30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 59)
  • Q:
    Bijdrager
    KarelWillem

Afscheid nemen is zwaar… tot ziens (?) OMT

Een mens is een gewoontedier; als je eenmaal aan iets gewend bent is het lastig daar afscheid van te nemen.

Maar ik ga het toch doen. Ik ben helemaal klaar hier. Het was een mooie tijd, en ik maak helaas nèt de twintig jaar niet meer vol.

Respect voor de mensen die blijven hangen aan dit zinkende vehikel, maar ik sluit mijn periode hierbij af. Iedereen bedankt voor de leuke gesprekken, de vele hulp, de verhitte discussies, de persoonlijke aanvallen, en wat we allemaal niet hebben beleefd met elkaar.

Het ga je goed OMT, en wellicht tot (veel) betere tijden.

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 week, 6 dagen geleden door KarelWillem.
    Inactief
    Anoniem

Nou ik ga met je mee hoor.. McPim (15 jaar lid) was al weg maar hij kwam incognito als Antwoordapparaat nog even terug. Tegen beter weten in zo blijkt.. Een site die zo’n lak heeft aan zijn gebruikers en hulpvaardige vrijwilligers verdient het gewoon niet. Thanks KW, niet altijd eens, wel altijd genoten van alle info, discussies, inzichten en meningen. En dat geldt ook voor het handjevol andere die-hards hier 👍🏻. De kenners weten me wel te vinden, alleen hier niet meer.

Bijdrager
    Mezzanine

@KarelWillem Ik snap je keuze helemaal. Wil jou en vele anderen van het eerste uur toch heel erg bedanken voor alle tips en goede adviezen 🖤

Inactief
    Anoniem

Lid sinds 2019 en kijk elke dag als een soort routine even op de website. Maar er staat meestal weinig nieuws. En de site wordt elke dag trager. Nu steeds langer wachten voor de pagina wordt geladen. Ik ga dat routinematig elke dag kijken maar niet meer doen. Ik hou het maar bij iCulture.

Bijdrager
    sedikit

KarelWillem, ik zal je missen. Je hebt gelijk: OMT is aan het aftakelen. Heel veel dingen doen het niet meer, en als ze het doen, gaat het zeer moeizaam. Het is wat dat betreft bij MacFreak een verademing. Een vraag in het algemeen: heeft iemand ervaring met Tweakers?

Bijdrager
    tarun

Inderdaad: wat is een goed alternatief? iCulture?

Moderator
    Pete.Z

Er is vast wel ergens een goed Android forum!

Het ga je goed, KW!

maar zonder gekheid, er registreren nog iedere dag redelijk wat nieuwe gebruikers, en de druk om te veranderen is denk ik zeer klein. Advertenties verkoop je op aantallen gebruikers, niet op kwaliteit.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 6 dagen geleden door Pete.Z.
    Bijdrager
    Pietje13

Ben blij dat jij in tegenstelling tot Schmoo in ieder geval je afscheid aankondigt (of zou er iets gebeurd zijn)?

Waar kunnen we verder van je genieten? Of is het een definitieve goodbye?

Bijdrager
    GoeieDag

Pete.Z op 15 februari 2021 om 11:37

Lol Pete.Z!😁

Maar zonder gekheid, er registreren nog iedere dag redelijk wat nieuwe gebruikers…

Bots?

Bijdrager
    Jorik

<p class=”cite”>sedikit op 15 februari 2021 om 11:06</p>
    KarelWillem, ik zal je missen. Je hebt gelijk: OMT is aan het aftakelen. Heel veel dingen doen het niet meer, en als ze het doen, gaat het zeer moeizaam. Het is wat dat betreft bij MacFreak een verademing. Een vraag in het algemeen: heeft iemand ervaring met Tweakers?I

Ik heb een account op tweakers en ben daar zelfs een stuk actiever dan hier. Ik vind het een prettige site, maar het is natuurlijk veel breder dan vooral gericht op Apple en gaat vaak meer over de techniek dan het gebruik. Ook heb ik het idee dat het forum hier wat laagdrempeliger is. Bij tweakers wordt toch wel wat meer kennis danwel moeite en uitleg verwacht met wat je zelf allemaal al gedaan hebt om een probleem/vraag te proberen te beantwoorden/oplossen.

Bijdrager
    computer space

45118 posts, jij bent persoonlijk verantwoordelijk voor al die Cloudflare crashes! Bedankt en het ga je goed. Forums zijn dood,, laten we lekker gaan schreeuwen op een Facebook groep, een Discord kanaal of een Telegram groep waarbij onze stem verdwijnt in een eindeloze stroom berichtjes. Niet dat op een forum ooit iemand zoekt naar een relevant topic, maar het idee dat het een boomstructuur heeft is toch al iets voor de drang naar een beetje opruimen.

Bijdrager
    Hansi2124

<p class=”cite”>Pete.Z op 15 februari 2021 om 11:37</p>

Het ga je goed, KW!

maar zonder gekheid, er registreren nog iedere dag redelijk wat nieuwe gebruikers, en de druk om te veranderen is denk ik zeer klein. Advertenties verkoop je op aantallen gebruikers, niet op kwaliteit.

