13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    oudgeleerd

afdrukken stoppen tijdens printen (opgelost)

Toegegeven, het is wat slordig en bovendien mijn eigen schuld, maar tijdens het afdrukken van (soms vrij grote) documenten of aantallen ontdek ik nog wel eens dat er (bijv. in de eerste bladzijde) toch nog een fout in zit, of dat het niet wordt zoals ik wilde. Op zo’n moment slaat de paniek toe, want ik weet geen betere methode om te stoppen dan de printer (HP Photosmart 7200 series) met de aan/uitknop uit te zetten. Met als gevolg dat-ie de printopdracht alsnog af gaat maken wanneer ik hem later weer aanzet…

Kan iemand mij vertellen hoe dat eigenlijk wél zou moeten?

Bijdrager
    JaNiintendo

Terminal:

<br />
    lprintd<br />

Bijdrager
    oudgeleerd

@ JaNiintendo: bedoel je dat ik tijdens het printen dan gewoon “lprintd” moet typen?

Bijdrager
    Dr. Maddox

Bij mij werkt het altijd prima om de printopdracht uit de lijst te verwijderen. Heb je dat weleens gedaan?

Bijdrager
    KarelWillem

Printer uit zetten, zodat hij niet doorprint > en dan inderdaad gewoon de print-opdracht verwijderen*

* Klik op je printer in het Dock.

Bijdrager
    Vinhelper

En kijk hierboven eens naar die mooie ronde groene knop met die 2 rechthoekjes in….wat staat eronder? Juist.:lol:

Gebruik die als noodknop, controleer dan eerst alles goed, en neem daarna de beslissing welke printopdracht(en) weg moeten, en welke niet.

Zomaar een aanvulling waar anderen misschien iets aan hebben.

Geblokkeerd
    Anoniem

Geen van die dingen helpt als de printer al bezig is en de opdracht al helemaal is verzonden.

Gelukkig hebben de meeste printers ook een “cancel job” optie. Daar moet je op drukken.

Bijdrager
    KarelWillem

Uitzetten is hetzelfde als Cancel Job toch?:lol:

Bijdrager
    oudgeleerd

@ KarelWillem en Vinhelper: Ja, dat lijkt me verrekte handig, zo’n venstertje zou ik ook wel willen. Maar dat hoort bij de Epson en/of bij Leopard, en dat wil niet draaien op mijn ruim 5 jaar oude G5 Core 2 Duo PowerPC.
    En in mijn dock zit alleen “HP-Apparaatbeheer”, wat echter na aanklikken geen stop-optie oplevert.

Dat uitzetten doe ik dus met met de aan/uitknop en dan verwijder ik daarna de printopdracht, als ik eraan denk tenminste, want meestal heb ik juist dán iets anders aan mijn hoofd…

@cailin coilleach: Een “cancel job” optie heeft mijn printer dus ook al niet, maar de aan/uitknop werkt i.i.g. wel altijd onmiddellijk…

Geblokkeerd
    Anoniem

@ KW:
    Nope… Veel printers wissen een job pas uit het geheugen als hij klaar is. Vandaar dat ie vaak weer doorgaat als je’m weer aanzet:) Zoals ook de TS al aangeeft…

@ Oudgeleerd:
    Je hebt geen menu knopjes op je printer? Geen mini-beeldscherm met verschillende opties? Als er geen aparte cancel knop opzit, dan zit’t vaak in het menu gestopt.

EDIT:
    Volgens deze handleiding (pag 7) heeft jouw printer toch echt een cancel knop, zijnde de “X”. Zie ook pag. 66, “cancelling your print job”.

Bijdrager
    oudgeleerd

@ CC: Mijn printer ziet er totaal anders uit, veel breder, minder diep en veel boller van vormen (alle vlakken zijn in twee richtingen gebogen). Hij heeft een piepklein bedieningspaneeltje, tamelijk onhandig helemaal linksonder op de voorkant, in de schaduw. Zal misschien al wat ouder zijn? Bij Aldi gekocht, ca. 3,5 jaar geleden.

Maar het goede nieuws: er zit inderdaad WEL een “cancel” knop op, een donkerrood kruis op een zwartgrijze knop, helemaal rechts op het bedieningspaneeltje, nooit eerder gezien, op de knoppen ernaast staan witte symbolen…
    Sorry dat ik jou (en de andere adviseurs) op het verkeerde been heb gezet.

Geblokkeerd
    Anoniem

Haha, geen punt. Blij dat het nu werkt.

Bijdrager
    ThaboZ

Of je opent de Terminal en typt:

cancel -a

Dan wordt je printer systeem gereset en zal de printer weer beschikbaar zijn.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.