4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Erik Joling

AIFF-bestand toont kuren: wie weet raad?

Ik heb zaterdag een programma (American Connection) van de radio opgenomen met Audio in. Het was een verslag van Blue Highways in Utrecht, een festival dat ik die avond bezocht. Ik had het ingesteld op vijf uur en tien minuten opnemen (vanaf 18:00). Dat leverde een 4GB groot AIFF-bestand op, met volgens Info een speelduur van 04:30:33.

Als ik het in de QuickTime Player open, kan ik die viereneenhalf uur helemaal afspelen. In de eerste 40 minuten zit – gek genoeg – keiharde ruis, maar daarna is het prima.

Als ik het bestand open in Audacity of in Amadeus 2, dan krijg ik alleen de piepjes van het tijdsein en daarna die 40 minuten ruis.

Als ik het bestand in iTunes open, dan hoor ik alleen de piepjes en daarna niets. Volgens iTunes is de speelduur 5:10:00 (zoals ingesteld).

Ik snap hier dus helemaal niks van. Tot nu toe ging opnemen van de radio altijd goed, hoewel het om kortere opnames (tot 2 uur) ging. Op mijn harde schijf heb ik nog 27 MB vrij, dus daar zal het niet aan liggen, en ik heb 768MB RAM.

Bijdrager
    computer space

Is het geen AIFF, TIFF is een grafisch formaat?

Bijdrager
    artimachead

Helemaal mee eens. TIFF is bij mijn weten een bitmap-formaat.

Raar dat audio. Wellicht handmatig de extensie veranderen?

Bijdrager
    Erik Joling

Jullie hebben gelijk. Het scheelt een letter, en dat verschil was vannacht te klein voor me. Audio in maakt AIFF-bestanden. Heb het maar even hersteld in de post. (Ging het maar zo makkelijk met dat bestand!)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.