Dat is natuurlijk een zeer verkeerde instelling, die naar ik vrees onderuit wordt gehaald door dit topic. Beter zou zijn dat de beheerders zich deze kritiek nu echt eens zouden aantrekken (maar het zou weleens te laat kunnen zijn). Macfreak is er wel er beter van geworden in ieder geval.

Het ga je goed KW en bedankt voor je vele bijdragen.

(het versturen van dit bericht duurde 2 minuten. Ik dacht eerst dat mijn internetverbinding niet goed was, maar het ligt echt aan de website van onemorething.nl)

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 5 dagen geleden door Hansi2124.
    Inactief
    Anoniem

KW gaat verder bij de buren onder de naam orange, zie jullie daar.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik speelde ook al met de gedachte het maar (weer) op te geven. Toen de site nog onder beheer was van een aantal mensen met hart ‘voor de zaak’ was alles veel interessanter en gezelliger (op Bento na dan 🙄). Maar na de overname door een organisatie die feitelijk niks met Apple heeft ging het berg afwaarts. Ze gedragen zich als een aandeelhouder die zich afvraagt waarom hij op de brug staat van een schip.

In ieder geval wordt Macfreak steeds aantrekkelijker.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

@Hansi2124

1 min 40. Kreeg een error maar bericht was wel geplaatst.

Bijdrager
    Tjaja

@KW – je hebt helemaal gelijk. OMT is verworden tot een sneu forum, louter gericht op de aantallen views, voor de inkomsten uiteraard. Kwaliteit is ver te zoeken, onjuiste berichtgeving, slechte schrijfstijlen, nog slechtere spelling, traag laden en bovenal een zeer arrogante houding van de admins.
    Heel veel is hier al over gezegd, maar er iets aan doen, ho maar. Ze verdienen het om kopje onder te gaan.

Zojuist een account aangemaakt  ‘bij de buren’

Zie je daar?!

Bijdrager
    Brombeer

Shmoo is zijn tijd gewoon vooruit.

Bijdrager
    Gekkehuus73

En dat op de dag dat de Airtags eindelijk aangekondigd worden (of toch niet).

‘Apple kondigt AirTags en iPad Pro 2021 in maart aan’

Ondanks dat ik nooit zelf iets post heb ik altijd van je bijdrage genoten!

Bijdrager
    thijsvanzwam

Ik volg ook.

OMT is de laatste tijd vooral een forum waar naast een duidelijke afname in de kwaliteit van de artikelen, alle reageerders zich ook alleen maar druk maken om het gebruik van interpunctie, schrijffoutjes en dergelijke. Het overgrote deel van reacties voegt helemaal niets toe. Vraagstellers worden niet geholpen maar afgezeken om een spelfout, waar dan vervolgens de ander weer op reageert en de oorspronkelijke vraag vrij snel uit het oog verloren is.

Bijdrager
    Hydræ

Ik snap KarelWillem helemaal. Ik ben hier ruim 10 jaar actief en het was een leuke tijd. Vooral mensen met hart voor de zaak als drijvende kracht maakt het verschil. Na de overname is de kwaliteit van de artikelen alsmaar slechter geworden. Er zijn zoveel punten te noemen die een doorn in het oog zijn. Daarbij, een Apple-site die zijn lezers niet meer snapt. Waar ging het mis? Ach, maakt ook niet meer uit eigenlijk.

Bijdrager
    Zweef

Tja KW, wat kan ik er nog over zeggen?

Ik kan me de hoogtij dagen nog wel herinneren, lang geleden. Veel forums lijden een zieltogend bestaan, zo ook OMT.

Ik wapper af en toe nog hier binnen, maar ben meestal ook snel weer weg, slappe copypasta artikelen, de echte know-how is al lang foetsie, het is geen schim meer van wat het was.

En dan kan je soms maar beter afscheid nemen.

Ik denk dat het de @redactie niks uitmaakt.

Sleutelbeheerder
    Night

Ik denk dat jullie een totaal verkeerd beeld hebben van de huidige OMT opzet. OMT is onderdeel geworden van Mediahuis, dat verantwoordelijk is voor een flink aantal sites. Redacteurs moeten hun aandacht dan ook over al deze sites verdelen.

Verder wordt er wel degelijk naar kritiek, op- en aanmerkingen geluisterd en ook qua artikelen wordt er geprobeerd een zo breed mogelijk aanbod te plaatsen aan de hand van de voorkeuren, die jullie onlangs hebben aangegeven in de weekend poll. Wellicht verwachten jullie dat er op alle op- en aanmerkingen ook een schriftelijke terugkoppeling komt, maar dat zou alleen al een dagtaak zijn. Dat zal dus niet gaan gebeuren.

Daarnaast zijn we achter de schermen druk bezig om de hele site naar een beter geschikt en veel sneller platform over te hevelen, maar aangezien de technici ook verantwoordelijk zijn voor een handvol andere sites, gaat dit proces veel langzamer dan we zouden willen. Toch is er licht aan het einde van de tunnel, dus heel erg lang hoeven we daar waarschijnlijk niet meer op te wachten.

