30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 44)
  • Q:
    Bijdrager
    Frunk

AH Bonuskaart in Passbook

Een van de pasjes die we vrijwel altijd in onze portemonnee hebben zitten of aan onze sleutelbos hangt is de Albert Heijn Bonuskaart. Nu is het redelijk lastig om de barcode in een Passbook te zetten omdat de barcode die AH gebruikt (EAN-13) nog niet wordt ondersteund.

Het zal even duren voordat Apple of AH dit gaat aanpassen. Daarom wil ik iets testen.
    Ik heb een afbeelding gemaakt van hoe het er ongeveer gaat uitzien als AH een pas heeft voor Passbook. Hierin heb ik doormiddel van deze site de barcode gemaakt die hoort bij mijn Bonuskaart. Dit doe je door bij Symbology EAN-13 te kiezen. Bij Contents vul je het nummer van je Bonuskaart in en Options laat je helemaal leeg. Bij scale heb ik gekozen voor 5 bij 2.

Download hier de PSD waarin je je naam, barcode nummer en barcode zelf in kan zetten.
    Probeer het uit bij de Albert Heijn. Ik ben benieuwd.

Bijdrager
    MBPuser

:confused: Hoe kan een barcodescanner iets van een beeldscherm aflezen dan?

Bijdrager
    robberttenhorn

leuk idee, ben benieuwd of het werkt!

Bijdrager
    r.heijma

Gaat gewoon werken. Leuk idee.
    Vlieg veel met mijn iPhone als instapkaart.

Moderator
    Mac Daddy

Leuk idee, maar als ik zo even nadenk. Ik sta in de rij bij de Appie en wil mijn bonus/airmiles afgeven en daarna betalen. Dat betalen doe je nog altijd met geld en pinpas. Beide zitten in je portemonee. Die pak je dus sowieso al.
    Als ik mijn portermonee, tas en iPhone moet pakken om alles voor elkaar te krijgen, dan zit je alleen maar te hannesen. Lijkt mij niet zo handis om op dat moment ook nog je iPhone te moeten pakken, passbook de openen en de bonuskaart te zoeken.

Als je nu met je Bonuskaart kan betalen, is het een andere zaak. Maar ik zie er niet veel gebruiksgemakt in. Het is leuk dat het kan, maar verder.

Bijdrager
    ququlequ

Hoe kan een barcodescanner iets van een beeldscherm aflezen dan?

Uuhm..misschien op de zelfde manier als hij dat van een pak melk afleest?

Leuk zo’n bonuskaart op je telefoon maar ik geef mijn iPhone toch echt niet af aan de kassière die mijn telefoon even lekker over de scanner heen zwiept met krassen op het scherm als gevolg. Nee ik laat mn kaart lekker aan mn sleutelbos.

Bijdrager
    Frunk

@ Mac Daddy
    Heb je helemaal gelijk in, dat is ook inderdaad niet heel handig. Maar kijk naar de toekomst. Ik zie niet heel veel mensen meer met contant geld betalen.

Daarbij kom ik meteen bij het punt van ququlequ. Bij de AH reken ik nooit af bij de kassa maar gebruik ik de zelf service.

Bijdrager
    MBPuser
    ququlequ op 20 september 2012

Hoe kan een barcodescanner iets van een beeldscherm aflezen dan?

Uuhm..misschien op de zelfde manier als hij dat van een pak melk afleest?

Dat meen je niet:eek:

Jij weet duidelijk waar je het over hebt merk ik al.. Next!

Bijdrager
    BasiX

Passbook is niet bedoeld voor dit soort barcodes. Sterker nog, ze kunnen niet eens worden gebruikt. Apple maakt gebruik van codes die met behulp van speciale scanners gescand moeten worden. Dus in plaats van de rode laser moet je meer denken aan een soort “webcam” die de code afleest van het scherm. Dit is ook de rede dat Passbook automatisch de lichtsterkte van je iPhone omhoog schroeft als je de app opstart.

Kortom, als AH Passbook wil ondersteunen zullen ze moeten investeren in een nieuw scansysteem.

Bijdrager
    Nautdeapplefan

Niet iedereen gaat naar ah lol:P

Moderator
    Mac Daddy
    Frunk op 20 september 2012

@ Mac Daddy
    Daarbij kom ik meteen bij het punt van ququlequ. Bij de AH reken ik nooit af bij de kassa maar gebruik ik de zelf service.

Tja. Die luxe heb ik nog niet gezien in een Appie in Amsterdam.:wink:

Bijdrager
    stavos

@MD – Gelderlandplein, om er maar 1 te noemen.:wink:

Maar als dit al zou werken, zou ik mijn iPhone ook niet afgeven aan het kassameisje om mijn bonuskaart te laten scannen. Wat als ze dat ding ineens laat vallen?

Bijdrager
    KarelWillem

De zelfscanner (hier in ieder geval) leest geen barcodes van mijn beeldscherm.

Dat heb ik met de Bonuskaart en de Airmiles-pas al eerder geprobeerd.

Bijdrager
    ququlequ

De zelfscanner (hier in ieder geval) leest geen barcodes van mijn beeldscherm.
    Dat heb ik met de Bonuskaart en de Airmiles-pas al eerder geprobeerd.

Hmm ok, ik heb toch best vaak dingen van mijn scherm af laten scannen. Waaronder barcodes.

