10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    reviresco

Powerbutton ingedrukt tijdens installatie OSX (opgelost)

Goedenavond,

Achterlijk als ik ben heb ik tijdens de installatieprocedure van Yosemite de powerbitton ingedruk en mijn MBP stopte braaf met werken. Vraag mij niet waarom, waarschijnlijk een vlaag van verstandsverbijstering. Toen ik mij besefte dat de MBP nog gewoon aan het werk was, heb ik hem opnieuw aan gezet, de opstarttoon luidde netjes en toen … shit. Zwart scherm, code regels en de mededeling in diverse talen dat de computer weer opnieuw ging starten. Dit doe hij nu constant en is dus in een loop beland. Stom, stom, stom.

Ik ben geen computermens en zit met mijn handen in het weinige haar. Wie kan mij op het spoor zetten om de MBP weer aan de gang te krijgen.

Bijdrager
    KarelWillem

Je kunt eerst even dit proberen:

In de veilige modus opstarten

Start de Mac (opnieuw) op.
    Houd de Shift-toets ingedrukt zodra u het opstartgeluid hoort.
    Laat de Shift-toets los wanneer u het Apple-logo op het scherm ziet verschijnen.

https://support.apple.com/nl-nl/HT201262

Bijdrager
    reviresco

THX KW,

Maar dat is helaas een no go. Ook na shift indrukken klinkt de opstartchime niet. Zelfs met deksel dicht blijft de MBP in een boot loop ..?? vraamd.

Bijdrager
    reviresco

vraamd = vreemd (dikke vingers)

Bijdrager
    reviresco

en nu geeft hij mij het bord met de streep erdoor …. Dan kan hij geen bedrijfssysteem vinden geloof ik? Hardop denkend moet ik kennelijk een externe bootschf maken. Kan dat met een download van yosemity op een externe HD? (moet je dan installeren op die externe HD of is de download daarop kopieren voldoende?)

Bijdrager
    Odie

Uit welk jaar komt de MacBook? Heb je een optical drive?

Bijdrager
    Odie

Bij nieuwe systemen kan je internet recovery starten:

https://support.apple.com/en-us/HT201314

Geblokkeerd
    Carp
    reviresco op 19 september 2015

Achterlijk als ik ben heb ik tijdens de installatieprocedure van Yosemite de powerbitton ingedruk en mijn MBP stopte braaf met werken.

Maar dat is helaas een no go. Ook na shift indrukken klinkt de opstartchime niet. Zelfs met deksel dicht blijft de MBP in een boot loop ..?? vraamd.

n nu geeft hij mij het bord met de streep erdoor …. Dan kan hij geen bedrijfssysteem vinden geloof ik?

Ik vind het vreemd dat het jou bevreemd!
    Dat word een totale ‘Recovery’….. en dat is niet vreemd.

Bijdrager
    TheBigZ
    reviresco op 19 september 2015

Dan kan hij geen bedrijfssysteem vinden geloof ik?

OS X opnieuw installeren en je backup (die heb je natuurlijk) terugzetten.

Schijfhulp zegt HD repareren (Opgelost)

Bijdrager
    reviresco

Dank allen voor de tips. Zaak opgelost door op te starten in recovery modus. OSX opnieuw te installeren en backup terug te zetten.Niets kwijt. Dank.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.