9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    EasyB

Afstand tot Imac 24″

Hallo,

Ik overweeg de aanschaf van een Imac 24″, maar twijfel wat over de grootte van het scherm. Wat is de mininum afstand tot aan de Imac opdat je comfortabel zou kunnen werken. Mijn bureau heeft een diepte van ik dacht 75cm, dus de Imac zou op ongeveer 60 cm van mijn ogen staan. Ga ik een stijve nek krijgen. Wat is julle zitafstand en werkt het plezant?

Alvast bedankt…

Bijdrager
    Maced.2

ik zit zelf een ruime 60 cm vanaf me iMc 24inch, en werkt super plezant :D

Bijdrager
    EasyB

60 lijkt me zo heel weinig voor zo’n scherm nee? Ik zit nu op 60-70 cm van een Imac 17…. Ik kan het me moelijk voorstellen, en ik veronderstel dat de Apple Store me niet snel effe een wil lenen om te testen.

Bijdrager
    html-junky

Ik zou gewoon op een rustige dag even een reseller binnen lopen en even gaan uittesten wat je een goede kijk afstand vindt

Bijdrager
    fatboysmart

Ik zit op 70 cm van een 30 inch, dus 60 voor een 24 inch zal geen probleem zijn.
    Vergeet niet dat de grootte van de pixels (en dus de tekst) bij alle maten min of meer gelijk blijven, alleen zie je meer pixels tegelijk.

Alleen als je een film gaat kijken of zo, dan ga je iets naar achter zitten… met een biertje erbij of zo :)

Bijdrager
    iJoost

Op zo’n 24 inch afstand kijk je het prettigst naar een scherm met een beelddiagonaal van 24 inch.

(Bovenrand van het scherm ongeveer ter hoogte van je voorhoofd.)

Bijdrager
    DNGizzy

Dacht ook daar problemen mee te hebben..
    maar om op je mac te werken is het geen probleem om iets dichter te zitten.
    Als je films ofzo zou kijken is het iets beter wat verder te zitten,
    anders zou je wel es hoofdpijn knn krijgen.

Geblokkeerd
    Breuf

Ik had een bureau van 70 cm diep. Nu ik een 24″ heb, heb ik een bureau van 90 cm diep. Ik vond 70 cm te weinig. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
    Je hoeft natuurlijk geen nieuw bureau te kopen. Een plank er op die dieper is dan het bureublad en je bent voor 20-30 Euro klaar.

Breuf

Bijdrager
    1984

Persoonlijk zit ik met mijn neus regelmatig voor een 30: Cinema HD dat is even wennen, echter het is maar net met wat voor programma je werkt erg handig om je gereedschappen te plaatsen.
    Echter met die die nieuwe IMac met dat glanzend scherm daar zou ik mee wachten, tenzij je er alleen ‘nachts mee werkt, of niet met grafische programma’s werkt,
    Advies: Ga een s in een winkel kijken om het te beoordelen

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.