10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

After Effects crash wanneer er een "Light"-layer in comp staat?

Ik was net met een projectje in AE bezig, waar ik onderandere een Light-layer voor nodig had.

Nu probeerde ik mijn project af te spelen, en toen:

Uiteraard opnieuw opgestart, en nog een keer geprobeerd, en iedere keer gebeurde hetzelfde. Pas wanneer de laag eruit gehaald is, crashte hij niet.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn, of wie dit probleem in ieder geval bekend voor komt?

Moderator
    Mac Daddy

Lights zijn één van de zwaarste dingen in AE. Deed ie het gelijk toen je de light erin zette, of toen je wat ging tweaken? Je kan namelijk makkelijk in AE waardes invoeren die eigenlijk niet mogelijk zijn. Dan knalt AE eruit, omdat ie dat niet aankan.
    Wat voor Mac werk je op? Kan ook zijn dat je spec’s te laag zijn en je Mac het niet of moeilijk aan kan.

Inactief
    Anoniem

Nouja, hij crashte pas toen ik hem wou afspelen, of de tijdlijn naar een andere plek zette. En ik had er in principe nog niets mee gedaan…

Ik werk trouwens op een 20″ iMac, early 2009. 2,66GHz, 3 GB werkgeheugen.

Moderator
    Mac Daddy

De computer moet hier sterk genoeg voor zijn.
    Zou je de project file online kunnen zetten? Dan kan ik er even naar kijken.
    Maar je hebt dus een light aangemaakt en er niets aan veranderd en toen een render geprobeerd?

Inactief
    Anoniem

Alleen een “wiggle” toegevoegd aan de position, maar ook zonder dat knalt ‘ie eruit.

Je hebt een PB trouwens…

Moderator
    Mac Daddy

Bij mij crasht ie ook. Hmmm… Ben je toevallig de lightsreak tutorial van Andrew Kramer aan het volgen? Zo ja. Dan helpt het misschien om overnieuw te beginnen. Ik heb nu geen tijd om uitgebreid alle settings langs te gaan, maar ik denk dat er ergens iets niet goed staat ingesteld.

Maar dan nog. Lights zijn erg zwaar, dus om het werkbaar te houden is het verstandig om wat settings iets lager te zetten tijdens het werken. En daarbij heb je ook particular. Dat is ook een zware plug-in. En daarmee kan je ook een boel getalletjes te hoog zetten, waardoor hij er niet meer doorheen komt.

Inactief
    Anoniem

Jup, die tutorial dus.

Nja, dan begin ik even overnieuw. Dankje voor je hulp:)

Moderator
    Mac Daddy

Als het dan nog niet wil, moet je maar even een gil geven hier, dan zal ik er vanavond even wat langer naar kijken.

Moderator
    Mac Daddy

Is het nog gelukt?

Inactief
    Anoniem

Ik ben er gisteravond nog niet aan toe gekomen…
    Morgenavond ga ik er mee verder, en laat ik het je horen of het gelukt is.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.