10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Wilbert

Agenda uitnodiging wijzigt niet

Ik hoop dat iemand hier meer van weet, ik kan het niet vinden. Mijn vriendin is tegenwoordig nogal actief met al onze afspraken als Agenda uitnodiging via iCloud te versturen. Dat werkt prima, ik accepteer en het staat in mijn agenda. Klaar.
    Maar waar het mis gaat is als zo’n afspraak verandert. Dan is het proces hetzelfde maar de wijziging wordt niet doorgevoerd in mijn agenda.
    Heeft iemand hier ervaring mee en hopelijk een oplossing voor?

Thanks, Wilbert.

Bijdrager
    SvS

-Ze moet uitnodiging opnieuw versturen na de door haar gemaakte wijzigingen.
    -2e optie is het delen van agenda voor het gezamenlijk gebruik (handig voor stellen).

Bijdrager
    Wilbert

Dank je voor je reactie. Volgens mij verstuurd zij de uitnodiging opnieuw, ik krijg namelijk een mail dat een afspraak gewijzigd is en die moet ik dan accepteren of afwijzen, net als bij de eerste afspraak. Ik accepteer dat maar de nieuwe tijd wordt niet doorgevoerd in mijn agenda. Als ik iCal attachment open die erbij zit kom ik in mijn Agenda app terecht, daar kan ik nogmaals accepteren. Maar wijzigen doet hij niet. Wat ik nu doe is de hele afspraak verwijderen en hem zelf opnieuw plaatsen met de juiste tijd, maar ik begrijp niet waarom het niet gewoon werkt zoals het zou moeten.

Bijdrager
    SvS

Hmm… het zou automatisch moeten ‘refreshen’.
    Op de Mac: Command-R (refresh ‘vernieuw agenda’s’) (menu weergave / Vernieuw agenda’s)
    Op de iOS staat misschien bij instellingen / Agenda een verkeerde vinkje uit? Synchroniseer moet Alles aan staan.
    En instellingen / Agenda / Accounts / onderaan Nieuwe gegevens; wat zie je daar staan bij betreffende account?

Bijdrager
    Wilbert

Ik ben vanavond aan de slag geweest, alle vinkjes stonden goed en alle andere instellingen klopten ook. Ik heb getest door zelf een uitnodiging te sturen naar mijn vriendin om te kijken of het alleen bij mij zo ging, die geaccepteerd en vervolgens gewijzigd en bij haar gebeurde precies hetzelfde als bij mij.
    Toen ben ik eens in Google calender gedoken en tot mijn schrik werkt dat wél feilloos. Zelfs wanneer geïmporteerd in, en bediend via de Agenda app op mijn iPhone en MBP refreshed dat on the spot. Voordeel daarvan is ook dat we allebei wijzigingen aan kunnen brengen in een afspraak.
    Volgens mij kan dat ook via het familie account wat je in iTunes kan aanmaken maar het gegeven dat dan alles via mijn credit card gaat houd mij tegen. Ik zou daar een optie in willen dat men wel gebruik mag maken van de dingen die ik koop maar dat hun aankopen via hun eigen betaalwijze gaan.
    Anyway, ik vrees dat ik Google wat meer moet gaan omarmen.
    Dank voor je hulp in ieder geval.

Bijdrager
    GoeieDag

Al die dingen die jij noemt kun je prima met een Mac/iDevice en Agenda.
    Je kunt elke iCloud agenda laten delen, en dat met ‘alleen lezen’ of ook ‘lezen & schrijven’. En zo nog een paar instellingen. Heb je Google absoluut niet voor nodig. En ook geen ‘Family Account’.

Bijdrager
    Wilbert

Dat lezen en schrijven in een gedeelde agenda heb ik nog niet ontdekt in de Agenda app. Ga ik naar zoeken. Maar dat neemt mijn synchronisatie probleem na een wijziging nog niet weg.

Bijdrager
    Wilbert

Hebbes, dat wist ik niet. Heb een agenda aangemaakt en die gedeeld. Eens kijken of dit beter gaat.

Bijdrager
    GoeieDag
    iWilbert op 19 januari 2017

Eens kijken of dit beter gaat.

Bij mij al jaren tussen verschillende apparaten, met verschillende mensen, op verschillende manieren. Waarom zou dat bij jou niet gaan?

Bijdrager
    Wilbert

Geen idee. Ik ga het proberen. Wat ik eerder beschreef zou ook moeten werken maar werkt dus niet. Ik hoop dat dit de oplossing is.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.