6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    freddie

aiport en printer

ik heb het forum nu al een paar keer afgezocht naar de oplossing voor mijn probleem met mijn aiport en mijn printer maar ik vind niets.

Ik heb dus een airport en heb mijn printer via usb verbonden, maar hij drukt niets af. Weet er iemand wat ik moet instellen opdat deze wel zou werken? Ik heb gelezen dat hij in bonjour ofzo iets moet herkend worden?

Merci alvast

Bijdrager
    jf

Via de airport configurator moet je wel eerst even aan airport laten weten dat ie een printer heeft nu.

Bijdrager
    WaZoo
    ”jf”

Via de airport configurator moet je wel eerst even aan airport laten weten dat ie een printer heeft nu.

Vreemd, dat heb ik nog nooit hoeven doen en de epson en hp vond ie zo…

Bijdrager
    JJmac

Dat hoefde bij mij ook niet, sterker nog ik zou niet weten waar?

Je moet wel eerst de printer installeren via de usb van de mac daarna via systeemvoorkeuren/delen de juiste printer selecteren.

Bijdrager
    jf

Wat ik heb gedaan is in de Airport Setup Assistant dat printer icoon aangeklikt en daar de printer via opgezocht. Ik was toch bezig…

Maar in de handleiding van m’n Ariport Express staat inderdaad dat je de printer er gewoon in kunt prikken en dan eventueel via de printer setup facility + (als ie niet in de lijst staat) add en dan bonjour en de printer kiezen in het popup menu. Je zou hem dus (na inprikken) moeten kunnen vinden.

Wellicht moet je wel toch de drivers installeren, want OS-X kende mijn printer ook niet (toch gewoon een Canon).

Ik heb ‘m overigens twee keer in de lijst, ook als usb tbv scannen (dat werkt niet via airport).

Bijdrager
    joep2604

ik heb veel problemen met printen via AE gehad maar onderstaande link heeft het probleem bij mij opgelost.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107418

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.