5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    SMac

Afvlaggen mails in OSX en iOS

Hallo,

Ik verwerk aardige hoeveelheden mails (tot ca 100 per dag) verdeeld over 5 inboxen.
    Om eea overzichtelijk te houden, vlag ik mijn mails af; verwerkte mails krijgen dan een groene vlag.
    Op momenten dat ik niet achter de computer/laptop zit doe ik dat op mijn telefoon of heel incidenteel op de iPad.

Afgevlagte mails krijgen in mijn telefoon onafhankelijk van de kleur van de vlag een oranje bulletpoint. Dat is op zich geen probleem, maar wel jammer. Is dat aan te passen?

Als ik op mijn telefoon een mail markeer (oranje bulletpoint) dan krijgt die mail in OSX Mail een rood vlaggetje.
    Kan ik ergens instellen dat dat een groen vlaggetje wordt? Ik zou natuurlijk alles met rood kunnen afvlaggen, maar ik gebruik af en toe rode vlag als ik er nog iets mee moet…

Nu pas ik handmatig de via de telefoon afgevlagte mails aan van rood naar groen, maar dat is uiteraard omslachtig…

(alles Apple apparaten)

De vraag is kortom kun je de vlagkleur instellen welke in OSX Mail gebruikt wordt als je markeert vanuit iOS Mail..,

Bijdrager
    McPim

Dat kan niet, ook niet andersom. Dat ligt niet aan Apple maar aan het IMAP protocol dat dat eenvoudigweg niet ondersteunt. iCloud email (het email account van je AppleID) doet dat wel bij mijn weten, maar dat gebruik ik zelf niet.

Bijdrager
    SMac

Dan maar alles afvlaggen met rood… iCloud mail gebruik ik ook en ook daar werkt het hetzelfde, geen instellingen voor te vinden.

Goede tips om overzicht te houden hoor ik graag!

Bijdrager
    Shmoo

Jammer dat de V&D niet meer bestaat anders had je hier misschien de vlaggetjesweek app voor kunnen inzetten.:-P

Je verwerkt 100 mailtjes per dag en je gaat nog steeds met plezier naar je werk?

Zonder gekheid ik neem aan dat dit iets van een supportafdeling is. Is het dan niet overzichtelijker en eenvoudiger werken als je iets van een ticketsysteem gaat gebruiken. Dit soort systemen kunnen tickets aanmaken op basis van inkomende mailtjes. Het voordeel hiervan is dat je dan gaan werken met een app op beide platformen die voor dit soort dingen gebouwd is.

Bijdrager
    SMac

Nee geen support afdeling, haha.

Wellicht is 100 overdreven, maar tientallen mailtjes per dag is helaas standaard.
    Vooral nu het jaar is afgerond is het druk (jaarrekeningen/periode cijfers) en dat betekent nog meer mail.

Sowieso niet heel tevreden over OSX Mail, maar zou niet weten of een ander beter is.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.