Moderator
    Mac Daddy
    stavos op 20 september 2012

@MD – Gelderlandplein, om er maar 1 te noemen.:wink:

Ik ga ff 10 km fietsen om boodschappen te doen. :crazy:

Bijdrager
    pietje.puck

Ik had ook gehoopt dat Passbook dat kon. Ik gebruik nu de app Card Wallet voor pasjes; maar de fototjes zijn veel te klein en onscherp. De minder gebruikelijke pasjes (ziekteverzekering, natuurmonumenten, anwb, museumjaarkaart, etc) zou er mooi in kunnen; scheelt een hoop pasjes. Maar Passbook is daar blijkbaar toch niet voor bedoeld; ik heb er niks aan. Kan het er af?
    Overigens werkt een bar-code op een kortingsbon van de Gamma prima op de iPhone; niks thuis uitprinten van een vol A4tje met kleueren (weer €0.50 aan inkt kwijt)

Bijdrager
    SeanStols

@Frunk Heel mooi idee Frunk! Maar ik begrijp dat die het dus niet doet?

@BasiX Dat klopt niet helemaal man. Menig clubs en festivals scannen ook altijd mijn AEN-13 barcodes vanaf mijn telefoon..

Hoop in ieder geval dat ik snel al mijn pasjes digitaal kan mee nemen..

Bijdrager
    ibla

Ik had het ruim voordat PassBook er was al eens op een andere manier geprobeerd. Ik vergeet altijd mijn bonuskaart want loop altijd met bankpas los in m’n broekzak en reken ook altijd af bij de zelfscan service dus het leek mij wel handig om de pas in m’n iPhone te hebben.

Ik hoopte dat ik met een scherpe foto van mijn bonuskaart hetzelfde kon bereiken. (4S dus retina scherm) Helaas kon de AH scanner mijn bonuskaartfoto niet lezen terwijl deze haarscherp was en exact de juiste afmetingen….

Bijdrager
    KarelWillem
    KarelWillem op 20 september 2012

De zelfscanner (hier in ieder geval) leest geen barcodes van mijn beeldscherm….

Het is me van de week een keer gelukt.
    Dan sta je wel vijf minuten flink voor lul met je telefoon onder de scanner heen en weer te pielen.

Maar het werkte.:lol:

Bijdrager
    Remcovanderveer

Dat het niet werkt, slaat nergens op.
    Het werkt gewoon.
    Ik heb het getest in de winkel van m’n ouders, en als ik een barcode van een klantenpas op m’n telefoon heb, en ik hou hem er iets voor, dan scant hij hem gewoon. En dat zijn barcode’s.

Bijdrager
    BasiX

Ik heb de Developer video’s bekeken en daarin vertellen ze duidelijk dat er expres is gekozen om geen normale barcodes te ondersteunen. Het werkt wellicht na heel wat proberen en geklooi, maar dat is juist was ze willen vermijden.

Bijdrager
    lbronsdijk

’t Werk inderdaad half om half. Naar mijn weten scannen de handscanner (in nieuwe Albert Heijn filialen) de barcode wél. Bij de kassa’s werkt dit af en toe, i.v.m. de invalshoek en de manier waarop je je iPhone voor de scanner houdt. De scanners bij de zelfscan die ervoor zorgen dat er een handscanner wordt vrijgegeven scant de barcodes niet, mits er Motorola scanners gebruikt worden, die pakt de barcodes weer wel. Het is dus nog lang niet zover dat we met onze Passbook’s kunnen gebruiken in één van de vele Albert Heijn filialen. Overigens is het me wel gelukt een échte Passbook om te toveren tot bonuskaart.

Bijdrager
    Saabs

Zou je niet denken dat AH op termijn een aangepast barcode zal ontwerpen die voor alle nodige doeleinden gebruikt kan worden? En dan een scanner aan de kassa die naar de klant toe gericht is, zodat die persoon zelf de iPhone kan ‘scannen’.

Bijdrager
    lbronsdijk

Dat mag ik wel verwachten ja. Ze zijn immers al innovatief met hun ‘Appie’ en het experimenteren met WiFi hotspots in filialen, dus dan zou dit ook wel binnenkort moeten komen. Wie weet, gaan ze Passbook en ‘Appie’ wel combineren.

Bijdrager
    Nielskorte

Zo heb ik m’n Ah bonuskaart in PassBook gekregen http://www.cardsinpassbook.com/

Bijdrager
    mr_ootez

En werkt je AH bonuskaart ook altijd in de winkel?

Bijdrager
    Nielskorte

Jep werkt fantastisch in combinatie met zelfscan

Inactief
    Anoniem

Hij staat er tussen! Dank voor de tip.

Bijdrager
    BasiX

Om even terug te komen op het originele onderwerp: Albert Heijn heeft bevestigd dat het op dit moment niet mogelijk is om Passbook te ondersteunen:

We zijn op de hoogte van deze mogelijkheden. Op dit moment is het niet mogelijk omdat niet al onze kassa’s kunnen omgaan met deze manier van scannen. Misschien dat we in de toekomst deze mogelijkheid wel krijgen!

Team Appie

http://appie.uservoice.com/forums/145005-suggesties-en-idee%C3%ABn/suggestions/3238775-passbook-ondersteuning-voor-bonuskaart

Bijdrager
    elias2204

Kan iemand die PSD weer reuploaden want hij is niet meer beschikbaar.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 44)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.