15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Willumpie

Afstandsbediening Apple TV bediend ook MacBook…

Apple TV aangeschaft, grappig klein wondertje!

1) Alleen als ik de Apple TV bedien met de meegeleverde afstandsbediening terwijl iTunes op de MacBook open staat, dan gebeurd daar ook van alles… gaat ineens muziek aan, volume gaat harder en zachter enz. Da’s niet zo handig. Kan ik daar iets aan doen?

2) Is er een beter op optie om handiger te kunnen typen dan met de meegeleverde afstandsbediening? Nu moet je door alle letters van het alfabet heen flipperen als je bijvoorbeeld op Youtube iets wil zoeken. Erg onhandig en omslachtig…
    Ik weet dat je er een bluetooth toetsenbord aan kunt linken, maar is er ook een app om het bijvoorbeeld met je iPhone of iPad te kunnen doen? Anders moet ik een heel toetsenbord bij de afstandsbediening(en) leggen…

Bijdrager
    Jaap

Op MacBook:
    Systeemvoorkeuren > Beveiliging en privacy > Tab Firewall > rechtsonder ‘Geavanceerd’

Bijdrager
    Jaap

Remote voor iPhone en iPad

Apple TV bedienen
    • De Apple TV bedienen met eenvoudige vingerbewegingen
    • Tekst invoeren met het toetsenbord
    • Op de Apple TV je iTunes Match-bibliotheek doorzoeken, beluisteren en beheren

Bijdrager
    Willumpie

@Jaap
    Thanks! ik kan dan nog wel andere bluetooth apparaten blijven gebruiken zoals muis en toetsenbord?

Bijdrager
    Jaap

Ja hoor

Bijdrager
    Willumpie

Opgelost, bedankt Jaap!

P.s. Daar was ik dus echt niet gaan zoeken…

Bijdrager
    GoeieDag

In iTunes voorkeuren>Apparaten kun je alle remotes loskoppelen van iTunes; is weer wat anders als alle infraroodontvangers loskoppelen.

Geblokkeerd
    Bento
    GoeieDag op 29 december 2013

In iTunes voorkeuren>Apparaten kun je alle remotes loskoppelen van iTunes; is weer wat anders dan alle infraroodontvangers loskoppelen.

Bijdrager
    Willumpie

@GoeienDag:

Werkt maar voor korte duur… Je kunt daar alleen ‘remotes vergeten’ aanklikken. Dan krijg je de melding dat iTunes aan geen enkele afstandsbediening is gekoppeld. Zodra je je afstandsbediening 1x indrukt pakt hij hem meteen weer op… Dus oplossing van Jaap is beter.

Bijdrager
    Willumpie
    Jaap op 29 december 2013

Remote voor iPhone en iPad

Apple TV bedienen
    • De Apple TV bedienen met eenvoudige vingerbewegingen
    • Tekst invoeren met het toetsenbord
    • Op de Apple TV je iTunes Match-bibliotheek doorzoeken, beluisteren en beheren

1 en 2) ontdekt, handig!

3) Klopt het dat je voor dat laatste je MacBook aan moet hebben en iTunes open? Of is er een trucje om met je MacBook dicht toch je iTunes bibliotheek te kunnen gebruiken?

Bijdrager
    Willumpie

Aanvullend:

In Remote op iPad werkt toetsenbord niet altijd.
    Op de iPhone komt automatisch als dat nodig is een tekstinvoer venster met toetsenbord op t scherm. Maar op de iPad ook regelmatig niet… En dan is er ook niet, zoals op de iPhone, het toetsenbord icoontje linksboven zichtbaar… En als ik op ‘gereed’ klik dan is het toetsenbord icoontje daar niet ‘actief/klikbaar’…

Bijdrager
    Beech
    Bento op 29 december 2013
    GoeieDag op 29 december 2013

In iTunes voorkeuren>Apparaten kun je alle remotes loskoppelen van iTunes; is weer wat anders dan alle infraroodontvangers loskoppelen.

Als we maar vaak genoeg “als” schrijven wordt het vanzelf “als”.

Bijdrager
    GoeieDag

Bedankt voor de correctie, Bento.
    Maar toch: het is allemaal niet zo zwart/wit als dat jij stelt, en vooral: anderen wilt opleggen.
    Zie bv hier: https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/groter-als-groter-dan
    Dus je bent je kostbare tijd als professioneel sporter verbeteraar behoorlijk aan het verdoen met dit soort misplaatste correcties.

Bijdrager
    Willumpie

Hé gasten, @Bento, @Beech en @Goeiedag; ga voor dit soort reacties naar een taalforum!
    Ik heb meer aan een goeie reactie over het onderwerp!!!

Geblokkeerd
    Bento
    Willumpie op 29 december 2013

Apple TV aangeschaft, grappig klein wondertje!

1) Alleen als ik de Apple TV bedien met de meegeleverde afstandsbediening terwijl iTunes op de MacBook open staat, dan gebeurt daar ook van alles…

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.