8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Padje

Afdrukvolgorde boekje/tijdschrijftje

Al enkele jaren werk ik elke drie maand aan een tijdschriftje voor vrijwilligers van een palliatieve eenheid. Vroeger deed ik dit in Wordperfect (heel lang geleden). Ik kan me van toen herinneren dat er een functie was die de afdrukvolgorde van je pagina’s berekende als je er een “boekje” van wilde maken waarbij je eigenlijk elke pagina op de helft van een A4 zette.

In Office heb ik dit nog niet gevonden, dus voorlopig print ik nu alles af op “2 pagina’s per blad” waarna ik met het nodige knip en plakwerk de juiste pagina’s naast elkaar zet zodanig dat alles toch “klopt”.

Bestaat er geen handigere manier ? Ik heb al wat gezocht op het forum en in Office. Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd ? Of kan dit niet binnen office ?

Het zou handig zijn dit knip en plakwerk niet meer te moeten doen.

Alvast bedankt voor jullie tijd

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    psiersma

booklightning

dan kan je bij het printen kiezen voor pdf -> make booklet.
    werkt zowel bij duplex als niet duplex printers.

Bijdrager
    Barabas2005

Of deze: ClickBook. Keuze zat dus;) .

Bijdrager
    Yaris

Ja, keuze zat als je geld te veel hebt. BookLightning en ClickBook kosten alletwee 49 dollar. CocoaBooklet is freeware.

Bijdrager
    Dalleke

Hallo, je kan ook eens ragtime proberen het betere werk voor zo’n taken, ik kon het namelijk als prive persoon downloaden van de software firma. Effen googlen zou ik zeggen.:wink:

Bijdrager
    Yaris

Ragtime is ook niet gratis. Je kunt ofwel een demoversie downloaden met volgende beperkingen :

Limitations of Demo Versions – There are two limitations in RagTime demo versions:
    1. Documents can not be saved.
    2. A demo mark appears on printed documents.

… ofwel een 30 dagen proefversie :
    Try RagTime without limitation for 30 days – Try RagTime for your real work with real documents. Click this link to get a trial code that turns your RagTime demo version into a fully licenced version for 30 days. Afterwards it will become a demo version again.

Voor de volledige onbeperkte versie moet je 795 euro (!) neerleggen.

Effe vergeten zou ik zeggen. :wink:

Bijdrager
    Padje

Thanks allemaal !
    Super zo’n forum.

Weet deze middag weeral wat doen.

795 euro lijkt me wat overdreven, maar 49 dollar lijkt me nog redelijk. Als het dan goed werkt.
    Sowieso eerst de freeware eens proberen.

Dikke merci en tot de volgende

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.