10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    thedeck

agenda hapert in 10.8.2

Sinds enige weken hapert mijn agenda. Iedere keer als ik een week wil scrollen, ‘hangt’ de agenda ongeveer 15 sec en verschijnt de strandbal. Ik ben ermee naar de Genius bar geweest en daar hadden ze ook geen oplossing. Inmiddels mountain lion opnieuw geïnstalleerd, maar probleem bestaat nog steeds. Ik gebruik een air (eind 2010) en icloud voor opslag van mijn afspraken. De agenda apps op mijn iPhone en iPad werken prima, evenals de synchronisatie tussen alle devices. Heeft iemand hier ervaring mee en tips voor een oplossing?

Bijdrager
    Wolfii82

Als je ML opnieuw hebt geïnstalleerd dan zou je denken dat het iets hardwarematigs is. Gebruik je een muis om te scrollen of het touchpad?

Bijdrager
    Hansi2124

Heb je dit verschijnsel ook als je een testgebruiker aanmaakt en het daar probeert?

Bijdrager
    thedeck

Ik gebruik touchpad. Maar scrollen doe ik meestal door op de pijltjes in de app te klikken, niet door te vegen. Overigens heb ik ook de microsoft office suite erop staan, wellicht zorgt dit voor problemen? Ik gebruik outlook niet, maar dit programma is wel mee geïnstalleerd.

Bijdrager
    Wolfii82

Als je Agenda opent zie je staan Dag, Week, Maand en Jaar. Je geeft aan dat je “Week” gebruikt.
    Loopt het systeem ook vast als je kiest voor Dag, Maand of Jaar en dan de pijltjes gebruikt?

Bijdrager
    thedeck

ical external sync gebruikt tussen de 90 en 99 % van mijn CPU. Klinkt ook niet echt goed… Weet echter niet wat dit betekent en wat eraan te doen.

Bijdrager
    Hansi2124

Wat is je antwoord op mijn vraag?

Bijdrager
    thedeck

@ Hansi2124. ik weet niet wat je bedoelt met testgebruiker aanmaken. waar maak ik die aan?
    @ Wolfii82: systeem loopt ook vast bij dag, maand of jaar

Bijdrager
    thedeck

@ Wolfii82: ik was te snel… systeem loopt niet vast bij dagweergave…

Bijdrager
    Hansi2124

Een testgebruiker maak je aan in Systeemvoorkeuren / Systeem / Gebruikers en groepen. Geef de testgebruiker een Standaard account. Ontgrendel eerst het slot met je inlogwachtwoord, mocht dat nodig zijn.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.