5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    MacFloo

    afwezigheid assistent op server niveau regelen

    We zoeken naar een oplossing om de “afwezigheid assistent” op server [exchange] niveau te kunnen instellen voor ± 30 mensen.
    Ik kan dit nergens terugvinden. Zowel niet bij MS Exchange of Apple mail server.

    Misschien dat iemand hier al eens van gehoord heeft en dit misschien wil delen.

    Ik hoor het graag.

    PS. Handtekening kan wel, dus vandaar ook de gedachte om dit ook voor de afwezigheid te kunnen regelen.

    gr. Rene

    Bijdrager
    TRML

    Als je een Apple Mailserver hebt, kan je het beter maar vergeten, een bak ellende. Dat hebben wij nog nooit fatsoenlijk werkend gekregen. Als je een Exchange server hebt kan je het enkel via de webinterface op de Mac instellen, dus via outlook-web-exccess anders niet.

    Bijdrager
    HoopyFrood

    Wanneer je SL of hoger hebt is het een eitje, kwestie van een SSL enabled site maken en een vinkje zetten!

    Serveradmin -> Web -> Sites -> <jou-SSL-site> -> Webservices -> vink aan ‘configure server-side rules’
    Open vervolgens in je browser https://<jou-ssl-site>/vacationnotice

    Wanneer je Leopard of lager hebt is het wat lastiger, maar als je weet wat je doet zeker geen bak ellende, je moet het dan doen via Squirrelmail (webmail enablen dus) en daar een plugin aan toevoegen, genoeg documentatie over te vinden als je weet hoe Google te gebruiken (zoek op Out Of Office)

    Voor Exchange gaat het inderdaad via EWA (Exchange Web Acces), hoe je dit configureert weet ik niet, maar volgens mij werkt dat bijna automatisch op een Exchange server.
    Meestal staat de mogelijkheid daar wanneer je gaat naar https://<jouw-Exchange-server>/webmail

    Bijdrager
    piebas

    Via exchange kun je dit alleen per gebruiker instellen.
    Je moet dus voor elke gebruiker appart dit aanzetten en instellen.

    Bijdrager
    iep

    Via Exchange gaat dit via Outlook of de webmail en is dat inderdaad per gebruiker. Wees echter zeer voorzichtig met deze feature. Als je het aanzet voor gebruik naar externe partijen betekent dat iedereen die jou mailt zo’n out of office reply terugkrijgt. Reuze handig voor inbrekers en consorten omdat die exact weten wanneer je weg bent en zij hun slag kunnen slaan. Zet het dan ook alleen aan voor intern gebruik zodat collega’s onderling weten dat iemand weg is en wanneer die weer terug is.

    De politie raadt het gebruik van Out Of Office geheel af vanwege de inbraakgevoeligheid die het met zich meebrengt. Als je dit soort dingen niet doet levert je dat verzekeringstechnisch ook problemen op omdat het gelijkgetrokken kan worden als een raam open laten staan, deur niet op slot, enz. Dan geef je aanleiding. Tegenwoordig zijn er al diverse steden waar de politie boetes uitdeelt wanneer je waardevolle spullen in de auto niet uit het zicht hebt. Dat wordt gezien als aanleiding geven en dat mag niet. Heb het nog niet zien gebeuren in de praktijk met dat Out Of Office maar als ze dit inmiddels al flikken bij waardevolle spullen in je auto dan is de stap naar Out Of Office niet zo groot.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.