11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    worm1974

Aiport Express 5 GHz – Aiport Extreme 5 GHz

Ik heb op op de tweede verdieping mijn extreme router staan. beneden in de woonkamer de express. Beide zijn N routers. Bij 2,4 Ghz maakt mijn express goed verbinding met de extreme die boven staat. Stel ik echter de extreme in op 5 ghz dan valt de verbinding met tussen de express en extreme constant weg. Ik heb de airport express ingesteld deel uit te maken van het bestaande netwerk.

Bijdrager
    breen1969

De extreme kan op 2,5 en 5 mhz, maar de express volgens mij alleen op 2,4mhz

Bijdrager
    Hansi2124

Nee hoor, ik heb die van mij ook op 5 Ghz staan.
    @worm1974: heb je die express ook op de 5 Ghz gezet dan?

Bijdrager
    worm1974

Dat gaat toch automatisch als je hebt ingesteld dat de express verbinding maakt met het 5ghz netwerk van de extreme

Bijdrager
    Hansi2124

Dat weet ik niet. Ik heb die opstelling zelf namelijk niet….. Kijk even voor de zekerheid hoe die Express staat.

Bijdrager
    mekker

het signaal 5 Ghz is minder sterk, en gaat minder makkelijk door muren heen waarschijnlijk heeft het daarmee te maken

Bijdrager
    miltonvv

Inderdaad, signaal van 5 GHz is minder sterk. Ik heb hier ook last van, op 2.4 GHz is het bereik prima, op 5 GHz is het hopeloos.

Bijdrager
    sven-
    ”mekker”

het signaal 5 Ghz is minder sterk, en gaat minder makkelijk door muren heen waarschijnlijk heeft het daarmee te maken

Ik dacht dat op stand 5 GHz (N mode) het bereik juist veel groter was ??

Bijdrager
    mekker

5 GHz is …. a higher, shorter radio frequency, which means that at the same amount of radio transmission power, its radio waves propagate shorter distances than those of 2.4 GHz base stations.

zie hier evt

Bijdrager
    Pieterr

@mekker: goeie link. De zinnen direct na jouw quote zijn ook relevant:

The 5 GHz band is also worse at penetrating solid objects such as wooden walls in a home (neither band can penetrate metal walls, such as lath and plaster walls using a metal mesh found in some older buildings). There are also power transmission restrictions that affect the use of the 5 GHz band. These factors combine to result in users likely seeing a significant drop in their signal range when using 5 GHz.

Bijdrager
    worm1974

Dus met andere woorden heb je eigenlijk niets aan die 5ghz als je niet in dezelfde ruimte zit als je xtreme. Helaas.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.