4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Jodokus

Agenda terugzetten met Time Machine

Beste mensen,

Ik Chris ( Jodokus) ben nieuw op dit mooie forum. Ik volg het al een geruime tijd en heb al veel van jullie opgestoken. Allereerst daarvoor mijn hartelijk dank.

Nu heb ik een vraag:

Mijn imac heb ik voorzien van een upgrade naar Mountain Lion OS X 10.8.5
    Dit heb ik gedaan na aanschaf van een ipad. Ik wilde graag de agenda synchroniseren tussen Imac en Ipad. Dat werkt goed.

Ik heb een externe schijf gekoppeld aan de Imac met Time Machine.

Nu is er in de agenda (Ical Versie 6.0) iets gewist, maar niet alles.
    Mijn gedacht was om daar Time Machine voor te gebruiken.

Als ik terug ga in de ruimte en een datum selecteer en druk op “zet terug” dan krijg ik een venster met de vraag kies.
    Als ik daar dan op druk krijg ik de melding.
    ‘Agenda’ kan niet worden gewijzigd of verwijderd, omdat het voor Mac OS X is vereist.

Volgens mij heb ik een MAC en als ik links boven op het appeltje druk dan staat daar OS X 10.8.5

Ook met de agenda van gisteren lukt niet. Naar mijn idee heeft het niet met de upgrade te maken, maar dat weet ik niet.
    Ik heb al flink op het forum gezocht en zag wel dat hier meer problemen mee zijn.

Het Apple gebeuren vind ik mooi, maar krijg er wel grijze haren van.
    Maar volgens mij is dat mijn onkunde.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,
    Jodokus

Bijdrager
    bbqwerty

Goed om te horen dat je al een hoop heb gehad aan dit forum, laten we hopen dat we je kunnen helpen met dit probleem;)

Als het goed is heb je je agenda met een account gesynchroniseerd (je apple-id bijvoorbeeld).
    Het kan zijn dat je nog een account hebt die ook afspraken bijhoudt en dergelijke. Ik heb dit probleem ook een keer gehad, dit heb ik toen opgelost door gewoon even na te lopen in welk account nou alle afspraken stonden.

Ga naar systeemvoorkeuren op je mac, druk op accounts en kijk bij elk account even of je agenda is aangevinkt. zo niet, doe dat even.
    Start je agenda weer opnieuw op en kijk dan of je afspraken er weer instaan.

Ik kan het me namelijk niet voorstellen dat opeens al je afspraken weg zijn

Succes!

bbqwerty

Bijdrager
    fred44nl

Als ik het goed begrijp, dan probeer je het Agenda programma zelf terug te zetten en dat wordt lastig:)
    Je moet in ~/username/Bibliotheek even zoeken naar de folder, waarin de agenda-afspraken staan en die dan terug zetten.
    Maar exporteer de Agenda eerst even, dan heb je tenminste iets achter de hand.

Bijdrager
    Jodokus

Hartelijk dank voor de reacties.

bbqwertey: Het vinkje stond aangevinkt.

Fred: ik heb inderdaad een poging gedaan om de agenda uit de historie opnieuw te laden.
    Dat ging dus niet.

Ik heb handmatig de agenda aangepast.
    Het zou kunnen zijn dat een nieuwe iphone van mijn vrouw welke even is aangesloten op de imac de boel in verwarring heeft gebracht.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.