-
Q:InactiefAnoniem12 oktober 2008 om 16:45
AIFF formaat in Max
Ik gebruik het programma Max om flac files om te zetten in andere formaten. Werkt prima. Nu wil ik graag wat files overzetten naar AIFF maar Max heeft verschillende AIFF encoder settings (8, 16, 24, 32 bit, U law, A law, etc). Weet iemand welke versie te gebruiken?
Waarom wil je ze omzetten? Met de juiste plugin kun je ze ook in QT/iTunes gebruiken (en branden op CD).
http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1833990#1833990Aangezien het bronmateriaal van de FLAC file hoogstwaarschijnlijk van CD afkomstig is, lijkt 16 bit me wel voldoende…
AIFFInactiefAnoniem12 oktober 2008 om 17:34”Pieterr”Waarom wil je ze omzetten? Met de juiste plugin kun je ze ook in QT/iTunes gebruiken (en branden op CD).
http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1833990#1833990Ah, die plugin kende ik niet – dat ga ik eens proberen. Bedankt!
Ik heb gedownloade muziekbestanden met de extensie .fla
De plugin die genoemd werd heb ik geïnstalleerd zoals in de links wordt aangegeven en in Get Info aangegeven dat ik ze met iTunes wil openen. Wijzig alles gedaan en uitgelogd. Daarna geprobeerd om ze in iTunes te krijgen via dubbelklik of slepen, maar geen resultaat. Ook lukt het niet in QT, want dan krijg ik de melding De film kan niet worden geopend; het bestand is geen filmbestand.
Doe ik iets verkeerd?Hoe zeker ben je ervan dat het muziekbestanden zijn? Zo te zien gaat het om Flash-spul.
Via een torrent site. Ik heb het nummer I Robot in het verleden al omgezet naar mp3, maar daar was ik enorm veel tijd aan kwijt en weet ook niet meer precies hoe ik dat had gedaan. Dus hoopte ik dat het met die plugin wel makkelijk ging, maar helaas dus….
Heb je het filetype ook omgezet met het Set Oggs tooltje?
Of probeer Fluke waar alles in één script gebundeld is.Ik heb de eerste link gevolgd en de 2 items gedownload en de instructies opgevolgd. Helaas als ik een muziekstuk drop in het venster van Set OggS wordt het niet herkend en gebeurt er niets. De 2e link vind ik allemaal veel te veel gedoe voor iets simpels, dus dat laat ik maar aan mij voorbij gaan. Dan maar geen I Robot..
Bedankt voor de info.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.