7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    DennisX

Agenda activiteit beveiligen tegen (in 1x) wissen

Weet iemand of dit kan?
    Ik wil graag nog een melding hebben als ik een activiteit wis, nu gaat dat met 1 klik.
    Zoals in de meeste programma’s je nog krijgt:

U wilt ……. wissen
    Annuleer Bevestig

Alvast dank

Gaat hier dus om het programma agenda in OSX 10.8.4

Bijdrager
    Henk Jan de Bruijn

Wat voor een agenda heb je? Een Hema agenda, van de Bruna, de nieuwe Donald Duck school agenda? Zelf gebruik ik de nieuwe Donald Duck schoolagenda met een vulpen, en moet ik inktwisser gebruiken om een afspraak te verplaatsen. Dat werkt in de praktijk goed.

Bijdrager
    Ostinato

@Henk Jan: ga lekker ergens anders lopen zieken. Mensen als jij verpesten de goede naam van OMT.

@DennisX: nee, dat kan niet. Als je een activiteit per ongeluk delete, kun je Undo kiezen (Command-Z). Dat moet je dan wel meteen na het verwijderen doen. Je krijgt volgens mij wel een bevestigingsvraag bij het verwijderen van een activiteit waar je een bestand aan hebt gekoppeld.

Bijdrager
    DennisX

Dank je Ostinato,

daar was ik al bang voor, kon het al nergens vinden. Maar hoopte dat ik wat gemist had.
    Vindt het wel raar dat je, bijna overal, een waarschuwing krijgt maar bij je afspraken, wat ook heel belangrijk kan zijn niet.
    Hoop dat ze dat toch een keer toevoegen.

Bijdrager
    iep
    Ostinato op 21 juni 2013

@Henk Jan: ga lekker ergens anders lopen zieken. Mensen als jij verpesten de goede naam van OMT.

Dit topic anders ook voor wie zoekt naar een oplossing voor z’n agenda. Er staat namelijk niet bij vermeld om welke agenda het gaat en daar wordt op gedoeld. Het is wat humoristisch/sarcastisch verwoord maar de vraag is in ieder geval: om welke agenda gaat het nou? iCal/Calendar op OS X en zo ja welke OS X versie dan? Dat zijn zaken die nogal wat uit kunnen maken, zeker wat functionaliteit betreft.

Voor zover ik heb gezien is een activiteit in iCal/Calendar niet te beveiligen tegen per ongeluk verwijderen. Al sinds OS X Tiger niet voor zover ik weet. Je zult dan moeten teruggrijpen op eerder genoemde cmd-z of een backup.

Bijdrager
    DennisX

Ik heb OS versie bij de vraag vermeld.
    Hoewel het sinds Mountain Lion Agenda heet en daarvoor iCal;-)

Je kan het per ongeluk wissen, en dan heb je weinig aan cmd-z of je backup, want je weet niet dat je het heb gewist totdat je je afspraak hebt gemist:-(

Op de iPhone kan je hem niet per ongeluk wissen, maar wel op je mac. Dat vindt ik gewoon heel vervelend.

Bijdrager
    iep

Op de iPhone kun je hem ook per ongeluk wissen. Er zijn zat mensen die dat al is overkomen met zowel de ingebouwde agenda applicatie als eentje van een 3rd party. Het is ietwat lastiger om dat te doen doordat je wat meer stappen moet doorlopen maar als je niet nadenkt zoef je daar zo doorheen en is je afspraak pleite. Idem geldt voor het verslepen van afspraken zoals diverse apps dat toelaten. Staan dingen ineens op een verkeerde datum/tijd. Op dit vlak is de ouderwetse papieren agenda nog steeds heer en meester.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.