15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

AIFF formaat in Max

Ik gebruik het programma Max om flac files om te zetten in andere formaten. Werkt prima. Nu wil ik graag wat files overzetten naar AIFF maar Max heeft verschillende AIFF encoder settings (8, 16, 24, 32 bit, U law, A law, etc). Weet iemand welke versie te gebruiken?

Bijdrager
    Pieterr

Waarom wil je ze omzetten? Met de juiste plugin kun je ze ook in QT/iTunes gebruiken (en branden op CD).
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1833990#1833990

Bijdrager
    tarun

Gewoon eentje proberen?

De bitrate geeft aan hoe groot de bestanden worden. Een hogere bitrate geeft grotere bestanden. Deze zij alleen beter als ook het bronbestand va hogere kwaliteit is.

Bijdrager
    Pieterr

Aangezien het bronmateriaal van de FLAC file hoogstwaarschijnlijk van CD afkomstig is, lijkt 16 bit me wel voldoende…
    AIFF

Inactief
    Anoniem
    ”Pieterr”

Waarom wil je ze omzetten? Met de juiste plugin kun je ze ook in QT/iTunes gebruiken (en branden op CD).
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1833990#1833990

Ah, die plugin kende ik niet – dat ga ik eens proberen. Bedankt!

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb gedownloade muziekbestanden met de extensie .fla
    De plugin die genoemd werd heb ik geïnstalleerd zoals in de links wordt aangegeven en in Get Info aangegeven dat ik ze met iTunes wil openen. Wijzig alles gedaan en uitgelogd. Daarna geprobeerd om ze in iTunes te krijgen via dubbelklik of slepen, maar geen resultaat. Ook lukt het niet in QT, want dan krijg ik de melding De film kan niet worden geopend; het bestand is geen filmbestand.
    Doe ik iets verkeerd?

Bijdrager
    Esquare

Hoe zeker ben je ervan dat het muziekbestanden zijn? Zo te zien gaat het om Flash-spul.

Bijdrager
    Hansi2124

Volgens mij is Alan Parson’s Project een muziekgroep. Enige tijd geleden hebben ze I Robot gemaakt.
    Zo zeker ben ik ervan;-)

Bijdrager
    Esquare

Alan Parson’s zou ik persoonlijk onder de muzak willen scharen, maar FLAC-bestanden hebben volgens mij de extensie .flac en niet .fla. Waar heb je dat moois opgehaald?

Bijdrager
    Hansi2124

Via een torrent site. Ik heb het nummer I Robot in het verleden al omgezet naar mp3, maar daar was ik enorm veel tijd aan kwijt en weet ook niet meer precies hoe ik dat had gedaan. Dus hoopte ik dat het met die plugin wel makkelijk ging, maar helaas dus….

Bijdrager
    Pieterr

Heb je het filetype ook omgezet met het Set Oggs tooltje?

FLAC and OGG support for iTunes – import and play

How to play .flac files in iTunes

Of probeer Fluke waar alles in één script gebundeld is.

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb de eerste link gevolgd en de 2 items gedownload en de instructies opgevolgd. Helaas als ik een muziekstuk drop in het venster van Set OggS wordt het niet herkend en gebeurt er niets. De 2e link vind ik allemaal veel te veel gedoe voor iets simpels, dus dat laat ik maar aan mij voorbij gaan. Dan maar geen I Robot..;-)
    Bedankt voor de info.

Bijdrager
    Pieterr

Als oplossing voor teveel gedoe is Fluke bedacht.

Bijdrager
    Hansi2124

Ja inderdaad zeg. Je hebt gelijk. Dat is inderdaad simpel! Ik krijg nu inderdaad alles in iTunes bespeelbaar en de rest komt later wel.

Inactief
    Anoniem

Zijn er trouwens meer dan één soort flac formaten? Want ik heb een aantal flac bestanden die Fluke niet kan importeren in iTunes. Ik heb ook flac bestanden die wel werken, dus ik neem aan dat Fluke goed is geinstalleerd.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.