30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 54)
  • Q:
    Bijdrager
    a la Mac

Age of Empires III komt naar de Mac

De Age of Empires-serie is wellicht iets dat we U niet moeten uitleggen. In AoE is het de bedoeling om simpelweg de vijand te verslaan. Eerst moet men een sterke economie opbouwen. Met voedsel, hout, goud en steen, de gouden vier uit AoE I en II, kan men onbeperkt (op het Wonder en het Town Center na) gebouwen maken en (weliswaar met een populatielimiet) ook dorps/stadsbewoners en natuurlijk soldaten, want niemand valt de vijand aan met een boerenleger. Door bevriend te worden met nabije steden en de oorlog te verklaren aan iemand die U niet aanstaat kan men een bloeiende handel opzetten. Met infanterie en cavalerie valt men vervolgens de vijand binnen. Uiteraard heeft het spel een enorme hoeveelheid aan aspecten, die we niet allemaal gaan bespreken.

Het komt erop neer dat AoE I het oorlogsverhaal geeft in de Oudheid*, AoE II in de Middeleeuwen* en AoE III met de veroveringstochten naar de Nieuwe Wereld**. De grafische kwaliteiten van het laatste deel dat de triologie sluit doen die van AoE II en AoE I in het niet vallen. Het is een erg fijn spel met helaas vrij zware systeemvereisten.

Om terug te komen op hetgeen waar U op zit te wachten: Age of Empires III komt uit eind september , wordt uitgebracht door MacSoft Games en zal Universal zijn, wat inhoud dat het zonder snelheidsverlies draait op zowel PowerPC- als Intel-Macs.

Bron: MacSoft announces Age of Empires III For Macintosh.
    * In de spelling van voor 1955 werd dit geschreven mét kapitaal, in die van 1955 zónder, in de daaropvolgende van 1995 weer mét, en in die van 2005 weer zónder. Spel het dus zoals u wilt.
    ** Ik raad U ten zeerste aan om, mocht U dat nog niet gedaan hebben, naar de «Uit de nieuwe wereld»-symfonie van Dvorak te luisteren.

Bijdrager
    MacBeer

Willem, dit gaat een beetje zielig worden jongen. Zet jezelf nou niet zo voor schut. Als je wat nieuws te melden hebt doe dat dan op een normale manier maar verpak het niet in een artikel-vorm. Je kan op vele manieren participeren maar dit is nu een beetje zielig aan het worden.
    Kom op joh!

Bijdrager
    XyonN

Hé, gecondoleerd met je verlies van je redacteurschap, maar echt, geloof me, je moet verder met je leven. Er is zoveel meer dan dat in het leven. Games, meiden, school, vakantie, bomen, auto’s…

Mijn advies, hoe moeilijk ook, ga eens naar buiten. Kleine babystapjes hoor, niet te snel willen. Je zult merken, in de buitenwereld is het veel fijner!;)

Manmanman…. Hou eens op joh….
    Lever dit in bij MacWereld ofzo…

Bijdrager
    a la Mac

Zo goed? En nu :sotp:.

Bijdrager
    Apollo

Beter Willem, beter. Not quite there yet though.
    U is al sinds jaar en dag met een kleine letter. Dat U en men door elkaar, het gebruik van je ‘dt’s’ is ook nog niet helemaal jofel en je laat hier en daar een komma zitten, maar je boekt progressie.

Overigens (en dat is geen sneer naar jou) zou het van het bestaan van een redactiebeleid getuigen als jij wist welke spelling je dient te hanteren. Kan op de takenlijst van de redactiechef (schrijft u mee?).

Bijdrager
    Lucas Raggers

:sotp:

Bijdrager
    roblemmen
    ”XyonN”

Games, meiden, school, vakantie, bomen, auto’s…

Streep die games maar door. School ook…. Hey vakantie, bomen en auto’s ook al….:wink:

Bijdrager
    Rickje

A La Mac, Goed artikel!

Laat die docenten lekker zeuren.

Bijdrager
    Nikita

Hey, leuk dat ze dit ook gaan porten! Ik geloof dat AOE3 in 3D is toch? Tis een van de weinige games die ik echt speel (nouja versie 2 dan…). Nu nog The Sims 2 universal en betaalbaar maken :P

Bijdrager
    Rickje

Ik zag AoEIII bij me neef op PC paar dagen geleden. Hij is ech zo een monstergamer. Maar ’t spel zag er goed en ook leuk uit.

