15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    brumemail

After Effect op de macbook

Ik heb Adobe After Effects versie 8.0×247 op mijn macbook. Er staat telkens als ik het programma opstart dat het geen invloed heeft op Mac OS X en andere programma’s.
    Welke versie werkt wel op de macbook?

Bijdrager
    iMaurits

Misschien is het wel even handig om even te vertellen wat voor macbook je precies hebt, specs enzo.

Bijdrager
    sally

Dat is toch CS3? Moet eigenlijk wel werken.
    minimale eisen:

PowerPC G4 or G5 or multicore Intel processor
    Mac OS X v.10.4.9
    1GB of RAM for DV; 2GB of RAM for HDV and HD
    3GB of available hard-disk space plus 2GB of space for optional content (additional free space required during installation)
    1024├Ś768 monitor resolution with 32-bit video card; Adobe recommended graphics card for GPU-accelerated playback
    For OpenGL support: Adobe After Effects supported OpenGL 2.0 card (NVIDIA recommended)
    DVD-ROM drive
    QuickTime 7.1.5 software required to use QuickTime features
    Internet or phone connection required for product activation
    Broadband Internet connection required for Adobe Stock Photos* and other services

Bijdrager
    brumemail

Misschien de videokaart?:?

Moderator
    Mac Daddy

Nope. In de After Effects preferences van CS3 kan je een vinkje aanzetten dat ie van Open GL gebruikt maakt. Dit staat standaard uit en After Effects rendert dan ook met de CPU en intern geheugen.
    CS4 daarentegen niet. Die maakt wel degelijk gebruik van de GPU bij het renderen, maar ook dat kan je in de preferences uitzetten.
    Maar ik snap de foutmelding niet helemaal. Hoezo geen invloed? En doet After Effects het vervolgens wel?

Bijdrager
    sally

Het krijgt gewoon de standaard fout melding van een unexpected quit.. (in nl)

Moderator
    Mac Daddy

Aha. Die krijg ik alleen als ik iets doe wat volgens After Effects niet kan, maar je toch in kan voeren.
    Maar niet als ie opstart. Misschien moet je het eens goed deïnstalleren en weer opnieuw erop zetten.

Bijdrager
    brumemail

De foutmelding is:

Het programma is onverwacht gestopt.

Dit heeft geen invloed op Mac OS X en andere programma’s.

Klik op ‘Open opnieuw’ om het programma opnieuw te openen. Klik op ‘Rapport’ om meer informatie te bekijken of een rapport naar Apple te versturen.

Moderator
    Mac Daddy

Ja. Dat is de standaard foutmelding van OSX als er iets niet wil opstarten.
    Heeft ie eerder wel gewerkt? Dan zou het kunnen zijn dat je laatst een plug-in hebt geïnstalleerd die niet goed werkt.
    En anders zou ik het ook niet weten en zou ik gewoon After Effect opnieuw installeren.
    De├»nstalleren doe je via Applications/Programma’s –> Utilities/Hulpprogramma’s –> Adobe installers. Daar staat als het goed is een de├»nstalleerder voor After Effects.

Bijdrager
    brumemail

Ik heb After effects opnieuw geïnstalleerd, maar werkt nog steeds niet.

Bijdrager
    sally

Wat voor processor zit er in je MacBook?
    Heb je je After Effects. preferences al weggegooid?

Bijdrager
    brumemail
    ”sally”

Wat voor processor zit er in je MacBook?

Intel GMA 950 grafische processor met 64 MB.

”sally”

Heb je je After Effects. preferences al weggegooid?

De preferences zijn nooit aangemaakt, want het programma start al niet.

Er staat trouwens als ik het problemenrapport open dit:
    Command: After Effects
    Path: /Applications/Adobe After Effects CS3/Adobe After Effects CS3.app/Contents/MacOS/After Effects
    Parent: WindowServer [55]

Bijdrager
    sally

Dat is geen multicore processor?
    (moet wel)
    Wat preferences betreft..
    Weet je het heel zeker:
    user/library/preferences/com.Adobe.After Effects.8.0.plist

Bijdrager
    brumemail
    ”sally”

Dat is geen multicore processor?

Nee duo. Ik denk dat het dan is.

”sally”

Wat preferences betreft..
    Weet je het heel zeker:
    user/library/preferences/com.Adobe.After Effects.8.0.plist

Je hebt gelijk de preference is er wel:wink: , maar verwijderen heeft geen zin.

Zou CS2 wel op mij macbook kunnen ?

Moderator
    Mac Daddy

After Effects CS3 moet daar gewoon op kunnen draaien. Of ie dan snel is, weet ik niet, maar hij moet zeker kunnen opstarten.

After Effects CS2 bestaat niet. De vorige heet gewoon 7.0. Alleen is die niet voor Intel machines gemaakt en zal dus alleen maar langzamer draaien, omdat ie via Rosetta draait.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.