2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    McMeller

Agenda-items gaan niet naar iCloud vanaf iPhone

De meeste iCloud/sync-issues heb ik snel uit de wereld maar bij deze heb ik even jullie hulp nodig.

Mijn vriendin heeft sinds enige tijd (ik denk iOS 9.3) het probleem dat agenda-items die ze op haar iPhone aanmaakt niet op iCloud worden geplaatst. Ze worden dus niet zichtbaar op haar MacBook en op iCloud.com, terwijl ze het agendapunt wel in een iCloud-agenda zet. Het vreemde is dat het probleem eenzijdig is. Een agendapunt wordt van een ander apparaat wel automatisch naar de iPhone gepusht.

Helemaal nieuw is dit probleem niet voor mij. Enkele maanden geleden hielp ik een kennis met precies hetzelfde probleem. Ik kreeg het probleem toen niet verholpen met standaard-oplossingen als iCloud uit- en aanzetten. Ik heb hem uiteindelijk geholpen met een volledige herinstallatie van zijn iPhone, dat verhielp het probleem uiteraard.

In het geval van mijn vriendin is een herstel echter niet wenselijk omdat ze haar Gezondheid-data niet verliezen wil. Om die reden hebben we, een beetje tegen mijn principes in, een reservekopie teruggezet op de nieuwe iPhone die ze sinds gisteren in gebruik heeft. Daarmee is het probleem dus ook overgenomen.

Wat ik nog niet heb geprobeerd is het terugzetten van bijvoorbeeld netwerkinstellingen. Iemand ervaring met dit probleem en een oplossing?

Bijdrager
    McMeller

Opgelost. Het herstellen van de privacy- en netwerkinstellingen hielp niet. iCloud volledig uitloggen en opnieuw inloggen bleek in dit geval toch de oplossing.

Wat heel misschien de onderliggende oorzaak van het probleem aantoont, is dat ik na het uitloggen niet één maar twee lokale agenda’s op de iPhone overhield. Daar botste wellicht iets?

Na opnieuw inloggen leek er eerst even geen verschil maar na ongeveer twee minuten liep alles ineens weer soepel.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.