9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    epicenter

afspelen & browsen tegelijk?

Hoi,
    Is het mogelijk om muziek te (blijven) beluisteren en tegelijk door je iTunes library te browsen? Als ik bijv. dubbelklik op een album, dan door mijn library snuffel, iTunes niet verder gaat met het afspelen van dat album na de eerste track.
    Ik meen me te herinneren dat voorheen als ik een track selecteerde, alleen die werd afgespeeld als ik verder browsde. Als ik een album selecteerde het hele album werd afgespeeld, als ik een artiest selecteerde het hele oeuvre, genre idem. Of verbeeld ik me dit?

Bijdrager
    KarelWillem

Is het niet zo dat als je een album selecteert in je Bibliotheek deze geheel op volgorde afgespeelt wordt als jij verder scrolt door je bibliotheek.

Maar dat als je datzelfde doet in een Playlist en dan in je Bibliotheek gaat browsen, iTunes stopt na het eerste nummer?

Edit: nee dus. Precies andersom… :D

Dus selecteren vanuit een playlist speelt alles als je verder in de Bibliotheek gaat rommelen.
    Selecteren vanuit de Bibliotheek stopt na het eerste nummers als je verder gaat browsen in de bib.

Bijdrager
    epicenter

Bedankt voor je reactie.
    Als je verder scrollt wel, maar zodra je bijvoorbeeld een andere artiest aanklikt om te kijken welke abums of tracks van die artiest in je library staan (dat is wat ik versta onder browsen), stopt iTunes met afspelen na current track.
    Je hebt gelijk dat een playlist gewoon doorspeelt als ik verder browse. Maar om van elk album een playlist te maken; dat is een onwerkbare oplossing.

Bijdrager
    www.project-euh.com

Daarom doe ik altijd het volgende: album selecteren, ctrl-click ‘add to party shuffle’ Die lijst blijft dan altijd doorspelen en je kan tussendoor lekker nummers blijven toevoegen en rond browsen…

Bijdrager
    epicenter

Dat is een oplossing, dan zet ik upcoming songs op 0. Ctrl-click op album werkt niet (misschien omdat ik windows versie gebruik?) Dus selecteer ik met shift ingedrukt alles wat ik wil horen>add to partyshuffle.
    Maar het blijft, met alle respect, een weinig intuitieve en omslachtige methode.
    Hoe open je een tweede iTunes window?
    Ben ik zo simpel dat ik het niet kan vinden of ontbreekt dit soort informatie dan echt in manuals, howto’s, hot tips, en shortcut lijstjes?

Bijdrager
    SDV

Andere oplossing kan zijn: zoek in iTunes op de betreffende artiest / album / nummer, en laat het dan afspelen, op volgorde. Verwijder je zoekterm uit het zoekvenster, en voila, je nummers blijven doorspelen, en je kunt verder browsen.

Bijdrager
    epicenter

Bij jou wel? Bij mij werkt wat jij beschrijft dus niet.
    Ik heb hier nog een rete ouwe mac staan, die ga ik vanavond nog uit de kast halen dan kom ik erachter of dit typisch een probleem is voor iTunes voor windows. Want ik neem aan dat jij, SDV, een mac gebruikt…?

Bijdrager
    junjur

dit werkt idd niet op een windows computer. als je de zoekterm wegklikt krijg je ze gmaar ee nandere playlist.

Bijdrager
    danielpunt

Stel je bent aan het browsen door een playlist en je speelt muziek uit je bieb, dubbel klik dan op de playlist, dan krijg je een nieuw venster waardoor je kunt browsen en de muziek blijft door spelen.

Werkt volgens mij ook op Windows overigens;)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.