8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Xcode

Agenda beheren op Mac en iPhone

Hallo,

Ik wil mijn agenda gaan beheren op een Mac en iPhone en daarbij wil ik ervoor zorgen dat alles synchroon loopt. Daarmee bedoel ik dat als ik bijvoorbeeld een afspraak wijzig op de iPhone dan moet de wijziging ook doorgevoerd worden op de Mac zodra ik iCal open o.i.d. Andersom moet natuurlijk hetzelfde kunnen.

Nu weet ik dat MobileMe precies aan deze wens kan voldoen, ik vind het echter te duur omdat ik waarschijnlijk toch alleen maar mijn agenda wil synchroniseren. Voor de rest heb ik alternatieven. Nu kan ik natuurlijk volledig overstappen op MobileMe, maar dat hoeft (dus) niet zo nodig van mij: ook vanwege de teleurstellende snelheid van de dienst en de iPad-achtige agenda die waarschijnlijk binnenkort gaat komen (op dit moment als beta beschikbaar).

Is er een programmaatje of methode waarmee ik de agenda naar mijn wens kan beheren? Het hoeft niet persé een ‘cloud’-service te zijn. Een mogelijkheid om draadloos de agenda van de iPhone met een Mac te synchroniseren, is ook prima. Een aparte applicatie op de iPhone en Mac installeren, vind ik ook niet erg.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Koetjesreep

Wat heeft die beta van calander hier iets mee te maken? Dat is webbased, sync tussen iPhone en Mac gaat juist via iCal.

Bijdrager
    Serena

Ik roep maar wat, weet niet of het kan omdat ik geen Mac heb. Maar ik gebruik op mijn iPhone en iPad Google Calendar. Werkt echt perfect…

Bijdrager
    Xcode

Oei, die heb ik over het hoofd gezien. Ik zal er eens naar kijken.

Koetjesreep op 11 augustus 2010

Wat heeft die beta van calander hier iets mee te maken? Dat is webbased, sync tussen iPhone en Mac gaat juist via iCal.

Omdat als ik MobileMe aanschaf, dan vind ik dat ik er ook vrijwel volledig gebruik van moet maken… daar vallen ook de online diensten onder. Maar daar gaat het nu verder niet om.

Bijdrager
    diedbaas

Als je draadloos beide wilt synchroniseren kun je (naar mijn weten) niet anders dan een cloud oplossing.
    Zoals boven genoemd gebruik ook Google Calendar en dit werkt perfect.
    Sinds het nieuwe iOs4 kun je, als je een Gmail account toevoegd er meteen voor kiezen om ook de calendar te syncen.
    Hetzelfde stel je in iCal. zie http://www.google.com/support/calendar/bin/answer.py?hl=en&answer=99358#ical

Bijdrager
    Xcode

Ah, ik zie het. Ik zit alleen nog met een klein probleempje: hoe krijg ik meerdere agenda’s (thuis, werk, etc.) gesynchroniseerd met iCal? Ik krijg tot nu toe alleen nog maar een directe synchronisatie voor elkaar tussen mijn gmail-account en iCal… maar ik kan geen ‘groepen’/agenda’s creëren.

Bijdrager
    diedbaas

Stap 7, Under the Delegation tab, select the calendars you’d like to add to iCal by checking the boxes next to them. You may need to hit refresh to get the latest list of calendars.

Om dit op je iphone te fixen moet je op je iphone surfen naar:

https://www.google.com/calendar/iphoneselect

Dan kun je kiezen welke calendars je iphone synced.

Bijdrager
    Xcode

Ah, het is me gelukt. Bedankt.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.