9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    sedikit

[opgelost!] Afsluit-venstertje iMac in het Engels

Imac OS X El Capitan. Deze vraag is al eens gesteld, hier of bij de buren (zoeken leverde niets op):

Ik heb de El Capitan op een externe schijf geïnstalleerd. Alles in het Nederlands. Wat mij opvalt is, dat wanneer ik de iMac afsluit, het venstertje waarin je het afsluiten bevestigt, helemaal Engelstalig is. Weliswaar geen echt/groot probleem, maar wel merkwaardig. Is dat op te lossen?

Alvast mijn dank!

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 maanden, 2 weken geleden door  sedikit.

Bijdrager
    Facundo

Ik heb met (High) Sierra hetzelfde na elke update. Bij mij helpt het om in Systeemvoorkeuren> Taal en Regio de voorkeurtalen even heen en weer te schuiven.

EDIT: Én ff opnieuw opstarten natuurlijk.

Moderator
    Night

Had dat niet iets te maken met het verschil tussen de taal van het systeem en het gebruikersaccount?

Om de taal te veranderen van het login-scherm (dus system-wide) moet je naar Terminal:

1. Log in als beheerder.
    2. Open Terminal in de map Hulpprogramma’s.
    3. Typ of plak dit commando in Terminal:
      sudo languagesetup
    4. Druk op Return.
    5. Voer het wachtwoord van de beheerdersaccount in wanneer u hierom wordt gevraagd (dit is niet zichtbaar tijdens het typen) en druk op Return.
    6. Er wordt een lijst met beschikbare talen weergegeven. Typ het nummer dat bij de gewenste taal staat en druk op Return.
      Stop Terminal.

Bijdrager
    sedikit

Zowel Facundo als Night, beiden bedankt voor de adviezen. Ik zal ze morgen uitvoeren.

Bijdrager
    GoeieDag

Lees hier (en daar staat de tip van Night ook in): https://support.apple.com/nl-nl/HT202036

Bijdrager
    sedikit

Eerst heb ik het advies van Facundo opgevolgd. Wat gefoezeld in Taal en regio. Dat leverde dit tweetalig venstertje op:

Daarna het advies van Night en GoeieDag, het Terminal commando. En zie daar 👍👍!!:

Dus: een héél groot probleem opgelost. Mijn grote dank!

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden, 2 weken geleden door  sedikit.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 maanden, 2 weken geleden door  sedikit.

Moderator
    Night

Nee, klein probleem opgelost, maar die grote dank nemen we graag aan hoor:-D

Trouwens, als het goed is, is je inlogscherm nu ook in het Nederlands.

Bijdrager
    sedikit

Night, het was maar een grapje! Wat ook wel eens gezegd mag worden is, dat de hulp dit keer weer kwam van mensen die steeds hun deskundigheid bescheiden naar voren brengen, en altijd vriendelijk en behulpzaam. Mij overkomt ook wel eens “hulp” vergezeld van opmerkingen als “je moet eens gaan upgraden”. (ik draai nu nog Mavericks, en ben nu op een externe HD El Capitan in orde te maken) of “wat doe je met die oude meuk” enz. Bij jullie is dat verfrissend anders. Waarvan akte!!

Moderator
    Night

🔆 Steekt pluim – onder dankzegging voor de vriendelijke woorden – in zijn hoed. 🔆

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.