7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Thom

Afronding afmetingen Adobe CS2

Iets wat ik in het dagelijks gebruik erg vervelend vind is de notatie van de afmetingingen in CS2. Een kader is b.v. 12.9999999999637327 mm breed in InDesign.

Zelf wil ik alles altijd lekker preceis hebben. Daarom zet ik alles meestal ophele milimeters. Dat wordt steeds lastiger met de nieuwe versie van InDesign (bij Illustrator was het al langer).

Is er een mogelijkheid die afmetingen wat strakker af te stellen, als jullie begrijpen wat ik bedoel. (Je kanhet wel op 13 mm zetten, maar dan schiet het weer terug)

Bijdrager
    computer space

Volgens mij moet apple en andere softwaremakers eens nadenken over het toevoegen-verwijderen van eenhedenstelsels op systeemniveau. Net als lettertypen. Zodat iedere niet-amerikaan imperial-maten in de prullenbak kan flikkeren en daar ook nergens meer sporen van ontdekt. Nu heeft veel software nog inch-zooi onder de moterkap zitten.

Bijdrager
    Carlo

Heeft waarschijnlijk te maken met je settings in InDesign.

Bij het transformeer palet en het kleine zwarte driehoekje moet je eens kijken of “Dimensions Include stroke width” staat aangevinkt. Als dat zo is dan gaat InDesign de breedte van het lijntje meerekenen in de algemene breedte & hoogte. Afhankelijk van de positie van je lijntje -centraal, binnenin of buiten- zal dus het formaat van je kader veranderen omdat er iets bij of af gaat.

Als je die optie dus afvinkt dan zal je transformatie palet enkel de grootte van je object aangeven en geen rekening houden met de omlooplijn.

Bijdrager
    computer space

Als het aan de lijndikte ligt, zijn deze wel HEEL erg dun.

Bijdrager
    Macteach

Je hebt een Intel Mac, dit is een uitgebreid gedocumenteerde ‘bug’ van Adobe programma’s die onder Rosetta lopen op de Intel Mac, niets aan te doen

Bijdrager
    computer space

Toevallig te wijten aan de afrondfout van Intel FPU’s?

Bijdrager
    McJohn

peut,….ik heb die “fout” ook op mijn Mac G5 met CS2 op het werk,… niet in Indesign maar in Illustrator vooral,…gebeurt wel niet altijd,…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.