11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Darkgnome

Age Of Empires Lan

Beste mensen,

Sinds kort hebben mijn vader en ik Age Of Empires 3 (één cd), wij delen samen het internet via airport.
    En ik vroeg me af of het mogelijk waso m LAN tegen mekaar te spelen? Nu, je moet wel de cd in je mac hebben zitten om dit te kunnen spelen?

Nu, mijn vader heeft ok de uitbreiding gekocht en die staat alvast op zijn computer.
    Dus ik vraag me af of wij tegen mekaar kunnen spelen? Zoja hoe?
    En, moesten we enkel met AEO3 tegen mekaar kunnen spelen, hoe doen we dit dan met maar één cd?:-)

Geblokkeerd
    Anoniem

Het kan, gewoon via multplayer in het menu. Af en toe stottert de verbinding even, en je zult even moeten uitvinden wat sommige opties doen, maar over het algemeen gaat het prima.

1 CD in meerdere Mac’s is niet zo legaal, maar je kunt op 1 van de Macs de CD naar een diskimage kopiëren.

Bijdrager
    Darkgnome
    ”Bor”

Het kan, gewoon via multplayer in het menu. Af en toe stottert de verbinding even, en je zult even moeten uitvinden wat sommige opties doen, maar over het algemeen gaat het prima.

1 CD in meerdere Mac’s is niet zo legaal, maar je kunt op 1 van de Macs de CD naar een diskimage kopiëren.

En hoe doe je dat laatste?
    En euhm, wat als mijn pa de uitbreiding gewoon insteekt?:)

Bijdrager
    Xserve

Mijn ervaring is dat spelen over LAN met eenzelfde cd-key wel kan, maar niet over internet. Over internet zou ik dus niet proberen.

Meestal hoef je ook de DVD enkel bij het opstarten in de lade te hebben. Daarna kan je hem dan eruit halen en in de andere computer steken.

Zie wel dat je op beide computers dezelfde versie gebruikt: ik ben niet zeker of dat AoE3 met expansie tegen een AoE3 zonder expansie kan spelen.

Bijdrager
    The JM

AOE3 kan niet met een discimage werken, je moet echt een fysieke cd in je Mac hebben. En er bestaan ook geen crack voor AOE3, tenminste; niet voor de laatste versie.

Bijdrager
    The JM

Ik heb het hier trouwens ook nog ff geprobeerd, de macs met dezelfde versie AOE3 (v 1.0.4) geven aan dat er een ‘version mismatch’ is…Hoe kan dat?

Geblokkeerd
    Anoniem

Wat ik irritant vind aan het spel is dat je niet kan netwerken van Mac naar PC.

Bijdrager
    The JM

Van Mac naar Mac ook niet…

Geblokkeerd
    Anoniem

Uupz, ik had het over II. Gek genoeg halen wel meer games die functie eruit. Bij de Classic-versie van Cro-mag Rally kon je ook netwerken, en bij de versie voor OSX niet meer.

Bah.

Bijdrager
    Paulster

Wat grappig, ik heb namelijk vannacht nog heeeeel lang met een huisgenoot AOE 3 gespeeld via LAN:) Gedownloade versie beide, werkte in 1 keer.

Bijdrager
    The JM
    ”Paulster”

Wat grappig, ik heb namelijk vannacht nog heeeeel lang met een huisgenoot AOE 3 gespeeld via LAN:) Gedownloade versie beide, werkte in 1 keer.

Hoe heb je dat gedaan dan?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.