9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Agenda online, op de mac en op de iPod Touch

Ik heb een probleem, gebruik mijn iPod touch als digitale agenda. Maar ik wil natuurlijk via alle wegen mijn agenda kunnen inzien. En dit gaat niet helemaal zoals ik wil.

Heb een tijdje mobileme geprobeert, maar vind het nog niet super werken. De site werkt heel traag en ik heb met het syncen niet een heel goed gevoel erbij. En het kost ook nog is zoveel euro’s per jaar.

– Ik wil dus op de een of andere manier mijn agenda online bekijken en wijzigen.
    – Syncen met mijn Mac mini, voor de grote wijzigingen en back-up’s te maken.
    – Syncen met mijn iPod touch, hier voer ik het meeste ook weer in of wijzig ik het een klein beetje.

Online gedeelte van Google Calendar vind ik super, alleen lukt mij niet om deze compleet te syncen.

Wat ik nu gebruik is iCal, deze sync ik met mijn iPod. Kan verder niks online zien ofzo. Heb geprobeerd om het daarna met Google calendar te syncen maar dit lukt mij niet.

Hoe doen jullie het ? Of iemand een tip wat ik kan doen. Misschien iets in de App store ?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik stuur mijn iCal agenda door naar deze site.
    http://www.ical-mac.com/

Dat is gewoon een gratis service en elke keer als je iCal start of iets wijzigt , worden die wijzigingen naar je agenda online doorgevoerd.

Je hebt dan dus je agenda op je Mac, op je iPod én online beschikbaar.

Online synct echter alleen vanuit iCal op je Mac.

Je moet dus de volgorde iPod > iCal > Online aanhouden
    Of iCal > Online > iPod
    Wijzigingen die je on the road op je iPod doet, komen pas online als je hebt gesynct met iCal op je Mac.

Bijdrager
    MrAcid

Heb je meerdere calenders in iCal of maar eentje?

Ik heb een tijdje Nuevasync gebruikt, dat is echt top als je met Google Calendar, iCal en een iPhone/iPod touch werkt en maar één calender hebt. Als je er meerder hebt werkt het in iCal niet fijn, maar het werkt wel.

Er is een topic over op OMT.

Gevonden: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=131584

Inactief
    Anoniem

Ik gebruik meerdere agenda’s.
    Volgorde van synchroniseren maakt niet uit. Als je maar na een paar keer synchroniseren(eerst iPod met iTunes daarna iCal met Google Calendar) alles up-to-date hebt.

Bijdrager
    MacBoot

mobile me?

Inactief
    Anoniem

Webgedeelte van MobileMe vind ik niet lekker werken, heel traag. :cry: Staat ook in me topicstart post of hoe die dan ook mag heten.

Bijdrager
    MrAcid

Het kan wel met meerdere agenda’s, zoals ik al aangaf in mijn post. Je zou het eens kunnen proberen, het is in ieder geval gratis.

Inactief
    Anoniem

Ik heb net geregistreerd voor NuevaSync. Heb mijn complete iCal in Google Calendar geimporteerd. (7 Agenda’s)
    Alles ingesteld op me iPod touch. Maar daar zie ik maar één agenda, en daar zit alles in. Hoe krijg ik dat gescheiden ? Of bedoel je dat met dat ” het werkt lekker met 1 agenda”.

Bijdrager
    Marruk

plaxo.com , online agenda syncen tussen oa ical en google calendar, adresboek sync, werkt super.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.