30 berichten aan het bekijken - 14671 tot 14700 (van in totaal 15011)

  • Bijdrager
    tarmac58

    Zou het een “piaggo aero” kunnen zijn?en gebruikt Google die niet voor Google -earth.
    Volgens mijn heb ik er ooit een boven Amsterdam gezien

    • Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 2 weken geleden door  tarmac58.

    Bijdrager
    tarmac58


    Bijdrager
    trabant

    Nee, de bouw was meer jagerachtig. En als gezegd: een straalmotor. Het zou een Eurofighter kunnen zijn.

    • Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 2 weken geleden door  trabant.

    Bijdrager
    ernst.

    Surinaamse slavenregisters worden openbaar gemaakt M.a.w ik zie de ‘Haat’Vana Simons racisten weer snel de media opzoeken om dit financieel te gaan uitbuiten want…het is “hun volk” (waar ze nooit wat voor heeft gedaan maar dat terzijde)

    • Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 1 week geleden door  ernst..

    Bijdrager
    hatolex

    Volgens mij ben jij in dit opzicht net zo ongenuanceerd als mevr. Simons. ?


    Bijdrager
    tarmac58

    @ernst
    Er wordt iets geciteerd m.b.t het publiceren van historische bestanden. zoals er elke week wel ergens iets gepubliceerd wordt. en dan – geheel vanuit het niets kom jij opeens met ” de ‘Haat’Vana Simons racisten ” Alsjeblieft zeg. Laat “One More Thing” gespaard blijven van dit soort viezigheid


    Bijdrager
    olbo

    Vrouwen (8 op de 10) bij in ons in de straat kunnen niet de auto fatsoenlijk parkeren. Auto insteken lukt ze nog, maar dan zetten ze de neus vlak tegen de voorliggende auto. En dan hebben ze ook nog een stationcar, omdat hun man natuurlijk indruk wil maken op de buren of iets moeten compenseren. Kortom, morgen waarschijnlijk weer 10 keer heen en weer met mijn auto voordat ik het parkeervak weer uit ben. Die witte lijntjes zien de dames waarschijnlijk niet of ze weten niet waar ze voor zijn. Gelukkig begrijpen ze wel dat je niet midden op de straat mag parkeren.

    • Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 3 weken geleden door  olbo.
    • Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 3 weken geleden door  olbo.

    Bijdrager
    Haike

    Met een station maak je echt geen indruk hoor:lol:

    Daar is iets meer voor nodig tegenwoordig, zoiets als een SUV… Al hoewel SUV natuurlijk staat voor Social Unwished Vehicle…


    Bijdrager
    Nikita

    Je spreekt het natuurlijk ook uit als ‘suf’:wink:


    Bijdrager
    Haike

    ?


    Moderator
    Night

    @trabant: Deze zal het niet geweest zijn, hè….

    Een Eurofighter heeft inderdaad ook front-wings:

    • Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 3 weken geleden door  Night.

    Bijdrager
    tarmac58

    Eindelijk een nieuwe computer bij Apple besteld, een iMac. Wachttijd 4 weken!
    Sodeju.


    Bijdrager
    Brombeer

    Wat heeft Apple nou weer zitten kloten aan Schijfhulpprogramma?
    Om een USB stick met vier opstartpartities te maken heb ik van arren moede een late 2007 laptop onder het stof vandaan moeten halen!


    Bijdrager
    Nikita

    Je weet toch dat de afgelopen 10 jaar (pak ‘m beet) de software en hardware van Apple er niet op vooruit zijn gegaan qua handigheidjes…


    Bijdrager
    Brombeer

    De nederzetting Geleen had vandaag Glanamundo, een festivalletje met mondiale muziek en foodtrucks.
    Wat het bezoek voor mij een tegenvaller maakte had echter niets het het specifieke van het evenement te doen. Op de bierkraampjes stond trots “Alfa bier”. Beter kun je het niet treffen, zou je denken, maar ik had nooit gedacht dat dat zo slecht kon smaken. En voor de ‘droge’ witte wijn was de kwalificatie ‘bocht’ nog te vleiend. We waren blij dat we nog een drankmuntje voor een beker plat water over hadden zodat we de gruwel konden wegspoelen. Maar lang gebleven zijn we niet.

    • Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 1 week geleden door  Brombeer.

    Bijdrager
    koen
    Brombeer op 16 juli 2017

    Maar lang gebleven zijn we niet.

