4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Brombeer

Afwijkende modelnummers bij wederverkopers

Het viel me op toen ik de BTW-actie van de MediaMarkt doornam. De Mac Mini 2,5GH i5 (Late 2012) wordt vrij opvallend geadverteerd met MD387FN/A. Hetzelfde model heeft in de Mactracker MD387LL/A. Apple en de Premium Resellers heb ik dat nooit zo zien doen.
    Als je erop googlet zie je dat de MD-variant vooral door grote webtoko’s wordt verkocht: MM, Saturn, Bol, Staples Office Center, Wehkamp, Cameranu; en heb je met de LL-variant vooral overzeese resultaten. De LL duikt ook bij Apple zelf op, de FN niet.

Zijn dit speciale series voor de grote wederverkopers – zoals je vroeger ook aan het serienummer kon zien dat een Miele-wasmachine van de Megapool kwam?
    Of is het iets veel simpelers en is de LL variant voor de Amerikaanse 110 Volt en de FN voor onze Europese 240 Volt?

Wie weet meer?

Bijdrager
    Beech

MD387A/A is GB, maar ook Taiwan
    MD387B/A is Engeland
    MD387D/A is Duitsland
    MD387F/A is Frankrijk (en België-Frans)
    MD387FN/A is Nederland
    MD387C/A is Canada
    MD387H/A is Noorwegen
    MD387HN/A is India
    MD387J/A is Japan
    MD387K/A is Finland
    MD387LL/A is VS
    MD387R/A is Rusland
    MD387S/A is Zweden
    MD387SM/A is België, Zwitserland, ook Nederland in webshop, die ook in België een vestiging heeft
    MD387T/A is Italië
    MD387X/A is Australië
    MD387Y/A is Spanje
    en MD387Z/A is voor veel landen, Hongarije, Bulgarije, maar ook Finland….
    Wie er een systeem in ziet mag het zeggen….

Bijdrager
    Brombeer

Heee, dank je.
    Het is zo te zien dus niet iets waar je iets achter moet zoeken. Het zijn geen B-series.

Bijdrager
    readefries

Het verschil zit o.a. in verschillende netwerkkaarten (wifi) en verschillende firmware in die kaarten.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.