12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    iMacPatje

Afstandsbediening in Lion

Ik heb hier een probleem met Lion, in SL kon ik de afstandsbediening gebruiken om films op te starten toen mijn imac op bureaublad stond.
    Nu als ik op de menu toets druk start deze niet op, ik kan enkel geluid harder of stiller zetten. Enkel als ik op de play toets druk start deze mijn itunes op en dat is niet de bedoeling.
    Hebben hier nog personen last mee, of iemand een oplossing voor dit probleem.

Bijdrager
    stavos

Yeee! Het volgende Lion probleem..:grin:
    Al geprobeerd om in je iTunes preferences de remote te verwijderen?

Bijdrager
    Hansi2124

Je weet dat FrontRow niet meer aanwezig is in Lion (mocht je die gewend zijn om te gebruiken)?

Bijdrager
    iMacPatje

Heb juist gezien gezien in iTunes en hier staat dat itunes niet is gekoppeld aan een afstandsbediening.
    Kan ook niets veranderen want staat in grijs.

Bijdrager
    iMacPatje

Is er een andere oplossing voor dit op te lossen ?

Bijdrager
    stavos

Waarmee keek je in Snow Leopard films? Gebruikte je daar Front Row voor?

Dan geeft Hansi90210 hierboven het al aan, dat onderdeel is niet langer in Lion aanwezig. Je kunt het wel weer installeren, maar dat is niet via Apple zelf; http://www.onemorething.nl/community/topic/tip-frontrow-lion

Bijdrager
    iMacPatje

dat gebruikte ik was handig voor de kids hier, bedankt voor de Tip

Bijdrager
    Sascha

Je kan als vervanger van FrontRow het programma Plex gebruiken:

Lees er meer over op mijn website: http://macminimediacenter.tk

Bijdrager
    iMacPatje

Juist geinstaleerd de app en werkt terug, bedankt voor de Tip er mag een slotje op

Bijdrager
    Hansi2124

Nee, we laten het lekker open. Anders kan er nooit meer iemand in dit topic reageren (incluis jijzelf).
    :wink:

Bijdrager
    jesper211232

moet je films downloaden van itunes, om ze in frontrow of Plex te openen.
    of kan je ze ok van internet downloaden? (gratis)

Bijdrager
    stavos

Om film bestanden in iTunes te kunnen openen, hebben ze een bepaalde indeling nodig. Mocht je film die indeling niet hebben, dan kun je met bijv. Handbrake heel eenvoudig het bestand omzetten naar de juiste indeling. Daarna kan je de film in iTunes kijken. Bijkomend voordeel daarvan is dat je eventueel ondertiteling toe kan voegen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.