7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    dennisgodderie

Afkortingen vierkante en kubieke meter

Als vastgoedmakelaar maak je nogal wat gebruik van de afkorting voor vierkante meter, kubieke meter…
    Weet iemand hoe ik deze afkortingen kan typen? Ook de laatste e van Belgie kan ik niet direct vinden, met deelteken erop dus. Ik ben van Belgie, maar heb een macbook pro in Nederland gekocht (qwerty)

Bijdrager
    Josebo.

Dit misschien iets voor je?

Bijdrager
    MacBoot

ALT+U en daarna de E voor ë

Bijdrager
    Werner K.

Het tweetje van m² vind je onder wijzig, dan speciale teken en dan cijfers en cijfersymbolen.
    Deze ë doe je door eerst alt+U in te toetsen en daarna de e.

Succes ermee!

Bijdrager
    dennisgodderie

België lukt dus:P
    Is er geen snellere koppeling die je kan maken met de vierkante meter?

Bijdrager
    1984

Als je nog geen landvlaggetje in je menubalk hebt, ga dan naar Systeemvoorkeuren > Landinstellingen > invoermenu >zet een vinkje linksonder (Toon invoermenu in menubalk)
    Klik op het vlaggetje en kies toon toetsenbord weergave, nu kun je door alt en shift zien wat er onder de toetsen verborgen zit of kies lettertekenpalet

Sleutelbeheerder
    Night

Ook makkelijk is het (niet gratis) progje ‘Popchar’. Dit tovert een klein Ptje linksboven in de menubalk en als je erop klikt kies je eenmalig je font en dubbelklikt op het teken dat je wil hebnnen, als je cursor op de juiste plaats staat. Zo kun je in een handomdraai alle tekens die je maar wil hebben, invoegen.

² of ³ of ë, het maakt allemaal niet uit. Zelfs buitenlandse of wiskundige tekens zijn nu een fluitje van een cent: Ƣ, Σ, Ŕ, Ş, ʃ… ga zo maar door.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.