11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Karim Bizid

Afspelen mkv bestand…

Dag mede Macers,

Ik kwam een bijzondere reportage tegen op het net.
    Jammer genoeg alleen in Blue Ray.

Met het motto: “VLC hapt alles” heb ik de mkv file gedownload en VLC speelt hem ook af,
    maar de video is erg schokkerig?

Kan ik concluderen dat dit te heftig is voor m’n videokaart of moet ik gewoon een beter codec gebruiken?

Het systeem waar ik het nu op probeer is een Mac G5 1,8 DP (late june version).
    Een machine die, wat video betreft, niet echt een watje is volgens mij…

Hoor het graag!

Karim

Bijdrager
    Pieterr

Het systeem waar ik het nu op probeer is een Mac G5 1,8 DP (late june version).
    Een machine die, wat video betreft, niet echt een watje is volgens mij…

Maar wel uit 2004.

Je kunt inderdaad nog wat opties aanpassen om het afspelen in VLC vloeiender te krijgen.

Maar verwacht geen wonderen meer van je G5 op dit vlak.

Moderator
    Night

Een 1080p mkv moet die machine toch nog wel kunnen afspelen (mits je verder geen achtergrondtaken draait). Ik vermoed eerder dat het probleem in jouw geval bij een te nieuwe (kan dat ook al?) VLC ligt. Welke versie gebruik je?

Deze site is ideaal voor jou. En de beste versie van VLC is er ook te vinden: de 0.9.5
    http://mac.oldapps.com/VLC_Player.php?old_vlc_player=48

Bijdrager
    Jm1996

Perian downloaden is ook een optie. Met dit programmatje die je trouwens niet hoeft op te starten kan je ook alle filmbestanden in quicktime afspelen!

Bijdrager
    Jm1996

Nu zie ik het pas de reden vlc kan hd niet aan. Je kan de laatste versie downloaden maar dit zal niet helpen.
    Ik verzoek je nogmaals download perian

Moderator
    unSOUND

Perian is een beroerdere optie dan VLC, want die vraagt nog meer van de processor dan VLC, en zijn G5 is eigenlijk al te traag voor HD, want men adviseert minimaal 2 x 2.0 GHz, en dat heeft hij niet.

Wat je kunt doen om de CPU te ontlasten is de H.264 opties iets aan te passen. Nadeel is dat de beeldkwaliteit ook iets in moet leveren.

Zie: http://forum.videolan.org/viewtopic.php?f=2&t=42328

En wat VLC zelf betreft, die kan prima overweg met HD, ook de oudere versies. Geen idee hoe je op het idee komt dat die dat niet zou kunnen…

Bijdrager
    Koetjesreep

Al speelt Movist in veel gevallen op een oudere mac die bestanden toch iets vloeiender af.

Moderator
    unSOUND

Wat knap is, aangezien ze allemaal dezelfde ffmpeg codec gebruiken…

Bijdrager
    Koetjesreep

Dat is het zeker, daarom snap ik niet waarom Movist het beter laat lopen op mijn oude macbook pro. Soms opent Movist trouwens een bestand niet en VLC dan weer wel (of doet het door scrollen in tijd het niet).

Moderator
    unSOUND

Het zal vooral afhangen van welke versie van de ffmpeg libraries in het programma verwerkt zitten. Het verschil in spelen verschilt dus per versie. De ene keer zal VLC beter spelen, de andere keer Movist. Maar ook de versie van de software zelf heeft invloed.

QuickTime bijvoorbeeld is sinds versie 7.5 alleen maar slechter en slechter geworden als het gaat om afspelen op oudere machines. En de oudere plugins die veel soeper spelen worden via updates van QuickTime stuk voor stuk buitenspel gezet… Mooie manier om verkoop van machines te pushen…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.