8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Thijmen96

Afzender blokkeren in mail

Hallo mensen,

Ik krijg ik mijn mailbox in Apple Mail de laatste tijd ongewenste mailtjes van steeds dezelfde afzender. Ik wil geen mail meer ontvangen van de deze afzender. Kan ik deze persoon blokkeren, zodat ik geen mail meer van hem krijg? Of is het genoeg als ik aangeef dat de mail reclame is, terwijl dat het niet echt is?

Groetjes Thijmen

Moderator
    Night

Dat kan wel:

1) Ga naar de preferences van Mail
    2) Ga naar de tab ‘Rules’
    3) Klik op ‘Add rule’
    4) Selecteer ‘Any recipient’ en ‘contains’ en vul in het veld erachter het e-mail adres in van degene van wie je geen mails meer wenst te ontvangen
    5) Selecteer eronder ‘Delete message’
    6) Preferences afsluiten en kiezen voor ‘Apply’.
    7) vervolgens kun je de Rule nog een naam geven door erop te dubbelklikken en deze naar boven te verschuiven door de Rule te verslepen.

Een andere oplossing is door gebruik te maken van het ingebouwde spamfilter (klik op ‘Advanced’ en volg dezelfde stappen min of meer als hierboven omschreven) of een anti-spamprogramma als SpamSieve. Daarin kan je eenvoudig het programma ‘trainen’ om bepaalde afzenders als spam aan te merken.

Een mail ECHT blokkeren kan niet, aangezien jouw service provider deze wel in jouw POP box plaatst. Of je moet bij jouw provider kenbaar maken dat je van deze afzender ongewenste mail krijgt. De meeste providers hebben voor het melden hiervan een apart mailadres, in de trend van [email protected]

Bijdrager
    readefries

Ik weet niet wat voor inhoud de e-mail berichten hebben, maar wat je vaak ziet is dat in SPAM berichten het afzender adres wordt gespooft.

Wil je echt iets bijdragen, dan kun je gebruik maken van SpamCop. Hier kun je het bericht als bijlage naar toe doorsturen, waarna zij het anonimiseren en bij de abus afdelingen van providers waar het e-mail bericht vandaan verstuurd is.

Op deze manier draag je bij aan het lerend vermogen van de massa. Je kunt je n.l. aanmelden bij het blacklists van hen, die hebt geholpen met leren van wat ongewenst is. Erg handig dus.

Bijdrager
    johnkeates

Gewoon in mail aangeven dat het reclame is, is voor jouw situatie voldoende.

Bijdrager
    Yaris

Ja, als je een regel instelt zoals Night beschreven heeft merk je niets meer van die mails op het geluid van binnenkomende post na.

Bijdrager
    Thijmen96

Ik vroeg me af, als ik zo’n regel instel, komt ie dan niet eens meer in mijn Postvak IN? Merk ik er dan helemaal niks meer van. Ik heb nu zo’n regel ingesteld, ik hoop dat het werkt. Trouwens, het is geen echte spam of reclame, het is voor mij gewoon ongewenste mail.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Alle berichten komen eerst in je “Postvak In,” maar gelijk daarna worden de regels erop toegepast en dus kun je bijvoorbeeld berichten automatisch in de prullenmand laten zetten (of laten verplaatsen naar andere mappen). Dit gaat zo snel dat je waarschijnlijk niet eens ziet dan het bericht ooit in In gestaan heeft — m.a.w. in de praktijk lijkt het alsof hij er nooit ingestaan heeft.

Bijdrager
    Thijmen96

Ok, voor mij is het nu helemaal duidelijk! Ik vind dit echt een geweldige forum, ik word altijd keurig geholpen hier met problemen waar ik anders nooit uit zou komen!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.