10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    dickyyee

iPhone uitzetten met een code

Hey iedereen

Ik wil graag dat mijn iphone een beveiliging krijgt waardoor die bij het afsluiten een speciale code moet invoeren. Is dat eigenlijk wel mogelijk ?

PS: dit wil ik om te voorkomen, als mijn iPhone uitgezet wordt wanneer die getolen of “vermist” is en ik “hem” niet meer kan traceren/blokkeren

Bijdrager
    Thoomas

Jailbreak je iPhone en installeer iLocalis. Als je premium member wordt, kan je je iPhone zo beveiligen dat deze niet meer uit te zetten is, totdat je de betreffende optie weer uitschakelt (met je naam en wachtwoord). Volgens mij is het dan zelfs zo dat als je hem geforceerd uitzet (sleepknop + homeknop), hij dan toch weer opstart.

EDIT: Dat laatste wat ik zei, heb ik net getest, en blijkt niet zo te zijn (hij blijft gewoon uit). Echter las ik wel op hun website dat wanneer je je telefoon daar als gestolen activeert (de zogenaamde Panic Mode), dat je telefoon dan wel weer automatisch aangaat, en dus echt niet uit te zetten is.

Met Cylay schijn je het trouwens ook te kunnen doen, daar heb ik echter geen ervaring mee, en Cylay is tevens duurder dan iLocalis.

Bijdrager
    Kokkie.

Heb een account bij Cylay. Zeer uitgebreid met de optie waarmee je kunt verhinderen dat de telefoon uitgezet word.

Thoomas op 14 januari 2011

EDIT: Dat laatste wat ik zei, heb ik net getest, en blijkt niet zo te zijn (hij blijft gewoon uit). Echter las ik wel op hun website dat wanneer je je telefoon daar als gestolen activeert (de zogenaamde Panic Mode), dat je telefoon dan wel weer automatisch aangaat, en dus echt niet uit te zetten is.

Bij Cylay werkt deze functie wel. Je kunt hem niet uitzetten (ook niet geforceerd)…of je moet de iPhone een paar keer op de grond laten stuiteren.

Bijdrager
    Thoomas
    Kokkie. op 14 januari 2011

Bij Cylay werkt deze functie wel. Je kunt hem niet uitzetten (ook niet geforceerd)…

Dat lijkt mij sterk. Als je 10 seconden de homeknop en de aan-/uitknop tegelijkertijd ingedrukt houdt, gaat hij dan echt niet uit? Of bedoel je dat hij daarna vanzelf weer aan gaat? Dat kan wel inderdaad, dat gebeurt bij iLocalis ook, maar moet je wel Panic Mode aan hebben gezet.

Bijdrager
    Sascha

Bedoeld TS niet gewoon de standaard optie in de instellingen van de iPhone waarbij een code moet worden ingevuld bij het uit sluimer halen van de telefoon om toegang te krijgen tot het springboard ?

Bijdrager
    Thoomas

@Sasha: Nee hij heeft het specifiek over uitzetten:

dickyyee op 14 januari 2011

PS: dit wil ik om te voorkomen, als mijn iPhone uitgezet wordt wanneer die getolen of “vermist” is en ik “hem” niet meer kan traceren/blokkeren

Bijdrager
    Kokkie.
    Thoomas op 14 januari 2011
    Kokkie. op 14 januari 2011

Bij Cylay werkt deze functie wel. Je kunt hem niet uitzetten (ook niet geforceerd)…

Dat lijkt mij sterk. Als je 10 seconden de homeknop en de aan-/uitknop tegelijkertijd ingedrukt houdt, gaat hij dan echt niet uit? Of bedoel je dat hij daarna vanzelf weer aan gaat? Dat kan wel inderdaad, dat gebeurt bij iLocalis ook, maar moet je wel Panic Mode aan hebben gezet.

Je hebt gelijk. Heb niet lang genoeg de knoppen ingedrukt:oops:

Bijdrager
    Thoomas

Ah, vandaar. Gaat hij dan wel weer opnieuw aan? Dat zou wel mooi zijn dan. Of blijft hij uit?

Bijdrager
    dickyyee

Bedankt voor de reacties maar is dat de enige manier of kan het dan ook gratis en dat restoren wil ik ook graag voorkomen. maar het lijkt wel heel onwaarschijnlijk dat het dan gratis aangeboden word of überhaupt wel bestaat

Bijdrager
    Thoomas

Voor niets gaat de zon op. En kom op, iLocalis kost 5 euro per jaar. Restoren kan je daar ook mee voorkomen, er valt ook in te stellen dat zodra je hem in Panic Mode hebt gezet, je hem niet meer op iTunes kan aansluiten, en gewoon een foutmelding geeft. Restoren gaat dan ook niet lukken (totdat je Panic Mode weer uitzet).

Maak anders daar eens een account aan, is gratis, en daarna kan je besluiten om premium member te worden voor alle functies. Ik ben in ieder geval heel erg over het programma te spreken.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.