4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Shmoo

Affinity Designer 1.5 – nieuwe features

Een eerste kijkje in de keuken van Affinity Designer 1.5 waar de beta versie (en ook die van Windows) eind deze maand beschikbaar komt.

Ziet er goed uit, ze zijn echt heel hard bezig om hun apps te verbeteren en hieraan kun je wel zien dat er echt mensen met verstand van zaken werken. Ze durven gewoon hun eigen ding te doen en zijn dus niet alleen maar bezig met een Illustrator alternatief te zijn.

Over twee jaar heeft dit bedrijf net zo veel recht om in deze markt actief te zijn als Adobe. En ja dat symbols gebeuren dat je in de video ziet hebben ze natuurlijk geleend van Sketch, ze willen heel graag dat Affinity Designer een UI programma gaat worden maar ik betwijfel of mensen het daar ooit voor gaan gebruiken. Er zijn ook heel weinig mensen die Illustrator voor UI gebruiken, ze zijn er wel omdat die mensen al heel snel doorhadden dat je daar een vector app voor nodig had maar die doelgroep is heel klein.
    Ik betwijfel of er ooit iemand zal zijn die nu Sketch gebruikt voor UI werkzaamheden dat deze persoon Affinity Designer daar voor zal gaan gebruiken.

Ander nieuws uit dit wereldje dat ook wel interessant is.. Sketch plaatst vandaag een blog post en laat ons weten dat ze de licentieconstructie en manier van updaten willen aanpassen.

Zo willen ze af van het systeem dat je moet betalen voor alle hele versies 1.0, 2.0, 3.0, 4.0 omdat mensen die het programma aankopen op het moment dat zojuist versie 3.8 gelanceerd is, je natuurlijk veel minder updates voor je geld krijgt wanneer je het programma hebt gekocht tijdens versie 3.1 wanneer je voor 4.0 weer opnieuw moet gaan betalen.

Er zit natuurlijk wel iets in deze gedachte. Als je uit wilt gaan van een ‘eerlijkheid’ en proberen iedereen hetzelfde aantal verbeteringen te geven in het programma maar er zit ook een andere kant aan. Nu op dit moment betalen wij omgerekend 99,- eens per 2 jaar voor de software en als je al een licentie had dan kreeg je nog een upgrade-korting als beloning dus was de software zelfs nog een stukje goedkoper uiteindelijk.
    Sketch blijft wel gewoon werken als je niet elk jaar upgrade maar toch, dit voelt een beetje als een abonnement constructie die het eigenlijk niet mag zijn maar je moet/mag wel per jaar gaan afrekenen ipv per maand.

Ik heb persoonlijk geen hekel aan abonnementen voor software en diensten zolang je opties hebt als betalen per jaar, kortingen en de prijs/kwaliteit verhouding goed is.

Geblokkeerd
    Anoniem

en wat is hier nu zo bijzonder aan???
    een iPhone layout uitgerekt, behalve dan de elementen, wat er niet uitziet op een iPad…
    en ja het is wel even allemaal even tussendoor, really, really quick just very short.
    :lol:

Bijdrager
    Shmoo

Als je dat niet begrijpt zal het wel niet iets voor jou zijn denk ik.

Bijdrager
    pruus

Goede club Affinity. Ik heb beide programma’s. Ze zijn duidelijk aan het werk. Wordt dus beter.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.