6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Bas_H_Design

Afsluittijd

Beste maccers,

Ik heb op m’n iMac (late 2009) ingesteld staan dat ie om half 9 ’s ochtens aanspringt en om 10 over half 11 (22.40) automatisch afsluit, helemaal prima uiteraard, alleen erger ik me dood aan die 10 minuten wachten (na de 22.40 melding) totdat ie dan afsluit.

Bestaat er een terminal commando of iets dergelijks om die tijd in te korten naar 1 minuut ofzo?

Thnx alvast

Moderator
    unSOUND

Je blijft toch niet naar die melding kijken zeker ? Want dan kun je hem beter met de hand uit zetten.

Je machine uitzetten is sowieso erg jaren 90… OS X is juist erg efficiënt, en bijna gemaakt om continu te laten draaien…

Bijdrager
    Macosxachist

Prima oplossing: om 22.30 laten afsluiten. Hoef je na 22.40 geen seconde meer te wachten.:nerd:

Moderator
    Strifer

of 22.31;)

Overigens laat ik mijn Mac/MBP vrijwel altijd lekker slapen in plaats van hem uit te zetten. Alleen als ik op reis ben of onderweg (onderweg niet altijd trouwens… hangt er een beetje vanaf of ik hem kan en wil gebruiken onderweg) gaat ie uit.

Bijdrager
    Little Idiot

Wie gaat er nou naar het afsluiten van zijn mac zitten kijken? Al doet ie er een uur over…, hij gaat toch uit?

Bijdrager
    TRML

Mijn iMac staat 24/7 aan en dat al 4 jaar, geen centje pijn. Ik zeg, laat gewoon aanstaan, dan hoef je ook niet te wachten tot hij uit is:grin:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.