6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Joost23

agenda in ML werkt niet

Hallo allemaal,

Zojuist eindelijk geupdate naar Mountain Lion. Gaat allemaal goed totdat ik Agenda open.
    Hierop krijg ik de volgende melding:

Geen idee wat dit betekent en hoe ik dit moet oplossen. Heb onder ” programma’s ” in Finder bij de ” apps’ mezelf als admin al toegevoegd onder ” toon info” …Het zijn overigens wel google agenda’s…..

Overigens, ” Herinneringen” werkt ook niet. Iemand anders hier ook ervaring mee?

Bijdrager
    Moriarty

Vaak is het herstellen van de schijfbevoegdheden voldoende om dit probleem op te lossen.

Opstarten met de Alt-toets ingedrukt en via het schijfhulpprogramma de schijfbevoegdheden even herstellen.

Bijdrager
    Hansi2124

Dat wilde ik ook al voorstellen, maar las hier onlangs regelmatig dat met een installatie van een nieuw OS de schijfbevoegdheden automatisch hersteld zouden worden….

Bijdrager
    Joost23

Heren,

Uiteraard al geprobeerd, maar zonder resultaat. Het zal toch niet komen doordat iCal ineens Agenda heet? Vanmorgen werkte het nog perfect (toen was het nog Lion).

Als ik weet welke bestanden ik weg kan/moet gooien, is dat misschien ook een oplossing, maar daar ben ik tot nu toe nog niet uit.

Overigens, “herinneringen” werkt bij mij ook niet. En dat vind ik juist op de iOS apparaten een uitkomst. Zeker als je die ook nog synced met iemand anders en die dus als gezamenlijk to-do lijstje kunt gebruiken.

Geblokkeerd
    Bento

Hier al gekeken?
    Edit: verkeerde link. Goede.

Bijdrager
    Joost23

@bento

Probleem is niet syncen met iPhone of iPad. Maar gewoon helemaal niet opstarten. In de voorkeuren kijken is dus ook geen optie (of ik zou via Terminal iets moeten doen, maar heb daar niet zoveel verstand van.

als ik de melding wegklik (zie plaatje boven) wordt Agenda gesloten. Dus geen idee waar ik nu iets kan vinden….

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.