17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    Brombeer

Calendar laat alle agenda's verdwijnen.

Help ik ben mijn tijd kwijt. (2012Mini met Sierra 10.12.6)

Ik voegde een activiteit toe in iCal Agenda en besluit daar toch maar van af te zien, dus ik verwijder hem weer. Even later kijk ik in de kalender en zie dat die hele agenda weg is.

Soit, effe terugzetten (van ~/library/calendars in time machine), denk ik.

Dus niet. ik herstart de machine.

Nog eens proberen, de TM van eergisteren. Nu ben ik alle agenda’s kwijt.

Fijn.

iemand een idee?

Bijdrager
    TouTje

Als het een Icloud agenda betreft zou je het volgende kunnen proberen.

Log in bij iCloud.com.
    Klik op ‘Instellingen’.
    Scrol omlaag en klik onder ‘Geavanceerd’ op ‘Herstel agenda’s en herinneringen’.
    Klik op ‘Herstel’ naast een datum die eerder is dan de datum waarop u de agenda’s en herinneringen hebt verwijderd.
    Klik nogmaals op ‘Herstel’ om te bevestigen. Wanneer het herstel is voltooid, ontvangt u een melding op iCloud.com en een e-mail op het adres van uw Apple ID.

Bijdrager
    Brombeer

Geen wolken. Alles lokaal. Ze hoeven over de plas niet te weten wanneer ik stiekem een rendez-vous heb.;)

Niettemin dankjewel. Iemand die wel cloudt zal er wat aan hebben, want het oneindige web geeft hier nog niet zoveel info over prijs.

Ik heb intussen hele ritsen *.ics-bestanden uit de verschillende  ~/library/calendars/*.calendar/events/ -mappen naar het geopende agendavenster gesleept, maar dan moet je dus wel tevoren de juiste agenda hebben aangemaakt en openstaan, want anders komt alles onder ‘thuis’.

Maar langzaamaan krijg ik weer een idee wat ik ook alweer allemaal te doen heb.

En ik heb me in wat alternatieven zoals Fantastical verdiept, Het ziet eruit dat dat die vijftig piek wel waard is.

* = cryptische namen als “1A575876-0DFB-4AC3-BB68-87FD598474BC”

Bijdrager
    KarelWillem

Als ik mijn Agenda open krijg ik steevast onderstaand beeld.

Leeg, niets te doen in die week lijkt het. .;)

Tot ik op cmd-0 (nul) klik. Pas dan zie ik mijn agenda.

Bijdrager
    Shmoo

Je moet ook een Default view (agenda) instellen en niet op Feestdagen laten staan. Tenzij elke dag een feestje is. 😉

Bijdrager
    Brombeer

<p class=”cite”>KarelWillem op 10 maart 2019 om 16:03</p>
    Tot ik op cmd-0 (nul) klik. Pas dan zie ik mijn agenda.

Dat is ook het eerste waar je onder die omstandigheid aan denkt, hè? Prammen zappen, plisten verwijderen en ⌘0.

Bijdrager
    KarelWillem

Shmoo op 10 maart 2019 om 16:13
    Je moet ook een Default view (agenda) instellen en niet op Feestdagen laten staan. …

Zou een mooie oplossing kunnen zijn.

Maar welke Agenda ik ook kies, er wordt altijd met een leeg veld geopend.

Ik lig er verder niet wakker van hoor.  .:)

Bijdrager
    Brombeer

Even aan het stoeien met BusyCal.

Vooralsnog is het enige minpunt, dat bij een activiteit doormailen Apple Mail geopend wordt. Dat zou wel eens eerder aan Apple kunnen liggen dan aan BusyCal.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Kun je niet gewoon Agenda openen, dan Time Machine aanzetten, en dan een paar dagen terug gaan?

Dus niet in de Finder, maar direct in Agenda?

Bijdrager
    Brombeer

Oh, werkt die Time Machine zo?

Daar is het nu al te laat voor, ik heb met de hand alles al teruggezet.

Bijdrager
    GoeieDag

Nee, niet in Agenda. Dit werkt wel in Contacten en Mail, en vroeger ook in iPhoto.

Vreemd KW, dat jij een leeg venster ziet. En op die knop staat normaliter ‘Agenda’s’.

Bijdrager
    GoeieDag

Brombeer op 10 maart 2019 om 14:54
    …want anders komt alles onder ‘thuis’.

Je kunt gewoon kiezen in het uitrolmenu onder ‘Thuis’ in welke agenda het moet komen te staan.

En ‘Thuis’? Je hebt toch niet enkel ‘Thuis’ en ‘Werk’, mag ik hopen?

Bijdrager
    Brombeer

Op dat moment nog wel. Je moet eerst een agenda aanmaken voordat je er wat in kunt zetten. Ik ging er vanuit dat een *.ics die bestemming al in zich had.

Maar als gezegd: BusyCal bevalt tot nu toe erg goed, en heeft net dat tikje meer.

Bijdrager
    GoeieDag

Ja, er zijn erg goede alternatieven beschikbaar. Ik gebruik op iOS weer WeekCal als agenda app; een stuk beter -vind ik- dan Apple’s Agenda app. Ik ga idd een naar BusyCal kijken voor op de Mac; ziet er zeker prima uit.

Maar houdt wel rekening dat ze gewoon gebruik maken de Agenda api’s. Dus als je rotzooit in die bestanden, ben je ook in BusyCal het haasje (bij mijn weten).

Bijdrager
    Brombeer

<p class=”cite”>Brombeer op 9 maart 2019 om 21:14</p>
    Ik voegde een activiteit toe in iCal Agenda en besluit daar toch maar van af te zien, dus ik verwijder hem weer.

Dat lijkt me toch geen gerotzooi met aapjes.

Bijdrager
    Shmoo

Of je maakt je eigen Agenda …….. en alles wat daar omheen hangt op.  Ben je meteen in staat om alles zo in te richten zoals jij het graag wil hebben. Ik kan mij goed voorstellen dat je voor Privé -afspraken misschien een Agenda view/layout wil hebben en voor bepaalde Werk -opdrachten een Issue of Taken view/layout systeem veel handiger is. Misschien voor de boodschappen nog een aparte pagina met een To Do lijstje dat je kunt afvinken of een Excel/ Database achtige view pagina voor alle auto-onderdelen die je nog op de plank hebt liggen. Misschien wel een aparte pagina om bij te houden hoe goed je het doet op je cursus lassen.

Op onderstaande link kun je het in de browser *uitproberen door op Live Demo te drukken.

https://www.notion.so/#templates

*Let wel op, dit soort diensten kunnen een generatieconflict opleveren wanneer je 48 jaar of ouder bent.

Bijdrager
    Brombeer

Ach, lieve Shmoo, Als je een dagje met mijn rudimentaire computergebruik zou mogen meelopen, dan had je met je hoofd in alle muren een gat gebeukt.

Daarom mag je dat niet.  💋

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.