Bijdrager
    Neproadie

Euh ja ziet er heel tof uit :lol:

Bijdrager
    Nikita

Dan heb je hier de link naar het plaatje. Ik snap trouwens niet wat d’r mis is met hotlinken, de hoeveelheid data blijft toch wel hetzelfde…

Bijdrager
    ganondorg

yay aoe 3 op mac, eindelijk een echt vet spel naar de mac

Bijdrager
    macmichiel

erhm, die link is ook te heet volgens hun mening:roll:

Bijdrager
    Len
    ”Nikita”

Dan heb je hier de link naar het plaatje. Ik snap trouwens niet wat d’r mis is met hotlinken, de hoeveelheid data blijft toch wel hetzelfde…

Dat is ook nog steeds ‘hotlinken’ :D.

“Hotlinking” is een link geven die direct naar media van een site gaat, of je de media nu ‘embed’ of niet. In principe gebruik je dan dus hun site als mediaserver voor de eigen site zonder toestemming. Over een berichtenbord zullen ze niet vallen, maar veel mensen doen dit ook op hun eigen site en dát is zeer asociaal. Vandaar dat de meeste webservers een scriptje hebben draaien dat de ‘referrer’ (site waar je vandaan komt) even controleert. Wordt het plaatje opgevraagd vanaf een ander domein? Afkappen. Vandaar dat de link gewoon werkt als je hem in je browser plakt, dan is er geen ‘referrer’ aangegeven en dat vindt hun scriptje kennelijk OK.

http://altlab.com/hotlinking.html

Die site vind ik echter een zootje, dus dan maar zo, hier:

[URL=http://img171.imageshack.us/my.php?image=aoe32ia8.jpg][/URL]

Klik er op om het volledige plaatje te bewonderen.

Bijdrager
    Nikita

Ik blijf het vaag vinden, als ik de link kopieer en plak in een nieuw venster, kan ik wel gewoon het plaatje bekijken. Noemen ze dat niet hypocriet en krom…? :roll:

Bedoel, of ik nou op de link klik om het plaatje te bekijken of de link kopieer en plak, ik genereer hoe dan ook dataverkeer op hun server…

Bijdrager
    Len

Tsja… hun script maakt geen onderscheid tussen het plaatsen op een site of het plaatsen op een berichtenbord (is ook onmogelijk), het kijkt alleen naar de ‘referrer’, het doorverwijzende domein.

Nu lijkt het overigens te werken… ze hebben dit forum kennelijk bezocht via hun logs en de discussie gezien. Dit is wel érg grappig.

Bijdrager
    Psychopeet

ik wil graag nog reageren op dit toppic,
    AoE 3 is een gigantisch spel als je van bouwen en vechten houdt. en er tegen kan regelmatig de pan in gehakt te worden.
    Je kan het goed vergelijken met warcraft 3 wat ook een leuk spel is.
    Ik heb AoE3 gespeeld in vroeger tijden op mijn pc (jawel… ik heb het licht gezien……, ik ben een switcher en….. zoals jullie zien nieuw hier op het forum).
    Ik kan AoE3 aan iedereen, die van gemen houdt, aanraden.

Bijdrager
    Bitcrumb

Iemand die ondertussen al ervaring heeft met het spel op Mac?
    Ik zou het graag spelen op mijn Powerbook 12inch, met 512MB intern en 64MB grafisch geheugen.
    Is dat doenbaar?

Het voldoet aan de minimum eisen, en ik kan er best vrede mee nemen als het niet zo gigantisch mooi is als het zou kunnen zijn met alle grafische toeters en bellen aan.

Bijdrager
    Nikita

Een 21″ PowerBook?! Wauw! 8)
    Is er verder geen demo beschikbaar voor de Mac? Kan je het op die manier testen…

Bijdrager
    Rickje

Op mijn Intel Mac mini 1.55 ghz – 512 MB ram, draaide hij toch wel goed.
    Denk dat hij wel draait.

Ik speel AOE nu ook veel, maar met BootCamp en met de uitbreidingsset op me Mac mini. Draait wel goed vind ik. SPeel het met me neef op ons LAN.

