12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    peterwillem

Adresboek staat vast en op een ander bureaublad.

Ik weet niet hoe zij het gedaan heeft maar mijn vrouw heeft kans gezien om de agenda vast te zetten in haar MBP.
    Als je eenmaal klikt op de agenda in het Dock gebeurd er niets. Pas na met twee vingers te klikken op het icoon in dock verschijnt ergens vanonder uit de dock de agenda op een ander bureaublad.
    Ook mbv mission control verschijnt agenda op die manier.
    Maar verder kan je er niets mee doen. Hij is geopend op een blz met een naam en adres gegevens maar zodra je erop klikt verdwijnt de hele handel en kom je weer op je bureaublad terecht.
    Uit het dock verwijderen, stop zetten,MBP herstarten kortom alle standaard trucs helpen niet.

Ik zou niet weten hoe dit te verhelpen.
    Wie kan mij helpen?

peterwillem

Bijdrager
    Hansi2124
    peterwillem op 09 oktober 2011

Ik weet niet hoe zij het gedaan heeft maar mijn vrouw heeft kans gezien om de agenda vast te zetten in haar MBP.

Misschien weet zij zich nog iets hiervan te herinneren?

Hij is geopend op een blz met een naam en adres gegevens

Is het dan niet het adresboek i.p.v. iCal?
    Misschien handig om van die bladzijde een schermafbeelding te maken, dan zien wij wat je bedoelt.
    Staat het programma eigenlijk nog wel in de map Programma’s?

Bijdrager
    peterwillem

Hansi je hebt gelijk. Het is het adresbook. Haalde agenda en adresboek door elkaar.
    Het schijnt al enige tijd geleden gebeurd te zijn. Zij wilde, dacht ze, een adres toevoegen en dat lukte niet.
    Wat zij daarna geprobeerd heeft weet ze niet meer.
    Kom er zelf pas vandaag achter omdat een email van haar niet overkwam en ik naar de mail adressen ging kijken.

peterwillem

Bijdrager
    Hansi2124

Okay, ik heb je topictitel aangepast voor je.

com.apple.AddressBook.plist
    Zet dit bestand even op je bureaublad als Adresboek niet actief is en start het dan weer op. Als het nu wel goed werkt, kan je dat bestandje van bureaublad naar je prullenbak doen.

Bijdrager
    peterwillem

Ik ben bang dat er meer ellende is gebeurd. Kan dat plist bestand niet vinden op de MBP. Dit moet zich toch in de Bibliotheek bevinden. Maar kan de hele map bibliotheek niet meer vinden in de MBP.
    Is dit soms een soort hidden bestand?
    Heb schermafbeelding gemaakt en probeer die over te zetten. Werk nu van af de MBP.
    peterwillem

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]Ik heb de afbeelding weer verwijderd, want er stonden misschien wel wat té privé info in.[/mod]

Bijdrager
    peterwillem

Ik heb inmiddels de Bibliotheek weer gevonden. Alleen dat plist bestand kan ik niet vinden. Dus ook niet op het bureau blad zetten. Jij heb toch niet dat plist bestand als bestand in je laatse post gezet? Opdat ik het dan zou moeten kopiëren. Dat is mij niet duidelijk.
    Zeg me anders waar ik dat bestand kan vinden.

peterwillem

Bijdrager
    Oppie

Je moet niet in de HD/Bibliotheek zijn, maar in de Thuisbibliotheek.
    Dacht dat het inmiddels wel duidelijk is dat deze in Lion verborgen is.
    In Finder menu op ‘Ga’ klikken en dan optie toets indrukken, dan kom je in je Thuisbieb.

BTW: met twee vinger klikken op een icoon in een MBP?

Bijdrager
    peterwillem

Ik heb inmiddels die plist file op bureaublad staan en Adresboek herstart. Maar probleem blijft het zelfde.

Oppie,
    met 1,2 of 3 vingers tappen op het trackpad van de MBP in Lion bedoel ik.

peterwillem

Bijdrager
    peterwillem

Oppie,
    en dan op een icoon in de dock.Gewoon zoals je elk ander programma opstart van uit het dock.

peterwillem

Bijdrager
    Oppie

Als je herstart, en je vinkt even de optie ‘Open vensters opnieuw…’ uit, in het herstart-dialoogvenster?!

Bijdrager
    Jack1

zal peter jansen leuk vinden, zijn prive gegevens gepost op een forum:confused:

edit:

@ Hansi2124 :thumbsup:

Bijdrager
    peterwillem

Oppie 4 uur geleden #
    Als je herstart, en je vinkt even de optie ‘Open vensters opnieuw…’ uit, in het herstart-dialoogvenster?!

Heb ik al gedaan ,maar helpt niet.

peterwillem

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.