10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    SPQR

Afdrukken naar PDF

Ik heb een klein “probleempje” met het afdrukken naar PDF van een document. Hij maakt er namelijk twee bestanden van: een eerste van zo’n 25 bladzijden en de andere 275 in een tweede pdf. Ik merkte ditzelfde fenomeen trouwens ook bij het afdrukken naar een printer: het worden twee jobs, maar ik heb geen flauw idee waarom….

Iemand een clue?

Bijdrager
    Yvesm007

Laatste nieuwe updates al?
    En in welk programma heb je dit gedaan?

Bijdrager
    SPQR

Oh ja, dat is een goeie vraag: in Office 2008:Mac…. met alle updates op alle fronten.

Bijdrager
    Yvesm007

Offtopic: Hmm, ik zeg het niet, en je vraagt het me niet, maar ik zeg het je toch…
    Het moet wéér MS zijn…

Ontopic: Sorry, daar ken ik niet veel van, hopelijk kunnen anderen je verder helpen! :)

Bijdrager
    SPQR

Haha… nou ja, ik heb eerlijk en oprecht Pages geprobeerd en ik was echt van plan MS vrij te worden. Maar ik kon niet met Pages overweg:(

Maar ik weet niet zeker of het aan Word ligt, al lijkt het er wel op.

Geblokkeerd
    Anoniem

Misschien iets met een sectie-einde? Toon eens alle verborgen tekens in Word?
    Anders eventueel het document openen in Pages (Pages opent ook .doc en dat gaat meestal goed) en daar eens proberen.

Bijdrager
    SPQR

Sectie-eindes heb ik veel in dit document, maar de anderen geven geen problemen.
    Ik zie verder geen ongewone “codes” als ik bij verborgen tekens kijk.

Ik kan het niet in Pages openen, maar een workaround heb ik al: je kunt de twee PDF’s gewoon samenvoegen. Ik zou alleen graag begrijpen waar de splitsing door komt…

Bijdrager
    AppleJelle

Zit er een liggende pagina tussen?

Moderator
    Poezenbeest
    ”Flimofly”

Anders eventueel het document openen in Pages (Pages opent ook .doc en dat gaat meestal goed) en daar eens proberen.

Als je een Word-doc in pages opent, ben je veel van de opmaak kwijt… Ik neem aan dat het hier om een document gaat, dat is opgemaakt en dan werkt dat dus niet…

Kopieer de inhoud van de 27e pagina eens naar een ander deel van het document en kijk dan of de splitsing nog steeds op die plek zit, dan weet je namelijk of het ergens aan de inhoud van het document ligt… Kopieer voor de zekerheid de inhoud van p. 28 naar weer een andere plek…

Verandert er niks, dan zit het ergens in de instellingen…

Bijdrager
    SPQR

Dank jullie voor alle reacties. De splitsing is niet constant op die plek, maar verschuift naarmate ik in het document verder type. Het lijkt dus na een bepaalde hoeveelheid kb’s te gebeuren…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.