Inactief
    Anoniem

Je maakt jezelf steeds ongeloofwaardiger Night. Ik snap wel dat het niet aan jou ligt, maar dat je dit soort onzin blijft verkondigen is wel triest. Onderstaand is een jaar geleden, en toen zaten we al twee jaar in die tunnel. Inmiddels drie dus.

Bijdrager
    Dick de Roos

Toch is er licht aan het einde van de tunnel,

Waar heb ik dat vaker gehoord?

Maar we blijven hoop houden. 🙄

Bijdrager
    RW076

Jeetje KW,

Tsja ik kan niet zeggen dat ik het niet snap.
    Ik ken je al flink wat jaartjes (Jij mij als een van de weinig nog onder mijn eerdere naam), en moest heel vaak om je lachen.
    Was het zeker niet altijd met je eens, en baal ook best wel van het huidige OMT.

Ik merk dat ik OMT niet meer in mijn dagelijkse lijstje heb staan, soms opeens denk ohja OMT en steeds vaker dit geen reden is om de url in te typen.

We gaan zien wat 2021 brengt, jou niet meer helaas.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Sorry hoor Night maar:

Redacteurs moeten hun aandacht dan ook over al deze sites verdelen.”

Ze hebben daar dus geen “redacteur voor…” zoals bij een krant of het journaal?

Ik zou als redacteur zijnde ook geen speciale aandacht besteden aan een site als daar Apple aan bod komt terwijl ik b.v. thuis met Windows werk.

Laten ze dan op zijn minst redacteuren aannemen die kennis van zaken hebben en passie.

Ik denk dat jullie een totaal verkeerd beeld hebben van de huidige OMT opzet

Nee, geen ‘verkeerd’ beeld, het juiste beeld. Wij zijn Apple / Mac / iPad / iPhone gebruikers en niemand minder dan wij kunnen beter uitleggen hoe zo’n site zou moeten werken en wat de mogelijkheden zouden moeten zijn. Niet een of andere TMG knul met aandelen. Zo zag ik in dit draadje een opmerking staan die hout sneed. Vreemd genoeg kan ik die ineens niet meer terugvinden (…). Daarin stond dat er reviews zouden moeten staan van software of handige tips zodat je niet eerst een topic hoeft op te zoeken of te beginnen. Maar dat vraagt kennis die er nu niet is. En als een bepaalde redacteur meerdere sites onder zijn hoede heeft is er ook geen tijd voor natuurlijk, dat schort er dus aan. Want de enige zaken die er nu staan en waarvoor je geen topic hoeft te beginnen vallen onder de categorie (en ik gebruik het woord nu ruim) nieuws en sensatie-achtige verhalen die vaak niks toevoegen aan de gebruikerservaring van een Apple product.

Vergeet niet dat de Apple community altijd al erg hecht is geweest. Mogelijk hechter dan bij Windows. We zijn en blijven een aparte groep in de computerwereld maar dat vind je op OMT niet meer terug.

Toch is er licht aan het einde van de tunnel

Zeg dan even tegen die werklui dat ze niet elke keer 50m erbij bouwen want ik zie het einde niet dichterbij komen hoor.

Verder wordt er wel degelijk naar kritiek, op- en aanmerkingen geluisterd

Als dat waar was waarom typ ik dan nu bovenstaande in?

Maak dan eens een speciale sectie waar wij ideeën kunnen plaatsen want dit draadje is ook maar naar aanleiding van WK.

Inactief
    Anoniem

Bye bye zwaai zwaai, Ik sluit me hier bij aan en ga mijn account stoppen. Alleen deze site is een WordPress drama. Sinds 2004 lid maar geloof het nu wel. Succes allemaal!

Bijdrager
    Buzz

Ik sluit me ook aan bij KarelWillem. Vrijwel het enige dat ik hier de laatste maanden nog kan bijdragen is aangeven waarom sommige nieuwsberichten op niets gebaseerd zijn, die dan vervolgens meestal stilletjes door de redacteur verwijderd worden. Dat is toch sneu? Ik denk al een paar jaar dat het niveau van de site, met name de nieuwsberichten, niet nog dieper kan zakken, maar dat is wel wat er toch steeds gebeurt. Night, bedankt voor je inzet, maar ik denk dat als je er zo over denkt, jij ook niet hier de boel nog kan redden. Wens de achterblijvers die het toch nog willen blijven proberen succes.

Adieu!

Bijdrager
    Hansi2124

Idem van mij. Ook Pete Z. bedankt voor het modereren al die jaren. TheBigZ ook bedankt voor je vele goede adviezen. En al die anderen die het goed hadden met dit forum. Maar voor mij is het dieptepunt nu ook bereikt met deze website.

Wie weet wordt het ooit nog overgenomen door mensen die hun hart en ziel erin willen gooien en dan kom ik misschien wel weer terug.

Bijdrager
    MevalonicAcid

Thanks KW,

hopelijk tot een van de volgende, hier of ergens anders…

Ik blijf sporadisch binnenspringen;)

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 59)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.