    Lijkt me een win-win beslissing(y)


    Bijdrager
    Brombeer

    Ik had nog een fles riesling koud staan. Ook niets bijzonders, een simpel slobbertje uit de dorpssuper, maar wel iets dat je met behoud van decorum prima weg krijgt.

    • Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 1 week geleden door  Brombeer.

    Bijdrager
    olbo

    Online kopen is leuk en al leverbaar op de volgende dag of sneller. Maar doe dat aub niet via PostNl, die denken dat mensen overdag de hele dag thuis zitten en niet werken. Nu moet ik tot het weekend wachten op mijn bestelling.:(

    Tja, s’avonds is het rustig op de weg en dan zouden ze weleens op tijd kunnen zijn. En dat kan natuurlijk niet. Een blije klant, bah. :-P

    • Deze reactie is gewijzigd 9 maanden geleden door  olbo.
    • Deze reactie is gewijzigd 9 maanden geleden door  olbo.
    • Deze reactie is gewijzigd 9 maanden geleden door  olbo.
    • Deze reactie is gewijzigd 9 maanden geleden door  olbo.
    • Deze reactie is gewijzigd 9 maanden geleden door  olbo.

    Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

    Ik heb dat zelf eigenlijk nog nooit gehad; niet met PostNL en ook niet met andere vervoerders zoals DHL, DPD of UPS. Ze geven allemaal een vrij ruime delivery window (~3 uur) maar komen vrijwel altijd om de zelfde tijd (half zeven in mijn geval). Het ligt er gewoon sterk aan waar je precies woont, aan het begin of aan het eind van de route. Als je ergens in het midden zit variëren de tijden veel sterker.


    Moderator
    Night

    Dan had je een briefje op de deur moeten plakken dat het bij de buren geleverd mag worden. Werkt perfect. Overigens is je opmerking dat het aan PostNL ligt een beetje aanmatigend; elke distributie-chauffeur probeert gedurende zijn/haar route de pakketten af te leveren die hij of zij die dag in zijn auto krijgt. En of dat nou PostNL, DHL, DPD of weet ik welke vervoerder je zending moet bezorgen, is, maakt verder geen fluit uit.

    Overigens is het een bekend verschijnsel dat de meeste mensen die overdag gewoon werken, online bestellingen doen en dan zonder er eigenlijk zelf erg in te hebben, verwachten dat de bezorger zich in allerlei bochten wringt om die op één of andere manier toch bij de mensen te krijgen, mede omdat dat de enige manier is om geld te verdienen. Niet afleveren = geen geld. En dat 8-14 uur per dag, iedere dag, zonder (lunch)pauzes. Bovendien krijg je in de meeste gevallen van de leverancier een track-en-trace code, zodat je kan zien dat er een bestelling onderweg is, vaak nog met de mogelijkheid de afleverdatum of -adres vooraf aan te passen of op een afhaalpunt te laten bezorgen.

    Kortom: je moet niet zeuren.

    Zo. Heb ik me ook weer ff afgereageerd;-)

    • Deze reactie is gewijzigd 9 maanden geleden door  Night.

    Bijdrager
    olbo

    Briefje aan de deur met “ik ben niet thuis, je kunt hier inbreken“, durf ik niet. Maar ik denk dat ik het voortaan op mijn werk laat afleveren (mits een ander afleveradres ingegeven kan worden). Ik wil alleen maar aangeven dat anno 2017 het afleveren van pakketten misschien wel anders ingericht zou moeten worden (maar ik wil daar nu geen discussie over voeren want dat is mijn insteek niet geweest van dit bericht).

    PS. ik zeur waardeer ik daar zin in heb. Vandaar dat ik het in dit draadje heb gepost:-P

    • Deze reactie is gewijzigd 9 maanden geleden door  olbo.
    • Deze reactie is gewijzigd 9 maanden geleden door  olbo.
    • Deze reactie is gewijzigd 9 maanden geleden door  olbo.
    • Deze reactie is gewijzigd 9 maanden geleden door  olbo.
    • Deze reactie is gewijzigd 9 maanden geleden door  olbo.
    • Deze reactie is gewijzigd 9 maanden geleden door  olbo.

