11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Witte Haai

Ai, Apple-medewerker brandt MacBook Air af

Ik ben zelf een redelijk tevreden, maar ook kritische imac / iphone-gebruiker.

Onderstaande post ik niet zozeer om Apple te ‘bashen’. Maar ik vind het wel goed, als onderstaande bekend is in de Apple community.

Niet dat het bij de concurrentie héél veel anders zal gaan… Maar toch blijft het wrang; Ik herinner me, dat toen Apple in de jaren ’90 bijna failliet ging, dat men de klanten a.h.w. ‘smeekte’ om Apple trouw te blijven. Misschien is de aanstaande crisis daarom ook wel een zegen, wat betreft Apple’s service gericht denken; Dat bijvoorbeeld toekomstige imac’s gewoon weer open gemaakt kunnen worden. In crisis-tijden vinden immers veel innovaties plaats.

”   Ai, Apple-medewerker brandt MacBook Air af

Eerste reviews geven hem geen ongelijk.

De nieuwe MacBook Air, die in maart gelanceerd werd, was mede door de eerdere problemen met het toetsenbord een lang verwachte update. Binnen Apple lijkt men echter minder positief en de eerste reviews onderstrepen dat beeld.

Een schrijver van ZDNet had een bizarre ervaring. Hij wilde een nieuwe MacBook Air kopen. Aangezien een bezoek aan de Apple Store niet mogelijk was besloot hij een medewerker te e-mailen. Omdat de medewerkers van huis uit verder werken kreeg hij een reactie, maar die verbaasde nogal. De eerste reactie bestond namelijk uit ‘hahahahahaha’.

Dit vond de schrijver van dit gerenommeerde IT-blog erg bijzonder dus hij startte een e-mail conversatie. De medewerker was pijnlijk eerlijk. Hij (of zij) gaf aan dat de MacBooks al een tijd geen echte technische updates meer brachten en dat de beste man beter kon wachten tot er volgend jaar wel echte verbeteringen aankomen. Ook de verdere correspondentie was opmerkelijk en niet al te positief voor de MacBook en haar kopers. De medewerker gaf namelijk aan dat zij toch wel kopen zolang er Apple op het apparaat staat. De schrijver bleef met gemixte gevoelens achter. Hij besloot de nieuwste MacBook Air toch te kopen en liep direct tegen een falende Bluetooth-verbinding aan. Geen reclame dus.  ….   ”

Lees hier verder: Apparata.nl

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Nepnieuws!

Bijdrager
    sedikit

<p class=”cite”>JoopJoopJoop op 15 april 2020 om 14:12</p>
    Nepnieuws!

Is die aanduiding nepnieuws onderhand ook niet nepnieuws? Net zoals bij Trump, als hem iets niet bevalt, gebruikt hij die kwalificatie meteen (tegen beter weten in). Het interesseert mij veder niet, maar misschien anderen wel: leg dan maar eens uit dat je het beter weet! 😊

Bijdrager
    Kwadraatje

<p class=”cite”>Witte Haai op 15 april 2020 om 12:40</p>
    Ik herinner me, dat toen Apple in de jaren ’90 bijna failliet ging, dat men de klanten a.h.w. ‘smeekte’ om Apple trouw te blijven.

Grappig genoeg kreeg ik tijdens diezelfde crisis van een Vlaams sprekende Apple-medewerker juist het advies om een pc te kopen.

Misschien had deze Amerikaanse medewerker net wat ‘brownies‘ achter de kiezen. Of wellicht heeft hij gelijk. Het zal allemaal wel.

Bijdrager
    RW076

Ik zie geen bron, en vind het verhaal behoorlijk rammelen. Los nog van het feit dat het zo incompleet overkomt als de neten. Post dan niks.

Bijdrager
    sedikit

<p class=”cite”>RW076 op 15 april 2020 om 15:12</p>
    Ik zie geen bron, en vind het verhaal behoorlijk rammelen. Los nog van het feit dat het zo incompleet overkomt als de neten. Post dan niks.

