3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Edwin377

afspraak verplaatsen tussen kalenders in iCal geeft foutmelding

Sinds de overstap naar Lion (lijkt het) heb ik het volgende probleem:
    Mijn vrouw en ik hebben elk eigen agenda’s in iCal maar ook een gedeelde gezinsagenda. Die wordt op mijn mobile me account gehost maar zij heeft lees en schrijfrechten.

Als we nu een afspraak maken in een eigen agenda en daar later op dubbelklikken en de agenda veranderen naar een gedeelde agenda (of vice versa) dan krijgen we een foutmelding:

De server reageert met een fout:
    Toegang tot [gebeurtenis] in [naam agenda] in account [*****@me.com] is niet toegestaan.

De server reageerde met:
    ‘403’
    op de bewerking ‘CalDAVWriteEntityQueueableOperation’.

en vervolgens de keuze om offline te gaan of terug naar de server.

Die laatste optie is in het engels revert to server. Hij zou dan de afspraak moeten gebruiken zoals die op Mobile Me staat maar in plaats daarvan wordt de afspraak helemaal gewist.

Ik heb gechat met Mobile Me support van Apple maar daarmee kom ik er niet uit. Een van de medewerkers beweerde dat het normaal is dat je afspraken niet kunt verplaatsen van een agenda uit de ene mobile me account naar een andere. Maar voorheen werkte dit wel. En nu nog, als ik het binnen http://www.me.com doe lukt het nog steeds.

Herkennen andere dit probleem? Is het iets bij mij of een Lion bug? En weet iemand een oplossing?
    Ik heb uiteraard al de mobile me account van de computer verwijderd en teruggeplaatst en sync gegevens gereset

Bijdrager
    jeroen1

Dit heb ik dus nu ook, geen idee wat het kan zijn.
    Heb net ook een vraag erover gesteld, hopelijk word deze beantwoord. Is het bij jou opgelost edwin?
    Gr, Jeroen

Bijdrager
    robertkuizenga

Hier zelfde probleem!!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.