30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)
  • Q:
    Bijdrager
    giljom

Afdrukken via iPhone 11

Ik heb pas een nieuwe iPhone 11, en nu wil ik een afdruk maken van af mijn iPhone, als ik onder op het pijltje druk dan zie ik alle symbolen, maar ik zie nergens  printer staan, graag uw hulp.

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden geleden door Pete.Z. Reden: Verplaatst uit OMT sub-forum. Daar alleen vragen/opmerkingen over OMT plaatsen
    Bijdrager
    penseel

Een printer app downloaden. Je bent wel in het bezit van een WiFi printer?

Bijdrager
    giljom

Ja ik heb een air printer en die heeft altijd gewerkt op mijn iPhone 6 maar ik heb nooit een aparte app moeten installeren.

Bijdrager
    penseel
    Moderator
    Night

Moet (ook in iOS 13) gewoon vanzelf kunnen, zonder de noodzaak voor aparte apps.

Misschien dat dit voor je helpt:

AirPrint not working: Fix for “No AirPrint Printers Found” on iPad, iPod, iPhone

Bijdrager
    giljom

Ja volgens mij moet het interdaad ook via Ios13 kunnen met de iPhone 11, ik wacht op een oplossing

Moderator
    Night

Een pasklare oplossing komt niet vanzelf aanwaaien. Je moet wel zelf e.e.a. proberen. Bovenstaand artikel kan je daarbij helpen.

Bijdrager
    Shmoo

Zit je op het hetzelfde netwerk als de printer?

Bijdrager
    GoeieDag

@giljom, al geprobeerd met andere bestanden of je die wel kunt printen?

Bijdrager
    giljom

Ja die zit op het zelfde netwerk, en ik kan vanaf mijn Iphone geen enkel bestand naar de printer sturen, vermits ik de knop of simbool voor de printer niet vind.

Moderator
    Night

Je weet wel dat je eerst het ‘export’-icoontje moet gebruiken, en dan pas kan kiezen voor afdrukken?

Dus eerst deze :

En dan in de onderste balk naar rechts swipen tot je deze tegenkomt:

Bijdrager
    penseel
    Bijdrager
    GoeieDag

Night, dat is een afbeelding uit iOS 12 of lager. In iOS 13 ziet het er anders uit.

Ik neem aan dat op een iPhone 11, iOS 13 staat.

Bijdrager
    giljom

Ja die staat op 13 maar ik kan swipen  wat ik wil, er komt geen symbool van de printer te voorschijn, ik begrijp er niets van.

Bijdrager
    penseel

Zie je wel een vierkantje met een pijl er in, die naar boven wijst.

Moderator
    Night

Pfff… Het is in iOS 13 alleen vertikaal.. Maar goed: Bij deze nog even de juiste manier van werken in iOS 13″

1. Open de app van waaruit je wil afdrukken.
    2. Je vindt de optie voor afdrukken door in de app te tikken op  of  of te tikken op .
    3. Tik op   of op ‘Druk af’. Tik op ‘Selecteer printer’ en kies een AirPrint-printer.
    Bijdrager
    giljom

Ja de pijltje gebruik ik eerst, en dan kwam vroeger het symbool van de printer, maar nu niet meer

Bijdrager
    penseel

Nu moet het lukken.

Moderator
    Night

giljom op 6 oktober 2019 om 16:47

Ja de pijltje gebruik ik eerst, en dan kwam vroeger het symbool van de printer, maar nu niet meer

Ook niet als je verder naar beneden scrolt? Staat bij “Meer” wel de print-optie aan? En ook dit: Staat je printer wel in dit lijstje?

Bijdrager
    giljom

Neen, niets , vroeger eerst pijltje en dan kon je de printer kiezen, en zover kom ik niet.

Bijdrager
    penseel

En als je naar Foto’s gaat en een afbeelding selecteer dan moet daar links boven het vierkantje zien staan. Daar op klikken en naar beneden scrollen.

Moderator
    Night

Dit ook doorgelezen geprobeerd?

https://support.apple.com/nl-nl/HT201387

en

Heb je de hele zaak al eens herstart (printer + iPhone + router)?

Bijdrager
    giljom

Penseel ik krijg nergens dat symbool van de printer te zien

Bijdrager
    penseel

Heel vreemd.

Bijdrager
    GoeieDag

Dat printer icoon krijg je normaliter altijd te zien, ook zonder AirPrint printer. Dus aan dat ding of de router kan het niet liggen.

Bijdrager
    penseel

Sorry in foto’s staat het links onder dat vierkantje met pijl zie je dat wel?

Bijdrager
    giljom

Neen geen printer

Moderator
    Night

Misschien wordt het tijd om iOS 13 opnieuw te installeren? En staat WiFi wel aan?

Bijdrager
    giljom

Ik ga morgen naar Apple bellen ik hou u op de hoogte

Bijdrager
    GoeieDag

Giljom, kun je niet ff een screendump maken van hoe het er bij jou uit ziet?

Want dit zou je -ongeveer- moeten zien:

( @night, ziet er toch allemaal een tikkie anders uit, is het niet? Geen ‘Pfff’ dus.)

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.