7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Ricardo95

Agenda items dubbel weergegeven op iphone

Hallo,

Ik gebruik iCloud, voornamelijk voor mijn agenda.
    Eigen bedrijf, druk met school, veel afspraken je kent het wel, overvolle agenda…heel handig dat het sychroon kan lopen.

Maar….1 probleem, voornamelijk in mijn iphone komen mijn afspraken er dubbel in te staan.
    Ik heb al zitten zoeken en proberen maar kom er niet achter wat er fout is en waar het vandaan komt.
    Wel kom ik erachter dat het echt heel erg irritant is.

Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Bijdrager
    Yggdrasil

In iTunes moet je bij de iPhone ‘synchroniseer iCal/Kalenders’ uitvinken. Alles gebeurt immers al via iCloud.

Bijdrager
    FotoDirk

Als je de agenda opent op je iPhone, heb je bovenaan links normaal een knop “agenda’s”.
    Druk daar eens op.
    Nu krijg je een lijst van agenda’s die op de iPhone zichtbaar zijn.

Daar moet dus ergens de iCloud agenda tussenstaan.
    Maar is er nog een andere? Die blijkbaar net dezelfde punten in de agenda heeft?

Dan is een kwestie van die dubbele agenda weg te krijgen. Het zou bv kunnen zijn dat je ook via iTunes het synch-en van de agenda hebt opstaan zoals hierboven aangegeven. Of misschien haal je die iCloud agenda wel 2x binnen op de een of andere manier.

Bijdrager
    pelpinda

Zelfde probleem. Alleen zie ik agenda’s iMac staan en die zijn allemaal dubbel gesynchroniseerd.
    Het lijkt me aannemelijk dat ze ook via iCloud worden gesynchroniseerd, maar hoe controleer ik dat?

Bijdrager
    pelpinda

Synchoniseren iCal uit gezet en gekozen om agenda te verwijderen.
    Daarna synchoniseren weer aangezet en… alles staat er weer dubbel in.
    Zelfde sessie van verwijderen iCal nog een keer gedaan en iCloud agenda synchronisatie aangezet.
    Dan nog staan er sommige afspraken er dubbel in of.. ik heb een uitnodiging van een agenda niet gekregen.

Wat wel fijn is… nu kan ik genodigden invullen. Dat kon ik hiervoor niet.

Als iemand weet hoe dit zit, dan ben ik daar heel nieuwsgierig naar!

Bijdrager
    pelpinda

Nog een extra opmerking…. ik heb ineens meer agenda’s dan ik op mijn Mac heb?!?!

Bijdrager
    pelpinda

Of… zou het kunnen komen doordat facebook ook contact had met mijn agenda?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.