-
Dinges op 5 oktober 2019 om 11:29
Ik gebruik ook Google Agenda. Om dit geklooi te voorkomen.Top bijdrage dit. Heeft TS wat aan. En alsof enig ander software/systeem geen problemen kent.
@Vindplaats: het is dus dat de agenda op de iPhone en de MBP niet synchroon lopen. Het zou dus ook aan de iPhone kunnen liggen. Als je iets in de agenda op de MB verandert, komt dan wel op de iPhone binnen. En welke veranderingen zie je in iCloud.com, die op de iPhone of de MB?
Wat altijd een goed begin is op het betreffende apparaat, of beiden, Agenda syncen uitzetten dmv het schuifje en dan weer aan. Helpt dat niet dan zou je kunnen uit- en weer in-loggen in de iCloud.
Nu heb ik ontdekt dat ik ook geen nieuwe afspraken in de agenda van mijn Iphone kan plaatsen. Op mijn Macbook lukt dat wel. Waarschijnlijk moet ik eerst de agenda app op mijn Iphone proberen te herstellen en dan eventueel opnieuw synchroniseren als dat lukt. Maar hoe kan ik mijn agenda herstellen?
Wat denk je van Instellingen?
Bovenaan staat dan jouw naam, en als je dat selecteert dan zie je iCloud, en selecteer nu deze. Dan zie je alle schuifjes.
Wel een beetje basiskennis dit, is het niet? Om het je gemakkelijk te maken: kijk even dit stukje film.
Ook in de film op YouTube zie ik niet de door jou bedoelde schuifjes. Op mijn Iphone 5 ben ik nu gegaan naar Instellingen > geklikt op mijn naam > Icloud > Agenda. Als ik deze desecteer dan zie ik een scherm met Bewaar op Iphone en Verwijder van Iphone. Wat moet ik daar doen? Zie bijgaande screens.
Als je denkt dat de Agenda op de MacBook correct is, wat ook te checken is in jouw iCloud.com pagina (komt die overeen met de MB?), dan kun je veilig ‘Verwijder van iPhone’ kiezen. Vervolgens kun je het schuifje weer aanzetten.
Wat jij in het filmpje niet ziet, begrijp ik niet; op 1:25 min. zie je hetzelfde beeld als het door jou gegeven screenshot.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.