Nadeel is dat we iets te goed beginnen te worden voor de computer op HARD, maar te slecht voor de computer op EXPERT :P

Bijdrager
    Bitcrumb
    ”Nikita”

Een 21″ PowerBook?! Wauw! 8)
    Is er verder geen demo beschikbaar voor de Mac? Kan je het op die manier testen…

Hehe, uiteraard moest dat 12inch zijn (wat enkele nummertjes omdraaien niet van verschil maakt hé :P).
    En nee, er is geen demo van beschikbaar. Anders had ik die inderdaad al eens getest:)

Bijdrager
    jan jansen

Maar waar is het spel te koop?

Bijdrager
    Nikita

O.a. hier.

Bijdrager
    kabouter11

ik heb AOE3 net en heb redelijk veel AOE2 en AOM gespeeld op een windows machine. Valt erg tegen. Ik vind de layout en graphics gewoon lelijk en wat enorm irriteert is dat je niet ver kunt uitzomen! heb ik een 24″ scherm dat 1920×1200 kan en dan wordt alles alleen maar heel groot i.p.v. heel veel tegelijk op het scherm! ik baal hier echt van. AOE2 en AOM heeft gewoon mooiere graphics en betere gameplay. (tot zover mijn geklaag)

Ik hoop dat ik vanalles over het hoofd zie en dat je wel alles kan instellen zodat ik de halve wereld in een keer op mijn scherm krijg.

totdan: klotespel

Bijdrager
    PietjePuk

Mn broer speelt dat veel op zn windowsbak en ik heb het daar toch ook al opgemerkt, die balk onderaan neemt 2/5 van het scherm in beslag en de knoppen die er staan zijn bedoeld voor mensen met een serieuze oog-afwijking. Belachelijk gewoon.

Bijdrager
    Bitcrumb
    ”kabouter11″

ik heb AOE3 net en heb redelijk veel AOE2 en AOM gespeeld op een windows machine. Valt erg tegen. Ik vind de layout en graphics gewoon lelijk en wat enorm irriteert is dat je niet ver kunt uitzomen! heb ik een 24″ scherm dat 1920×1200 kan en dan wordt alles alleen maar heel groot i.p.v. heel veel tegelijk op het scherm! ik baal hier echt van. AOE2 en AOM heeft gewoon mooiere graphics en betere gameplay. (tot zover mijn geklaag)

Ik hoop dat ik vanalles over het hoofd zie en dat je wel alles kan instellen zodat ik de halve wereld in een keer op mijn scherm krijg.

totdan: klotespel

Dat in- en uitzoomen is tot op zekere hoogte instelbaar hoor, zo meende ik toch:)
    ’t Is altijd wel al zo geweest dat dat niet extreem ver kon, en dus zeker niet de halve speelmap.. da’s onder andere uit performantie overwegingen denk ik:)
    Verder zijn de graphics toch wel merkelijk beter hoor.. zeker met alle toeters en bellen open!

Bijdrager
    Bitcrumb
    ”PietjePuk”

Mn broer speelt dat veel op zn windowsbak en ik heb het daar toch ook al opgemerkt, die balk onderaan neemt 2/5 van het scherm in beslag en de knoppen die er staan zijn bedoeld voor mensen met een serieuze oog-afwijking. Belachelijk gewoon.

Dat valt kleiner in te stellen! Jongens toch.. niemand neemt nog de moeite de preferences te bekijken blijkbaar.

Bijdrager
    PietjePuk

Ik speel dat niet hé, tis mn broer:P

Bijdrager
    kabouter11
    ”exposed”
    ”PietjePuk”

Dat valt kleiner in te stellen! Jongens toch.. niemand neemt nog de moeite de preferences te bekijken blijkbaar.

Ik heb hem op maximale zoom out in de prefs staan en dan met muis scroll maximaal zoom-out en dan nog zie je maar een klein stukje wereld. Ik vind dat erg jammer want ik heb een redelijk zware machine + graphics kaard die meer aan kan. Maar goed ik zal nog eens wat verder pielen om te kijken of het beter kan. Tips zijn zeer welkom!

Overigens heb ik de balk onderaan ook kleiner gezet, dat is OK, het gaat mij om de hoeveelheid wereld die je op je scherm ziet.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 54)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.