    Bijdrager
    Haike
    Night op 27 juli 2017

    Dan had je een briefje op de deur moeten plakken dat het bij de buren geleverd mag worden. Werkt perfect. Overigens is je opmerking dat het aan PostNL ligt een beetje aanmatigend; elke distributie-chauffeur probeert gedurende zijn/haar route de pakketten af te leveren die hij of zij die dag in zijn auto krijgt. En of dat nou PostNL, DHL, DPD of weet ik welke vervoerder je zending moet bezorgen, is, maakt verder geen fluit uit.

    Overigens is het een bekend verschijnsel dat de meeste mensen die overdag gewoon werken, online bestellingen doen en dan zonder er eigenlijk zelf erg in te hebben, verwachten dat de bezorger zich in allerlei bochten wringt om die op één of andere manier toch bij de mensen te krijgen, mede omdat dat de enige manier is om geld te verdienen. Niet afleveren = geen geld. En dat 8-14 uur per dag, iedere dag, zonder (lunch)pauzes. Bovendien krijg je in de meeste gevallen van de leverancier een track-en-trace code, zodat je kan zien dat er een bestelling onderweg is, vaak nog met de mogelijkheid de afleverdatum of -adres vooraf aan te passen of op een afhaalpunt te laten bezorgen.

    Kortom: je moet niet zeuren.

    Zo. Heb ik me ook weer ff afgereageerd;-)

    Maar wel een beetje kort door de bocht. ?

    DPD heeft er een handje van om de schuld bij de klant te leggen.. Hun systeem en daarmee ook de website vliegt eruit vervolgens bellen ze de afzender om mee te delen dat mijn adres niet juist is, de afzender belt mij om te vragen of dat klopt. Nee zeg ik, er is in mijn adres niks veranderd en ik ben niet verhuisd of wat dan ook. Pakket blijft bij DPD liggen. Dus ik nu ook in de touwen geklommen en gevraagd waar mijn spullen bleven… “Ja die krijgt u Maandag pas want we leveren slechts bij hoge uitzondering op Zaterdag” (het was op een vrijdag dat ik belde). Ik was verbijsterd, jullie website c.q. systeem vliegt er uit, en DPD laat de klant daar de dupe van worden? Ze probeerden echt de zaak om te draaien, nou dat hebben ze geweten, ik wens namelijk niet op te draaien voor de door hun gemaakte fouten, en zeker niet als ze niet de moeite willen nemen om hun eigen fouten goed te maken. Zaterdagochtend om 10.00 uur stond er een koerier voor mijn deur. En dat was bij mij niet de eerste keer dat het zo ging bij de heren en dames van DPD.

    En dat geldt niet alleen voor DPD, bij Postnl kunnen ze er ook wat van. Vanuit de boekhandel worden via internet bij ons bestellingen geplaatst, en die gaan naar alle kanten van de wereld de deur uit, (waarbij wij een paar maanden geleden een primeur hadden voor ons winkeltje richting China maar dat terzijde) dus ook naar Ierland. Das een stuk dichter bij dan China en toch gaat het mis. Na twee weken laat de klant weten dat ze nog niks ontvangen heeft.

    Na wat speurwerk blijkt haar bestelling nog steeds op Schiphol rond te slingeren, een afdoende verklaring hiervoor kon Postnl niet geven. Na opnieuw te zijn ingescand is het alsnog richting Ierland gegaan.

    Voor het verzenden van (aangetekende) pakketten worden forse bedragen gevraagd, dan mag je ook verwachten dat de daar bijbehorende dienst die tegen betaling wordt aangeboden naar behoren wordt uitgevoerd, ongeacht of de afzender of de ontvanger betaalt.


    Moderator
    Night

    Ik weet het. AMS blijft een hekel punt, omdat de douane los staat van PostNL, maar er toch alles doorheen moet. Dan heeft PostNL ineens niets meer te zeggen.


    Bijdrager
    Haike

    Zou best eens zo kunnen zijn…

    Maar dan hebben ze hun dienst waarvan ze zeggen dat ik er tegen betaling gebruik van kan maken niet goed voor elkaar. Bij het leveren van die dienst hoort ook dat brieven, pakketten, enz. op de juiste manier en vlot bij de douane er doorheen komen, en niet dat iets gewoon twee weken blijft rondslingeren. Ze konden niet eens uitleggen waarom het daar nog lag, en over de douane hebben ze het ook niet gehad. Dan lever je die dienst die je aanbied, gewoon niet, je maakt het gewoon niet waar, terwijl je er wel geld voor vraagt. Dat het bij de post niet botert met de heren en dames van de douane kun je niet op je klant afschuiven.


    Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

    Dat ligt toch meer aan de douane dan aan PostNL. De douane is een soort van black box waar aan de ene kant het pakketje ingaat, en aan de andere kant er weer uitkomt richting de PostNL-vrachtwagen. Wat er in de tijd tussen die twee handelingen gebeurt ligt compleet buiten de macht van PostNL. PostNL kan misschien een overeenkomt hebben over waar de goedgekeurde pakketjes uitgeladen worden of dat expresspost voorrang heeft o.i.d., maar daar houdt het dan wel een beetje op. Je moet eigenlijk gewoon een beetje geluk hebben.

    Ik heb wel eens bijna een jaar moeten wachten op twee LPs uit de VS. Lagen ook ergens bij de douane aan de onderkant van een stapel die iemand ergens had laten slingeren. De douane bellen helpt dan soms, maar vaak weten zij ook niks. Komt gelukkig niet heel vaak voor, maar toch.


    Bijdrager
    Brombeer

    De douane is inderdaad een loterij.


    Bijdrager
    Haike
    Waffle op 27 juli 2017

    Dat ligt toch meer aan de douane dan aan PostNL. De douane is een soort van black box waar aan de ene kant het pakketje ingaat, en aan de andere kant er weer uitkomt richting de PostNL-vrachtwagen. Wat er in de tijd tussen die twee handelingen gebeurt ligt compleet buiten de macht van PostNL. PostNL kan misschien een overeenkomt hebben over waar de goedgekeurde pakketjes uitgeladen worden of dat expresspost voorrang heeft o.i.d., maar daar houdt het dan wel een beetje op. Je moet eigenlijk gewoon een beetje geluk hebben.

    Ik heb wel eens bijna een jaar moeten wachten op twee LPs uit de VS. Lagen ook ergens bij de douane aan de onderkant van een stapel die iemand ergens had laten slingeren. De douane bellen helpt dan soms, maar vaak weten zij ook niks. Komt gelukkig niet heel vaak voor, maar toch.

    Kan best zo zijn..

    1. Maar ik heb het alleen maar er overgehad dat het op Schiphol heeft rondgeslingerd en niet dat dat bij de douane was. Toen wij zijn gaan bellen waar die aangetekende bestelling was gebleven kon Postnl daar relatief snel antwoord op geven en dat was niet dat het bij de douane lag te slingeren. Ze zeiden alleen maar dat ze het hadden gevonden en dat ze het opnieuw gingen inscannen en versturen. Bij mijn weten gebeurd dat scannen allemaal voor de douane überhaupt in het spel is gekomen.

    2. Als jij als bedrijf zegt spullen te kunnen vervoeren op een verantwoordelijke manier maar op die route zit er ergens een zogenaamde “Black Box” en je beweert nog steeds dat dat geen problemen gaat opleveren, en dat doen ze namelijk bij Postnl, moet je dat ook gewoon waar maken. Kun je het om wat voor een reden dan ook niet voor elkaar krijgen om zaken te doen met die “Black Box” dan sta je dus gewoon je klant vals, verkeerde voorlichting te geven, of erger nog; je liegt hem gewoon voor, en bent alleen geïnteresseerd in het geld wat hij/zij heeft.

    Zeg dan gewoon tegen de potentiële klant dat een boek naar Ierland 2 weken gaat duren, en niet dat het er in 2 tot 3 dagen is, want dat krijg je dus blijkbaar als Postnl niet voor elkaar.

    Kan ik nog steeds beslissen of ik zaken met ze wil doen, of naar een ander ga die waarschijnlijk ook te maken heeft met die Black Box maar mij meteen vertelt dat het 2 weken gaat duren.

    Me dunkt dat er dan gewoon naar goed koopmanschap gehandeld wordt, een term die nog steeds in het wetboek voorkomt.


    Bijdrager
    MrHammond

    De Black Box die graag op mijn pakketjes uit het buitenland extra rekeningen plakt…

    En zo lang ik nog een postkantoor om de hoek heb, kan geen bezorgservice betere service leveren dan de Post.


    Bijdrager
    RhB-Mikey

    Kan die verschikkelijke KUT reclame van Tele2 van de buis:-x:-x;!:cry:


    Bijdrager
    fatboysmart

    Hoe dan?

30 berichten aan het bekijken - 14671 tot 14700 (van in totaal 15011)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.