9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    0_0_0_0

Agenda synchroniseerd slecht

Ik heb mijn agenda ingesteld staan dat deze via icloud kan synchroniseren met mijn iphone en een Android apparaat.
    Maar als ik een item aanmaak of verander in mijn agenda op de Macbook dan kan het tot een dag duren voordat deze wijziging zichtbaar wordt op de iphone en de Android.

Heb ik ergens iets niet goed ingesteld of is dit normaal? Wie weet raad?

Bijdrager
    Shmoo

Dat heeft denk ik met de instelling te maken, push of fetch methode. Push is volgens mij een automatisch systeem dat periodiek ( elke 15min. ) test of er weizigingen zijn. En fetch controleert alleen wanneer je de app opent.

Zoiets was het volgens mij.

Bijdrager
    0_0_0_0

Zoiets moet het zijn maar als ik de app open veranderd er ook niets.
    Ik kan ook nergens een instelling vinden die deze keuze mogelijk maakt. Of het moet via een e-mailaccount zijn.
    Dat zou dan hetzelfde e-mailaccount moeten zijn als mijn Apple-id.

Bijdrager
    Pasav

Welke OS X versie en welke iOS versie gebruik je. Zijn deze binnen de versie up to date. Aanpassing in iPhone zie je die
    wel op je computer ? Welk model iPone ?

Bijdrager
    0_0_0_0

Pasav, bedankt voor je reactie.

Zowel mijn Macbookair als de Iphone 5s hebben de nieuwste software en de meest recente update.
    Macbookair: El Capitan versie, 10.11.6
    Iphone 5s, ios 9.3.4

Als ik een agendaitem plaats in de agenda op de Mac of een verandering aanbreng duurt het heel lang (tot ooit een dag) voordat deze gaat sychroniseren met de Iphone.
    Met beide apparaten maak ik gebruik van de icloud agenda.
    Als ik een aanpassing doe in de Iphone agenda dan reageert de Android redelijk snel maar ook hier laat Macbook het afweten en duurt het weer heel erg lang voordat de verandering of het agendaitem zichtbaar is.

Bijdrager
    Pasav

Heb je voor je Agenda op je iPhone mobiele data aan staan ? anders wordt er alleen geüpdatet als je op Wifi zit.
    Heb je je telefoon al eens uit gezet ?

Bijdrager
    0_0_0_0

Ik heb mijn mobiele data aanstaan maar zit 90% van de tijd op wifi (thuis).
    Mijn telefoon zet ik elke nacht uit. Af en toe, als ik hem als wekker gebruik, staat ’s nachts vliegtuigmodus aan.

Bijdrager
    Pasav

Is je iCloud opslag misschien vol ?

Log anders eens uit bij de iCloud account op je telefoon. Pas op dat afspraken die nog iet gesync zijn dan verloren gaan. Herstart je iPhone en stel dan je iCloud weer in.

Bijdrager
    0_0_0_0

Hé Pasav,
    Mijn icloud is verre van vol want ik sla bijna niks op in icloud. Ik heb een aparte (gratis) cloud van 1000 Mb

Ik heb wel je advies opgevolgd. Icloud uit, Iphone uit, Icloud weer ingeschakeld op de Iphone en direct uitgeprobeerd.

Nu werden de afspraken binnen 2 minuten gesynchroniseerd. Ongeacht of ik ze plaatste op de Mac of Iphone. Als dat zo blijft ben ik dik tevreden.
    Alleen dan wil ik graag weten wat de oorzaak was en waarom het nu uiteindelijk opgelost is. Heb je daar een idee over of was het gewoon een reset?

In ieder geval ben ik wel heel blij met je hulp en bedank je heel hartelijk voor je inbreng.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.