22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    Vindplaats

Agenda stopt bij het zoeken

Als ik in het zoekveld van de Agenda het woord keukenkastjes probeer te typen dan stopt de agenda bij de 7e letter, dus bij de 3e k. Het vreemde is dat als ik een ander woord van dit aantal letters type dan stopt de agenda niet. Wat zou dat kunnen zijn?

Moderator
    Night

[onzin] Het maximum van Agenda is 3x de letter k [/onzin]

Heb je Agenda al eens gewoon opnieuw opgestart en nogmaals het woord ingevuld? Welke versie OSX gebruik je, want ik kan het probleem niet reconstrueren, noch in 10.8, noch in 10.10.

PS: helpt het als je de spellingcontrole uitzet?

Bijdrager
    Vindplaats

De Versie die ik gebruik is 10.1.1. Het opnieuw opstarten van de agenda, het opnieuw opstarten van de Mac en spellingscontrole uitzetten helpen geen van allen.

Bijdrager
    GoeieDag
    Vindplaats op 26 januari 2015

…dan stopt de agenda…

Wat bedoel je met “stoppen”? Crashed Agenda, typt ie niet door, verdwijnt de cursor, etc?

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, de beroemde KKK-blok is dat natuurlijk. Logisch.
    Ben je blank, en stem je rechts?:)

Ik heb het voor de gein toch even geprobeerd.
    Maar mijn Agenda accepteert keukenkastjes probleemloos.

Apart probleem wel. Maar ja, zoeken op keukenkast geeft gelukkig hetzelfde resultaat.
    Gauw vergeten dus, deze bug(?)

Bijdrager
    Vindplaats

Het scherm Agenda is onverwacht gestopt krijg ik dan te zien met de details van het probleem en de systeemconfiguratie. Ook het opnieuw opstarten van zowel de Mac als de Agenda heb ik geprobeerd, maar helaas zonder resultaat.

Bijdrager
    GoeieDag

Het programma Agenda crasht dus bij het intypen van “keukenk..astjes”!
    Bijzonder! Niet bij enig ander woord?
    Als je “keukenk” intypt in bv een Mail, Teksteditor of de url balk van Safari, gebeurt er dan iets raars?

Bijdrager
    Vindplaats

Neen in een ander programma zoals bv Mail, Teksteditor of de Url balk in de browser gebeurt er niets vreemds. Inmiddels heb ik ook al de folder caches verwijderd en opgestart inde Veilige modus. Bij dit laatste lukt het wel om “keukenk” in te toetsen. Toen ik echter de veilige modus weer verlaten had en het opnieuw probeerde, lukt het niet.

Bijdrager
    GoeieDag

Heb je abbo’s in je Agenda van derde partijen, bv een keukenk…leverancier (onder de knop ‘Agenda’s’)?

Bijdrager
    Vindplaats

Wat bedoel je met abbo’s?

Bijdrager
    GoeieDag

=> Abonnement.

Bijdrager
    Vindplaats

Ik weet nog steeds niet wat je bedoelt met abonnementen onder de knop Agenda. Indertijd heb ik wel een keuken aangeschaft van Bruynzeel, maar deze naam heb ik niet gekoppeld aan agenda.

Bijdrager
    GoeieDag

Als jouw nick ‘Vindplaats’ is, kun je toch wel iets zelf vinden?

Je kunt je abonneren op een agenda van iemand anders, bv een bedrijf, of alle voetbalwedstrijden of noem maar op. Archief>Nieuw agenda-abbonement… en deze komt dan in de kolom Agenda’s.

Bijdrager
    Vindplaats

Het abonneren op iemand anders z’n agenda is zeker niet gebeurd.

Bijdrager
    GoeieDag

Zet eens alle agena’s uur en probeer opnieuw te typen.
    Heb je soms een (rare) toetscombinatie voor Agenda ingesteld in Systeemvoorkeuren>Toetsenbord>Toetscombinaties? Of in Toetsenbord>Tekst iets raars gezet?

Bijdrager
    Vindplaats

Als je bedoelt om alle agenda’s uit te zetten dan doet het probleem zich alleen voor bij de agenda Thuis. Bij de overigen dus niet.
    Er zijn geen gekke toetscombinaties ingesteld.

Bijdrager
    GoeieDag

Thuis? Welke agenda’s heb je nog meer?

Bijdrager
    Vindplaats

Werk, Agenda en Untitled. Daaronder staan onder Andere ook nog Nederlandse feestdagen en Verjaardagen.

Bijdrager
    GoeieDag

Dat zijn de default agenda’s en een zelf aangemaakte, maar geen naam toegekende, agenda. Jij gebruikt Agenda helemaal niet?
    Want de bedoeling is toch wel dat je gewoon eigen agenda’s aanmaakt, zoals Piet Vindplaats, Truus Vindplaats, Klaasje Vindplaats, damtclub, brei-vereniging, etc.

Goed, alleen in Thuis. Zet alleen even deze aan, en ga eens alle afspraken langs of er wel hele gekke dingen in staan.

Bijdrager
    Vindplaats

De meeste afspraken heb ik nagelopen, maar heb helaas niets vreemds kunnen ontdekken. Wel is er weer iets nieuws en dat is dat als ik keuk type, ik na het typen van de laatste k zowel mijn aparte toetsenbord blokkeert en ook het toetsenbord op de Mac. Wel heb ik via het Schijfhulpprogramma Herstel schijfbevoegdheden gecontroleerd en laten herstellen.

Bijdrager
    Vindplaats

Ik ben voorzichtig positief. Met CMD + de spatiebalk kan ik Spotlight activeren. Vervolgens heb ik alles wat maar enigszins met keukenkastjes te maken had verwijderd en in 2015 weer opnieuw ingevoerd. Nu heb ik vooralsnog geen probleem bij het invoeren van keukenkastjes. Ook het probleem met het toetsenbord zoals ik dat in mijn vorig bericht geschreven heb, is blijkbaar opgelost. Ik hou je op de hoogte van de voortgang.

Bijdrager
    Vindplaats

Tot nu toe werkt mijn agenda prima. Ik ga er dus van uit dat het eigenaardige probleem is opgelost. Iedereen bedankt voor het meedenken dat o.a. geleid heeft tot het uiteindelijke positief resultaat.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.