9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    michiel112

after effects of final cut

ik denk dat hier al vast een topic over moet zijn maar kon het niet meteen vinden. ik wil een goed video programma aanschaffen. nu zat ik te twijfelen tussen final cut of after effects. wat zouden jullie adviseren, wat is gemakkelijker in gebruik? en welke heeft meer toepassingen? lijkt de structuur van after effects op die van photoshop?

Moderator
    Koen van Tongeren

Dat ligt er maar helemaal aan wat je wil gaan doen. Als het voornamelijk om knip en plakwerk gaat is Final Cut Pro the way to go! Als je veel met effecten en motion graphics wil gaan werken schijnt After Effects een uitstekend programma te zijn (al kom je met Motion en LiveType (onderdeel van de Final Cut Studio) al een heel eind. Persoonlijk zou ik voor de FC Studio gaan omdat het een prachtig compleet pakket is voor alle facetten van het video-monteren voor een zeer aantrekkelijke prijs.

Bijdrager
    SeaTrue

deze twee zijn toch niet echt te vergelijken. After Effects gebruik je voor visual effect die je erna in premiere of final cut pro gaat in elkaar monteren. Je zou after effects een beetje kunnen vergelijken met shake.

Als ik persoonlijk zou moeten kiezen zou ik voor studio gaan, maar als je eisen meer aan de special effect kant liggen dan ga je voor after effects

Bijdrager
    michiel112

a bedankt ik zal dan maar eerst eens voor final cut pro gaan en ik kan later nog wel zien voor of ik after effects echt nodig heb. Heeft after effects dezelfde structuur als photoshop en andere gelijkende adobe programma’s?

Bijdrager
    chatsmit

probeer de gratis Trial van adobe after effects eerst, lijkt me wel handig, kun je meteen een indruk krijgen.
    (eerst even een gratis account aanmaken…)

Bijdrager
    earnst jelke

After FX is meer een programma naast Final Cut. Het is zeker niet geschikt voor het monteren van langere stukken video. Normaalgesproken maak je eerst een ruwe montage in Final Cut, dan pas ga je werken met After FX. Bijvoorbeeld om teksten in te voegen, speciale overgangen te maken, verschillende soorten media te mixen, voor time-remapping enz. De bewerkte en gerenderde clips keren daarna weer terug in Final Cut, voor de definitieve export.

Bijdrager
    SeaTrue
    ”earnst

After FX is meer een programma naast Final Cut. Het is zeker niet geschikt voor het monteren van langere stukken video. Normaalgesproken maak je eerst een ruwe montage in Final Cut, dan pas ga je werken met After FX. Bijvoorbeeld om teksten in te voegen, speciale overgangen te maken, verschillende soorten media te mixen, voor time-remapping enz. De bewerkte en gerenderde clips keren daarna weer terug in Final Cut, voor de definitieve export.

en zelfs de meeste zaken die je opnoemt kan final cut studio ook prima vanuit zichzelf. (titels-> livetype + motion, timeremapping -> final cut pro, …) Maar je hebt gelijk dat voor dat soort geavanceerde zaken naar after effects gegaan wordt

Bijdrager
    earnst jelke

Je kan inderdaad heel erg veel ook met final cut, after FX is vooral interessant als je heel veel controle wilt. After FX is (naar mijn mening) ook een stuk ingewikkelder om te gebruiken. Dus nu Final Cut kopen, en mocht je ooit tegen beperkingen aanlopen…

Bijdrager
    Djmichel

Even kort door de bocht:

Je kunt After FX beter vergelijken met Motion (ik weet het ;), je mag het niet vergelijken)
    en Final Cut Pro met een programma zoals Avid of Premiere.

Final Cut Pro is echt voor het monteren en After FX is een programma (de naam zegt het al) de na bewerkingen met FX te doen. De post production zeg maar.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.