5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    junoburger

Aiport Express onzichtbaar voor Powerbook

Ik werk hier thuis draadloos met twee Aiport Express boxjes en twee Powerbooks. Dit werkt prima, Gister kwwam een vriend van me langs, en hij kon met zijnPowerbook niet mijn draadloze netwerk zien. Ook het netwerk handmatig aanmaken werkte niet. Kan het zijn dat het netwerk onzichtbaar is voor andere computers dan de mijne? Wat kan hier aan de hand zijn?

Bijdrager
    passenger

Hangt er vanaf hoe de boel beveiligd is. Mijn netwerk heb ik bewust onzichtbaar gemaakt en afgesloten voor nieuwe gebruikers. Even vanaf je eigen machines het Airporthulpprogramma draaien om je instellingen te controleren. Ik moet zelf namelijk mijn netwerk eerst open zetten om iemand toe te laten.

Bijdrager
    Oppie

Ja dat kan; Apple noemt het een ‘closed network’.
    Met ‘Maak netwerk aan…’ heeft dat niks te maken, wel met ‘Ander…’ (in het AirPort menubalk icoontje). Hier moet je de precieze naam v.h. netwerk intiepen.
    Misschien staat MAC adres filtering ook nog aan?!

Bijdrager
    junoburger

MAC adres filtering staat aan, dat lijkt automatisch ingesteld te worden als je een tweede AP Express koppelt aan de eerste. Er vanuitgaand dat ik dat aan laat staan, moet ik dan die Powerbook van mijn vriend toegang geven met het MAC adres van zijn Powerbook?

Bijdrager
    Oppie

Automatisch aan? Lijkt me sterk.
    Natuurlijk moet je dan ook het (AirPort) MAC adres opgeven van die PB!
    Maar dat verklaart nog niet waarom op de PB het netwerk niet getoond werd…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.