Er staat een url onder het bericht. Is dat geen bron? Of moet het in de NYT staan? (de verveling slaat toch niet toe? 😊)

Ai, Apple-medewerker brandt MacBook Air af

Bijdrager
    GoeieDag

TS noemt 2x een NL site, en niet de bron daarvan ZDNet, die ie wel weer in zijn verhaal noemt.

Het lijkt dus om clickbait te gaan. TS zal er wel een belang bij hebben, want anders kon ie gelijk linken naar ‘de bron’: https://www.zdnet.com/article/an-apple-employee-laughed-because-i-bought-a-new-macbook-air/

Afijn, je kunt die MBA best een veel te dure kutcomputer vinden, en dat kun je ook vinden als Apple medewerker. Maar dit lijkt toch idd echt fake verhaal. En als je nou gewoon wat kritischer nadenkt Sedikit, dan heb je ook helemaal geen malware scanners nodig (die jij hier af en toe zo graag aanprijst). Het verschil tussen zin en onzin is vaak op mijlen afstand te zien, als je je ogen open houdt.

Bijdrager
    sedikit

@GoeieDag:

“En als je nou gewoon wat kritischer nadenkt Sedikit, dan heb je ook helemaal geen malware scanners nodig (die jij hier af en toe zo graag aanprijst).”

Geen idee waar je het over hebt. Had ik het over malware scanners GoeieDag? Vanwaar de verlegging van de aandacht op mij? Ik zit in mijn reacties hierboven de hele boel te relativeren/beetje op stang te jagen. Héél merkwaardig dat je mij eruit pikt…… Kennelijk stoor jij je aan mijn reacties (als gelovige?). Is deze totaal irrelevante, en vooral onjuiste opmerking het gevolg van het bijhouden wat ik ooit gezegd heb? Het lijkt wel op stalken! Misschien heb ik ooit Malwarebytes genoemd?  Ik kan het me niet heugen. Maar ’t zal wel, maar daarin ben ik dan niet de enige.

Ach, lees even mijn PBtje.

Bijdrager
    Hydrarchos

<p class=”cite”>sedikit op 15 april 2020 om 17:37</p>
    Geen idee waar je het over hebt. Had ik het over malware scanners GoeieDag? Vanwaar de verlegging van de aandacht op mij? Ik zit in mijn reacties hierboven de hele boel te relativeren/beetje op stang te jagen. Héél merkwaardig dat je mij eruit pikt…… Kennelijk stoor jij je aan mijn reacties (als gelovige?). Is deze totaal irrelevante, en vooral onjuiste opmerking het gevolg van het bijhouden wat ik ooit gezegd heb? Het lijkt wel op stalken! Misschien heb ik ooit Malwarebytes genoemd?  Ik kan het me niet heugen. Maar ’t zal wel, maar daarin ben ik dan niet de enige.

Ouwe tactiek: als je inhoudelijk niks te melden hebt, val dan de boodschapper aan.

Dat ventilatorgegier van de MacBook Air 2020 is overigens niet echt nieuws; mijn 2019-model lijkt soms ook van de tafel op te stijgen. Vooral bij enorm intensieve taken zoals het afspelen van een Youtube-filmpje.

Bijdrager
    GoeieDag

Ouwe tactiek: als je inhoudelijk niks te melden hebt, val dan de boodschapper aan.

Haha, ik ben eigenlijk ook een Russische trol uit de trollenfabriek in Sint-Petersburg. 😛

Do svidanya

Bijdrager
    BC

Ik heb net een MacBook Air, het is echt een minimale computer. Als je de computer iets belast met een taakje (bijv genereren van een jpeg-je) dan begint de ventilator al te gieren en gaat de batterij-indicator hard naar beneden.

Ook het geluid van de ingebouwde speakers vind ik slecht. En erg irritant is het dat de MacBook mee resoneert met het geluid.

Mijn vorige MacBook was/is een Macbook uit 2008 (nu met extra geheugen en SSD-schijf). Qua performance kon deze nog wel eens beter zijn…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.