16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    Dieuwertje

Age of Mythology op Macbook

Hoi,

Heeft een van jullie toevallig de macversie (dus zonder bootcamp) op zijn macbook geinstalleerd?
    Ik ben benieuwd hoe dat spel draait. Verder kost het spel zo rond de 50 euro bij verschillende winkels op internet, weet iemand een shop waar dat (legaal) goedkoper kan? Alvast bedankt!

Bijdrager
    Emerik

Hier draait het zeer vlot op een Intel iMac Core 2 Duo dus veronderstel ik dat die MacBook dat toch ook wel goed zal trekken.

Bijdrager
    Xcode

Het spel is eigenlijk ook niet zo zwaar, dus het moet wel goed lopen op Rosetta. Mijn iBook klaagt zelfs niet…:wink:

Bijdrager
    gerror

Spellen op de mac worden helaas niet vaak goedkoper. Enkel na een jaar of 4 a 5 heb je weleens mazzel. Maar ja, of je het dan nog wil spelen is een 2e.

Bijdrager
    Dieuwertje

Oke, bedankt allemaal. Nu weet ik in ieder geval wel dat als ik dit bedrag besluit neer te leggen voor een spelletje, het in ieder geval goed draait. En age of mythology is al best oud, dus ik denk dat ik nog even geduld heb :) .

Bijdrager
    Xserve

Ik zou toch maar opassen hoor! Het spel is niet native voor Intel en draait in Rosetta!

Ik raad aan om Windows XP op je Macbook te installeren en de AoM Gold Edition voor PC voor amper 10 euro te kopen! Dan werkt het veel sneller en kost het veel minder.

Bijdrager
    Geitekaas

Tip 1: Koop een windows versie en download een torrentje.. Je hebt dan een legale versie:-)

Neen ff serieus, AOE is welliswaar oud maar draait niet best op Rosetta. Net als Diablo 2 dat bijna ondraaibaar is, zou ik deel 2 of liever nog deel 3 kopen. Die draait namelijk WEL goed!
    Ik heb AOE 3 op een MACboek en op mijn iMac draaien….

Bijdrager
    gerror

Bijdrager
    Wintendo

Bij MacKa is die 42,50 :lol: Age of Mythology

Bijdrager
    gerror

Voor een spel van 3 jaar oud. Schandalig!

Pc versie bij Freerecordshop 9.95.
    Als je een paar spellen per jaar koop loont het nog om een legale windows versie te kopen.

Bijdrager
    Geitekaas

Ondanks dat ik niet echt met plezier Windows draai, weet ik wel dat ik heel blij ben met mijn gekochte versie van Virtual Pool 3 en Far Cry. Ook Total Annihilation (geweldig op mijn 24″ Imac) is heerlijk:-)
    Diablo 2 is gelukkig een Windows/MAC versie dus ook daar kan ik weer van genieten.

Misschien is een Windows versie ‘gewoon’ op je MAC toch een optie?

Bijdrager
    Wintendo

Zo sterven de :apple: games zeker uit…………

Bijdrager
    Xcode

Niet iedereen wil XP of binnenkort Vista op z’n Mac…:o

Bijdrager
    Geitekaas

Tja, dat is misschien wel zo. Maar Diablo 2’s NIET-werken op mijn iMac intel is niet mijn schuld… Ook de andere games zijn of niet te krijgen (Far Cry, Virtual Pool) of spelen als bagger… (TA, Diablo) Daar kan ik niets aan doen. Als er een MAC alternatief is, wil ik het graag. Ik heb genoeg spellen gekocht voor de MAC. UT, UT2004, Diablo2, TA, Call of duty (l&ll) en ga maar door.

Nog een voorbeeld. Mijn lieve vriendin moet van haar werk met een websitemakerprogramma werken dat alleen in Windows draait. De prutsers.. Daar heb je dus windows voor nodig. Ze hebben op haar werk wel een iMac gekocht!:-)

Bijdrager
    Dieuwertje

Het stomme is dat ik dus wel een legale pc versie heb van age of mythology, maar geen legale retail versie van windows xp (iig niet meer). En om nou een hele dure versie van windows (oem licenties werken immers niet) aan te gaan schaffen voor een spelletje . . . Uit jullie reacties blijkt dat eigenlijk niemand echt zeker weet of AOM echt goed speelbaar is op een macbook en dan is 42,50 ook nog een flink bedrag :D. Daarnaast wil ik liever geen windows meer en zeker niet als het niet echt moet. Dus de beste optie is waarschijnlijk AOE3 eens bekijken, nog nooit gespeeld maar misschien is dat wel een beter spel. Bedankt voor jullie reacties allemaal, ik ben in ieder geval weer een stukje wijzer!

Bijdrager
    EclipX

Ik speel AoM soms op mijn macbook, onder Rosetta, en werkt heel vloeiend!

Hier kan je kijken wat werkt & niet werkt:

http://guides.macrumors.com/Universal_Binary_Games

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.