17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Vindplaats

Agenda en Macbook pro zijn niet meer synchroon

Tot voor kort kwamen de agenda afspraken ook op mijn Macbook en ook omgekeerd.De versie op mijn Iphone 5 is 10.3.4 en op mijn MAcbook is 10.14.6. Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Bijdrager
    pruus

Ik gebruik ook Google Agenda. Om dit geklooi te voorkomen.

Bijdrager
    Shmoo

Is dat het enige wat je hebt qua producten of is er misschien ook nog een iPad met iPadOS 13 /iOS 13 device in huis. Als dat laatste het geval is dan kan dat het probleem zijn.

Bijdrager
    GoeieDag

Dinges op 5 oktober 2019 om 11:29
    Ik gebruik ook Google Agenda. Om dit geklooi te voorkomen.

Top bijdrage dit. Heeft TS wat aan. En alsof enig ander software/systeem geen problemen kent.

@Vindplaats: het is dus dat de agenda op de iPhone en de MBP niet synchroon lopen. Het zou dus ook aan de iPhone kunnen liggen. Als je iets in de agenda op de MB verandert, komt dan wel op de iPhone binnen. En welke veranderingen zie je in iCloud.com, die op de iPhone of de MB?

Wat altijd een goed begin is op het betreffende apparaat, of beiden, Agenda syncen uitzetten dmv het schuifje en dan weer aan. Helpt dat niet dan zou je kunnen uit- en weer in-loggen in de iCloud.

Bijdrager
    Vindplaats

Nu heb ik ontdekt dat ik ook geen nieuwe afspraken in de agenda van mijn Iphone kan plaatsen. Op mijn Macbook lukt dat wel. Waarschijnlijk moet ik eerst de agenda app op mijn Iphone proberen te herstellen en dan eventueel opnieuw synchroniseren als dat lukt. Maar hoe kan ik mijn agenda herstellen?

Bijdrager
    GoeieDag

Heb je mijn bijdrage gelezen?

Bijdrager
    Vindplaats

Ik heb geen idee waar je op mijn Iphone 5 het schuifje van syncen kunt uit- en aanzetten en het weer uit en inloggen in Icloud.

Bijdrager
    GoeieDag

Wat denk je van Instellingen?

Bovenaan staat dan jouw naam, en als je dat selecteert dan zie je iCloud, en selecteer nu deze. Dan zie je alle schuifjes.

Wel een beetje basiskennis dit, is het niet? Om het je gemakkelijk te maken: kijk even dit stukje film.

Bijdrager
    Vindplaats

Ook in de film op YouTube zie ik niet de door jou bedoelde schuifjes. Op mijn Iphone 5 ben ik nu gegaan naar Instellingen > geklikt op mijn naam > Icloud > Agenda. Als ik deze desecteer dan zie ik een scherm met Bewaar op Iphone en Verwijder van Iphone. Wat moet ik daar doen? Zie bijgaande screens.

Icloud

Bijdrager
    GoeieDag

Als je denkt dat de Agenda op de MacBook correct is, wat ook te checken is in jouw iCloud.com pagina (komt die overeen met de MB?), dan kun je veilig ‘Verwijder van iPhone’ kiezen. Vervolgens kun je het schuifje weer aanzetten.

Wat jij in het filmpje niet ziet, begrijp ik niet; op 1:25 min. zie je hetzelfde beeld als het door jou gegeven screenshot.

Bijdrager
    Vindplaats

Helaas zie ik in Icloud.com op mijn Iphone geen agenda, wel Notities, Foto’s en Zoek mijn Iphone. Zie onderstaand screenshot. Ik zie het wel in Icloud.com op mijn Macbook.

Bijdrager
    GoeieDag

Die site iCloud.com werkt alleen in de desktopversie van Safari, idd.

Maar zet nou maar dat schuifje van Agenda uit op de iPhone.

Bijdrager
    Vindplaats

Nogmaals er is geen schuifje. Als ik op dat balletje klik of wat het ook is deselecteer ik Agenda en krijg de mededeling “Bewaar op Iphone” en “Verwijder van Iphone”. Moet ik het nu verwijderen en later weer Bewaren of iets dergelijks.

Bijdrager
    GoeieDag

OMG! Dat “balletje of wat het ook is” is dus een schuifknop, ook wel ‘schuifje’ genoemd!

Ja, het “balletje” naar links bewegen (schuiven) en dan ‘Verwijder van iPhone’ kiezen.

Bijdrager
    Vindplaats

En vervolgens weer aanzetten???

Bijdrager
    Vindplaats

Eindelijk. Eind goed al goed. Het is gelukt. Heel erg bedankt. Ook voor het geduld dat je opgebracht hebt.

Bijdrager
    GoeieDag

Zoals ik al eerder noemde:

GoeieDag op 6 oktober 2019 om 12:39

Vervolgens kun je het schuifje weer aanzetten.

Maar het is blijkbaar gelukt, en Agenda synchroniseert weer zoals het hoort? Mooi!

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.